همه چیز درباره پیرسینگ گوش/سوراخ کردن گوش

schegini
بعد از منسوخ شدن روش‌های خانگی این روزها دیگر سوراخ کردن گوش‌ها به وفور با دستگاه‌های پیشرفته و بدون درد در مراکز پزشکی و زیبایی مختلف انجام می‌گیرد. اما بعد از تند شدن تب سوراخ کردن قسمت‌های مختلف گوش، بد نیست کمی موشکافانه‌تر درباره مراقبت‌های بعد از این عمل بدانید.

قبل از پیرسینگ بدانید
قسمت گوشتی پایین گوش که به نرمه گوش معروف است، محلی مناسب برای آویزان کردن گوشواره و زیورآلات محسوب می‌شود، به‌همین دلیل فرد متخصص برای سوراخ‌ کردن گوش دقیقا همین قسمت گوش را نشانه می‌رود. اما از آنجا که هر عملی عارضه‌هایی با خود به‌دنبال دارد همین سوراخ کردن ساده گوش هم ممکن است باعث بروز عفونت، پارگی گوش و حتی حساسیت در فرد شود. به‌همین خاطر باید نکات مهمی درباره مراقبت از گوش‌های تازه سوراخ شده بدانید

این علائم عفونت است، جدی بگیرید
سوراخ کردن گوش با دو تا سه روز تورم و قرمزی همراه است اما ادامه‌دار شدن این علائم را باید به پزشک گزارش دهید. چون ممکن است به عفونت یا حساسیت دچار شده باشید. پس اگر درد زیادی احساس می‌کنید حتما با مراجعه به پزشک دلیل آن را جویا شوید. از طرفی خارش و تورم شدید و بیرون آمدن چرک از محل سوراخ علائم عفونت هستند که در این صورت هم می‌توانید با خارج کردن گوشواره محل را ضدعفونی کرده و برای تکمیل درمان نزد پزشک بروید یا اگر به‌دلیل درد زیاد، بیرون آوردن گوشواره برای شما مقدور نیست پانسمان و درمان عفونت را به پزشک بسپارید. پارگی سوراخ گوش بر اثر فعالیت یا گیر کردن گوشواره به لباس یا دیگر دلایل هم از مواردی است که باید با مراجعه به پزشک و بخیه زدن آن را درمان کرد.

 در خانه تجربه نکنید 
از آنجا که سوراخ کردن گوش در شرایط و با  تجهیزات استریل عملی کم‌خطر است توصیه می‌شود برای سوراخ کردن گوش نوزاد یا کودک و حتی خودتان به مراکز درمانی مجاز مراجعه کنید. چون برخی کودکان به‌دلیل شرایط جسمانی خود و احتمال وجود حساسیت استعداد عفونت دارند بنابراین بهتر است بعد از مشورت با پزشک کودک خود برای سوراخ کردن گوش او اقدام کنید و درنهایت احتمال انتقال عفونت‌هایی مانند هپاتیت و کزاز با وسایل آلوده را به صفر برسانید.

پیرسینگ سرطان زاست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ