برای درمان حالت تهوع چه دارویی مصرف کنیم؟

اگر حالت تهوع امانتان را بریده است این مقاله را مطالعه کنید، ما در این مقاله نوشته ایم که برای درمان حالت تهوع چه دارویی مصرف کنیم.

امروزه شرایط بد زندگی و آب و هوا و تغذیه ناسالم افراد را به سمت بیماری ها و حالات ناگوار کشانده است. یکی از این احوالات ناخوش حالت تهوع است که افراد بسیاری را درگیر خود کرده است. حالت تهوع حالتی است که بسیار آزار دهنده است. ما دراین مقاله نوشته ایم که برای درمان حالت تهوع چه دارویی مصرف کنیم. دو دسته از داروهای ضد تهوع را فراهم کرده ایم. داروهای گیاهی و شیمیایی…  با ما باشید…

 داروهای ضد تهوع شیمیایی

متوکلوپرامید

متوکلوپرامید یکی از دارو هابرای درمان حالت تهوع است که به دسته های قرص های ۱۰ میلی گرمی – قطره ۶۰۰ میلی گرمی و آمپول۱۰ میلی گرمی تقسیم می شود.

موارد مصرف متوکلوپرامید در درمان حالت  تهوع و استفراغ ، در جلوگیری از برگشت محتویات معده به مری و در درمان سکسکه مقاوم میباشد.

مقدار مصرف متوکلوپرامید ۱۰ میلی گرم قبل از غذا،حداکثر ۴ بار در روز است. همچنین عوارض جانبی متوکلوپرامید از داروهای ضد تهوع ، افزایش ضربان قلب، خواب آلودگی شدید، اسهال، سرگیجه، بثورات جلدی، تغییرات فشارخون و اختلال در سیستم عصبی حرکتی گزارش شده است.

متوکلوپرامید در مبتلایان به صرع نباید استفاده شود.زمان شروع اثر از راه خوراکی متوکلوپرامید ۳۰ تا ۶۰ دقیقه بعد ازمصرف آن میباشد.

سیسا پراید

سیساپراید یکی از داروهابرای درمان حالت تهوع ( قرص ضد تهوع )  است که به دسته قرص های ۵ میلی گرمی و ۱۰ میلی گرمی و سوسپانسیون ۱ میلی گرمی تقسیم می شود.

موارد مصرف سیساپراید در درمان ضایعات ناشی از برگشت محتویات معده به مری می باشد.

مقدار مصرف سیساپراید ۱۰ میلی گرم ۳ یا ۴ بار در روز است.

به گزارش اسان طب از عوارض جانبی سیساپراید میتوان به اسهال، درد شکم، اختلالات ریتم قلبی، تشنج و تکرر ادرار اشاره کرد.

مصرف سیساپراید در بیماران قلبی باید با احتیاط صورت پذیرد. بهتر است سیساپراید ۱۵ تا ۳۰ دقیقه قیل از غذا مصرف شود.

دارو های ضد تهوع گیاهی و طبیعی

بیکربنات سدیم یا جوش شیرین

 بیکربنات سدیم یا همان جوش شیرین خواص بسیاری دارد. جوش شیرین خاصیت ضد تهوعی دارد و  می‌ تواند حالت تهوع را از بین ببرد.  همچنین مصرف ان هزینه و خرج زیادی ندارد.

روش استفاده از جوش شیرین به عنوان یکی از داروهای ضد تهوع اینست که یک عدد لیموترش را در یک لیوان آب باید بچکانید . سپس در لیوان آب دیگر 3.5 گرم جوش شیرین بریزید و هم بزنید تا حل شود. یک جرعه آب جوش شیرین و پشت سر آن یک جرعه آب لیموترش را با هم بنوشید. خودتان کم کم متوجه می شوید که علایم حالت تهوع تان کم می شود.

لیموترش

در برخی موارد علت حالت تهوع ها ، پرخوریِ زیاد، سفر با کشتی (همان دریازدگی) یا هواپیما و غیره میباشد. برای درمان این حالت تهوع میتوانید از لیموترش استفاده کنید.

برای اینکار کافیست یک تا دو قاشق چای‌خوری آب لیموترش (و یا حداکثر یک لیموترش کامل) را به نصف لیوان آب (اگر دوست داشتید آب گرم) اضافه کنید. هر روز چند بار از این نوشیدنی میل کنید. یادتان باشد اب لیموترش را تازه تازه بگیرید . چون اگر بماند خواصش از بین می رود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ