بیوگرافی ترامپ

zahra
بیوگرافی دونالد ترامپ ۴۵مین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، بیشترین شهرت دونالد ترامپ قبل از ریاست جمهوری به خاطر چه چیز بوده است؟+ عکس همسران

دونالد ترامپ ۴۵مین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، پیش از آنکه رئیس جمهور ایالات متحده شود او تنها “دونالد” بود.دونالد ترامپ چهارمین فرزند از پنج فرزند فردریک و مری ترامپ است که در 14 ژوئن 1946 در محله جامائیکا، کوئینز در نیویورک متولد شد، دونالد با چهار خواهر و برادرش و پدر و مادرش، فرد و مری ترامپ، بزرگ شد. به عنوان یک کودک، دونالد پر از انرژی بود و اغلب در مدرسه مشکل داشت. در سیزده سالگی، پدر و مادرش او را به آکادمی نظامی نیویورک فرستادند و امیدوار بودند که در مورد رشته و کار سخت در دانش آموزان یاد بگیرند، طرح آنها کار کرد، دونالد در حالی که در آکادمی حضور داشت، به یک رهبر دانشجویی و ورزشکار ستاره تبدیل شد.

دونالد پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان، به دانشگاه فوردهام در برانکس رفت و سپس به دانشکدۀ مالی وارتون (در دانشگاه پنسیلوانیا) منتقل شد زیرا وارتون دارای یکی از تنها دانشکده‌های مطالعات املاک در دانشگاه‌های آمریکا بود. او در سال ۱۹۶۸ با مدرک کارشناسی در اقتصاد فارغ‌التحصیل شد. دونالد جان ترامپ برای اولین بار به عنوان یک تاجر و توسعه دهنده املاک در شهر نیویورک معروف شد. او بعدها به عنوان ستاره ای از نمایش تلویزیونی «شاگرد» مشهور شد. در سال 2016، هنگامی که او به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده انتخاب شد، جهان را تکان داد. پیش از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده شد، او تنها “دونالد” بود.

ترامپ مدت‌ها به سیاست ابراز علاقه کرده بود. در سال ۲۰۰۰ برای کسب نامزدی حزب ریفورم در انتخابات ریاست‌جمهوری رقابت کرد و در انتخابات مقدماتی این حزب در دو ایالت پیروز شد و سپس کنار کشید. او در ۱۶ ژوئن ۲۰۱۶ بار دیگر رسماً نامزدی خود را برای انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری ۲۰۱۶، این بار به عنوان یک جمهوریخواه اعلام کرد. کمپین ترامپ پوشش گستردهٔ رسانه‌ای و توجه بین‌المللی را به خود جلب کرده است. در مه ۲۰۱۶، پس از موفقیت او در پیروزی در بیشترین ایالت‌ها و کسب بیشترین آرای رقابت مقدماتی حزب جمهوریخواه، تنها رقبای باقیماندهٔ او کناره گیری کردند و ترامپ در ژوئیه رسماً نامزد حزب جمهوریخواه شد. ترامپ در انتخابات سراسری ۸ نوامبر ۲۰۱۶ به طرز غافلگیرکننده‌ای بر هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات پیروز شد. ترامپ با ۷۰ سال سن ثروتمندترین و مسن‌ترین کسی شد که ریاست جمهوری را شروع می‌کند. او تنها کسی است که بدون هر گونه سابقه تصدی مناصب سیاسی یا نظامی به ریاست جمهوری آمریکا برگزیده شده و پنجمین کسی است که با کسب آرای مردمی کمتر از رقیبش به ریاست جمهوری برگزیده شده است.

 زندگینامهخانواده دونالد ترامپ

همسران: ایوانا زلنیکاوا، مارلا میپل، ملانی کوناوس (بانوی اول و همسر فعلی) ملانیا ترامپ

فرزندان: دونالد جونیور، ایوانکا، اریک، تیفانی، بارون

نوه ها: دونالد ترامپ هشت نوه دارد، پنج تا از پسرش دان جونیر و سه تا از دخترش ایوانکا.

مرین ترامپ بری؛ خواهر دونالد ترامپ، قاضی فدرال ایالات متحده در وضعیت ارشدیت در دادگاه استیناف حوزه سوم ایالات متحده آمریکا است. مادر ترامپ مهاجری اسکاتلندی بود، که در جزیره لوییس در ساحل غربی اسکاتلند متولد شده بود. پدربزرگ و مادر بزرگ پدری ترامپ مهاجرینی آلمانی آمریکایی بودند؛ پدر بزرگ او، فریدریش درومپف، رستوران داری موفق در دوره تب طلای کلوندایک بود که اسم خود را انگلیسی سازی کرده بود. ترامپ در کتاب ترامپ: هنر توافق خود که در ۱۹۸۷ منتشر شده، به غلط ادعا کرد فریدریش درومپف از تبار سوئدی بوده، حرفی که فرد ترامپ پیشتر سالها زده بود. ترامپ بعداً پذیرفت که تبار آلمانی دارد و در رژه آلمانی آمریکایی اشتویبن در ۱۹۹۹ در نیویورک به عنوان گرند مارشال فعالیت کرد.

 زندگی شخصی دونالد ترامپ

ترامپ در سال ۱۹۷۷، با مانکن اهل جمهوری چک ایوانا ترامپ، در نیویورک ازدواج کرد. این دو با هم سه فرزند دارند: دانلد، جونیر، ایوانکا ترامپ و اریک. ایوانا در سال ۱۹۸۸ تابعیت آمریکا را در حالی که ترامپ در کنارش بود، کسب کرد. این زوج در سال ۱۹۹۱ طلاق گرفتند.

ترامپ در سال ۱۹۹۳ دو ماه پس از تولد دخترش به نام تیفانی با هنرپیشه‌ای به نام مارلا میپل، با او ازدواج کرد.آنها در سال ۱۹۹۹ طلاق گرفتند.

ترامپ پس از جدایی از مارلا ماپلس، مدت کوتاهی با کارلا برونی بود. برونی هم پس از جدایی از ترامپ، با نیکلا سارکوزی که در آن زمان رئیس جمهور فرانسه بود، ازدواج کرد

 

دونالد ترامپ پس از جدایی از همسر دوم با ملانیا کناوس مانکن مد اهل اسلوونی ملاقات کرد. آنها در سال ۲۰۰۵ در پالم بیچ، فلوریدا، ازدواج کردند. ملانیا در سال ۲۰۰۶ تابعیت آمریکا را دریافت کرد.در همان سال او بارون پنجمین فرزند ترامپ را به دنیا آورد. در سال ۲۰۱۱ ملانیا گفت که پسرش به هر دو زبان انگلیسی و اسلوونیایی مسلط است.

سابقه کسب و کار دونالد ترامپ

ترامپ صاحب یک شرکت عظیم ساختمان‌سازی در آمریکا است و چندین هتل بزرگ به او تعلق دارد. او از چند سال پیش مجری برنامه کارآموز شده است که درآمد این برنامه در سال گذشته او را در رده پنجم بالاترین دستمزدهای تلویزیونی قرار داد. ثروت فراوان، چندین آسمانخراش، هتل و سازمان مختلف در کنار موفقیت تجاری، ترامپ را به ستاره‌ای مشهور تبدیل کرده است. وی همچنین در سال ۲۰۱۲ هزینه‌های برگزاری مراسم دوشیزه جهان را بر عهده گرفت.

او با تکیه بر موفقیت فراوان در ساخت و ساز و تلویزیون، نام «ترامپ» را بر کالاهای بسیاری زد. لباس مردانه، رستوران، بستنی، عطر، آب معدنی، مجله، زمین گلف و دانشگاه. همچنین به نام ترامپ چندین کتاب نیز نوشته که همه در مورد چگونگی موفقیت در تجارت و مدیریت است. اکثر آن کتاب‌ها نیز در لیست کتاب‌های پرفروش قرار دارند.

برندینگ و لایسنسینگ ترامپ

ترامپ جدا از کارهای سنتی اش در زمینه املاک، هتلداری و صنایع تفریحی نام و برند ترامپ را در دیگر صنایع و محصولات تثبیت کرده است. ترامپ در بازاریابی نام ترامپ بر شمار زیادی از محصولات از جمله ترامپ فایننشال (ذر زمینه مرتگج)، فروش و اجاره ترامپ (فروش مسکن)، رستوران‌های ترامپ، بوفه ترامپ، تهیه غذای ترامپ، بستنی پارلر ترامپ، گوترامپ، مجموعه امضای ترامپ، عطر دونالد ترامپ (۲۰۰۴) گلف ترامپ، مجله ترامپ، شکلات ترامپ، خانه ترامپ، تولیدات ترامپ، مؤسسه ترامپ، کارت بازی ترامپ، غول املاک ترامپ (بازی شبیه‌سازی کسب و کار)، کتاب‌های ترامپ، مدیریت مانکن ترامپ، شاتل ترامپ، یخ ترامپ، مرتگچ ترامپ، ودکای ترامپ و استیک‌های ترامپ. علاوه بر این گزارش شده ترامپ برای هر ارائهٔ یک ساعته دورهٔ آموزشی ۱٫۵ میلیون دلار دریافت می‌کند.

فوربز در سال ۲۰۱۱، ارزش ارزش براند ترامپ را ۲۰۰ میلیون دلار تخمین زد. ترامپ این ارزش گذاری را قبول ندارد و می‌گوید برند او در حدود ۳ میلیارد دلار ارزش دارد. بسیاری از ساختمان سازان برای بازاریابی خود نام ترامپ را بر اموالشان می‌گذارند. به این دلیل، ترامپ مالک بسیاری از ساختمان‌هایی که نام وی را بر خود دارند، نیست.

سرمایه‌گذاری دونالد ترامپ

در سال ۲۰۱۱ ترامپ پس از ناامید شدن از بازار املاک آمریکا به بازار بورس نیویورک حمله برد و سهامهایی از جمله در بنک آو آمریکا، سیتی‌گروپ، کاترپیلار، اینتل، جانسون و جانسون، پروکتر اند گمبل و فیسبوک را خرید. او هنگام فروش سهام در سال ۲۰۱۴، ۲۷ میلیون دلار سود کرد و از ۴۵ سهامی که خرید ۴۰ تایشان سودده بودند.

برج ترامپ

دونالد ترامپ در ۲۰۰۱ برج ترامپ‌ورلد، یک برج مسکونی ۷۲ طبقه در مجاورت مقر سازمان ملل متحد را به اتمام رساند. او شروع به کار بر روی Trump Place, یک مجتمع چند ساختمانی در کنار رود هادسون کرد. ترامپ مالک فضای تجاری در هتل و برج بین‌المللی ترامپ، یک برج ۴۴ طبقه با کاربرد چندگانه (هتل و آپارتمان) در میدان کلمبوس است. ترامپ مالک چندین میلیون فوت مربع از بهترین املاک منهتن است.

برج ترامپ -یک آسمان خراش با کاربری مختلط ۵۸ طبقه در شماره ۷۲۵ خیابان پنجم (منهتن) در میدتاون منهتن، نیویورک- توسط ترامپ و شرکت اطمینان زندگی منصفانه ساخته شد و توسط در اسکات معمار شرکت سوئنکی هیدن کانل طراحی شد. امروزه ترامپ تنها مالک آن است.

ورزش

ترامپ زمانی مالک نیوجرسی جنرالز بود. او زمانی به عنوان مشاور مالی مایک تایسون، عمل می‌کرد.


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ