بایدها و نبایدهایی که قبل از کاشت ناخن باید بدانید

schegini
همه آنهایی که برای کاشت، ترمیم و کاور کردن ناخن‌های خود ساعت‌ها در سالن‌های زیبایی منتظر می‌نشینند، می‌دانند که قرار است طی یک عملیات زیبایی را به ناخن‌های‌شان هدیه کنند اما نکته اینجاست که اگر این کار را تحت شرایط غیراستاندارد و غیربهداشتی انجام دهند عوارض مختلفی سلامت ناخن‌ها را تهدید می‌کند.

قبل از کاشت به عوارض  آن فکر کنید
بعد از تولید و ساخت ابزار و مواد کاشت ناخن قطعا یکی از آرزوهای همیشگی بسیاری از خانم‌ها برای داشتن ناخن‌هایی زیبا و مرتب برآورده شد. ناخن‌هایی که بدون دغدغه کوتاه یا شکسته شدن‌شان می‌شود با آنها کار کرد و بیش از دو هفته از ظاهر مرتب و خوش آب و رنگ آنها لذت برد. اما این خوشحالی کمی بعد با بروز برخی بیماری‌های پوستی ناشی از کاشت غیراصولی و غیراستاندارد و عوارض کمی ترسناک شد. مشکلاتی که مهم‌ترین آنها اینجاست: 

سراغ ارگانیک‌ها بروید
حتما سراغ محصولات استاندارد بروید و به هر قیمتی سلامت‌تان را به خطر نیندازید. مراقب برخی تولیدکنندگان سودجو باشید و گول قیمت‌های ارزان را نخورید. سعی کنید بیشتر محصولات ارگانیک و دارای مجوز را برای کاشت انتخاب کنید و از ناخن کارتان در این باره سوال کنید.

تخریب ساختمان طبیعی ناخن
لایه سطحی ناخن بعد از قرار گرفتن ناخن مصنوعی، ژل و انواع کاورهای روی آن دیگر قادر به رشد مناسب و تغذیه در مجاورت آب، هوا  و نور نخواهد بود. به‌همین دلیل رشد طبیعی آنها تحت فشار این ماده دچار مشکل خواهد شد و از زیر شروع به تخریب شدن می‌کند. تخریبی که خود را به شکل تغییر رنگ ناخن، خط‌خط، خرد شدن لبه ناخن و التهاب اطراف ناخن‌ها نشان می‌دهد.

بیمار‌ی‌های مزمن پوست
زمانی که دست‌ها را برای چند دقیقه درون دستگاه یو وی قرار می‌دهیم، یعنی پوست را در معرض تابش نور بنفش و بیماری‌ پوستی قرار داده‌ایم.

چرا نباید مدام کاشت ناخن را تمدید کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ