راه های تقویت اعتماد به نفس

faateme1366
داشتن اعتماد به نفس در دنیای امروز یکی از ملزومات موفقیت است. برای اینکه بتوانید اعتماد به نفس خود را تقویت کنید پیشنهاد می کنیم این مطلب را بخوانید.

 اهمیت اعتماد به نفس

اعتماد به نفس یک جور طرز فکر مثبت راجع به خودتان و توانایی‌هایتان است و درست همان موقعی که همه چیز به‌ هم می‌ریزد، می‌تواند به فریادتان برسد و به شما کمک کند تا در برابر مشکلات‌تان قوی باشید. بزرگ‌ترین و موفق‌ترین آدم‌هایی که می‌شناسیم هم گاهی اوقات دچار کمبود اعتماد به نفس می‌شوند. برای تقویت اعتماد به نفس، مثل هر توانایی و مهارت دیگری باید تمرین داشته باشید تا بتوانید آن را مدیریت کنید، اما وقتی بتوانید خودتان افسار را به دست بگیرید، پیشرفت می‌کنید و زندگی‌تان از این رو به آن رو می‌شود.

به خودتان برسید

وقتی ظاهرتان خوب باشد احساس بهتری نسبت به خودتان خواهید داشت. لباس‌ها و لوازم مناسب انتخاب کنید، زندگی و کارتان را جوری نظم و ترتیب بدهید که در خور شخصیت شما باشد و احساس بهتری نسبت به خودتان پیدا کنید، همه‌ی اینها باعث تقویت اعتماد به نفس شما می‌شود. لباس‌تان باید طوری باشد که موفقیت را نشان بدهد. لوازم شخصی شما نشان‌دهنده‌ی شخصیت‌تان هستند پس در انتخاب‌شان دقت کنید.یک لباس مناسب و زیبا که توجه دیگران را جلب کند، می‌تواند به شروع یک مکالمه کمک کند.

گذشته را رها کن

اگر در حال زندگی کنید و تمام انرژی خود را متوجه زندگی در لحظه نمایید، فردای شما هم تضمین خواهد شد. چرا که فردای شما محصول عملکرد صحیح امروز شما است. اگر عمر خود را در حسرت دیروز با نگرانی فردا سپری کنید، لحظه‌ها را از دست خواهید داد و این به معنی از دست دادن فردا نیز می‌باشد.

مثبت باشید

کار سختی نیست فقط کافی است همیشه نیمه پر لیوان را ببینید و به خوبی‌های هر اتفاق فکر کنید، انرژی مثبت منجر به شکل‌گیری نتایج مثبت می‌شود. برای هر کاری از فعل توانستن استفاده کنید و با کوچک‌ترین مانعی کار را رها نکنید. با افراد خوش‌بین و مثبت بیشتر معاشرت کنید. اجازه ندهید بدبین‌ها در زندگی و مغز شما نفوذ کنند.

حمایت بگیرید

با کسانی که به شما نزدیک اند بیشتر ارتباط داشته باشید، چه خانواده چه دوستان که بتوانند دیدگاه شما را بهبود بخشند. بعلاوه از افراد و چیزهایی که باعث می شوند احساس بد داشته باشید، دوری کنید.کسی که شما او را دوست می نامید، اگر دائما در حال تذکر و نقد منفی در مورد شمااند، ممکن است باعث شوند شما احساس بدی به دست بیاورید.حتی افراد خانوادتان که قصد خوبی کردن به شما را دارند، با گفتن نظرهایشان که باید آنها را انجام دهید، باعث تخریب اعتماد به نفس شما می شوند.همانطور که در حال کاشت یک نگرش مثبت و قدم برداشتن برای دستیابی به اهدافتان هستید، وجود این افراد منفی باف بیشتر می شود. هر قدر که می توانید هنگام اعتماد به نفس سازیتان، ارتباطتان با این افراد را محدود کنید.زمانی را برای تفکر به اینکه حقیقتا کدام افراد زندگیتان به شما حس خوب می دهند، اختصاص دهید. برای گذراندن بیشتر وقت با افرادی که حمایت کننده و بهبود دهنده هستند، برنامه ریزی کنید.

به توانایی هایتان توجه کنید

همه افراد، در یک موردی خوب هستند. پس موردی که در آن خوب هستید را بیابید و سپس روی تواناییتان تمرکز کنید. به خود اجازه دهید که درمورد آنها مغرور شود.هرچیزی مانند: هنر، موزیک، نویسندگی یا رقص. چیزی را بیابید که از آن لذت می برید و توانایی را بسازید که با علایقتان هماهنگ باشد.اضافه کردن علایقتان یا سرگرمی ها در زندگی نه تنها باعث افزایش اعتماد به نفس می شود، بلکه باعث شانس برای ملاقات با دوستان نیز می شود.هنگامی که شما در حال دنبال کردن علایقتان هستید، نه تنها باعث یک نوع درمان خود شناختی می شوید، بلکه احساس خاص بودن در به انجام رساندن موارد اعتماد به نفس سازی می کنید.

تعاریف دیگران را جدی بگیرید

بیشتر افرادی که دارای کمبود اعتماد به نفس هستند، با پذیرش تعریف های دیگران مشکل دارند. آنها فکر می کنند کسی که از آنها تعریف می کند به اشتباه یا حتی دروغ است. اگر در جواب این تعاریف خود را اینگونه یافتید که درحال حرکت چشمانتان هستید و میگویید: بله، درست است یا شانه بالا میاندازید، باید این نوع جواب دادن هایتان را تغییر دهید.با تمام قلبتان پذیرا باشید. (بگویید: ممنونم و لبخند بزنید) اجازه دهید کسی که از شما تعریف می کند بفهمد که قدردانی شما واقعی است، و تا جایی ادامه دهید که این تعاریف را واقعا دریابید.می توانید این تعاریف را به نگرش مثبت در مورد خود اضافه کنید و به عنوان تکیه ای برای اعتماد به نفستان استفاده کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ