معجونی برای پر پشت کردن ریش و سیبیل آقایان!

mahdie.mohtashami
اولین نکته برای پرپشت کردن این می‌باشد که یک شبه نمی‌توان ریش و سیبیل را پرپشت کرد. می توانید این راهنما را برای بلند کردن و پرپشت کردن آنها بخوانید.

اولین نکته برای پرپشت کردن این می‌باشد که یک شبه نمی‌توان ریش و سیبیل را پرپشت کرد. می توانید این راهنما را برای بلند کردن و پرپشت کردن آنها بخوانید.

معجونی برای پر پشت کردن ریش و سیبیل آقایان!

   

آموزش زدن روغن بر روی ریش یا سیبیل :
۱- دستان خود را بشویید.

۲- با نوک انگشتان ( بدون ناخن ) بصورت دورانی روغن را بر روی ریش و سبیل خود ماساژ دهید.

۳- زمان ماساژ ۱۰ الی ۱۵ دقیقه.

۴- زمان استاندارد : هفته ای ۳ الی ۴ بار

۵- شستن ریش و سبیل با صابون ملایم یا شامپو بچه .

۵ توصیه قبل از معرفی روغن‌ها لازم به ذکر بود.

روغن سیاه دانه:رشد موی صورت، ریزش مو ، کمر درد، درد مفاصل

مقدار و روش مصرف روغن سیاه دانه :

یک یا دو بار در روز حدود یک ساعت روی صورت بماند. فکر کنم حدود دو هفته استفاده از آن، جواب دهد.

عصاره رزماری : جلوگیری کننده ریزش مو- تحریک رشد مو- افزاینده جریان خون – ضد درد

مقدار و روش مصرف عصاره رزماری : ۵- ۱۰ سی سی روزی ۲ تا ۳بار ماساژ داده

استفاده از روغن مورد برای رشد ریش و سبیل نیز مفید می‌باشد.

میتوانید روغن آماده را از عطاریها تهیه کنید که روغن سیاه دانه باریج و روجا و عصاره رزماری در بازار موجود است.

گاهی علت کم پشت بودن ریش و سبیل، کم خونی بوده، که بهترین راه برای درمان آن، استفاده از مواد خون ساز می‌باشد مثل: قلم استخوان، هویج، اسفناج، شنبلیله، زردآلو، انار و …

علل هورمونی هم میتواند دخیل باشد

میوه سفید نارگیل و مغزهای چرب، مانند گردو، بادام از اگر ریز و پودر نموده و بر روی ابروها و سبیل بمالید باعث مشکی شدن آنها میگردد و اگر خشک شده آنها را بسوزانید از خاکستر آنها هم می‌توانید استفاده کنید.

مالیدن زرده و سفیده تخم مرغ به موهای صورت، باعث درآمدن ریش و سبیل و پرپشت شدن آنها می‌شود.

مقداری روغن بادام را با پوسته زیتون مخلوط کرده، و بگذارید حدود ۳ روز بماند، پس از گذشت این مدت، حدود ۳۰ دقیقه آن را جوشانده و سپس صاف نمایید، این مایع صاف شده برای تقویت موهای مژه و ابرو مفید بوده و همچنین باعث روییدن و پرپشت شدن موهای صورت می‌شود.

هورمون دنبلان برای پرپشت کردن ریش و سبیل بسیار موثر است. برای این کار بهتر است از ورقه‌های نازک دنبلان استفاده کنید و آنهارا بر روی صورت و آن قسمت‌هایی که میخواهید پر مو شوند قرار داده و پس از گذشت ۱ ساعت آنها را برداشته و صورت خود را بشویید. این عمل را هر روز تکرار کنید و نتیجه اش را شخصا مشاهده نمایید.

مالیدن زرده و سفیده تخم مرغ به موهای صورت، باعث درآمدن ریش و سبیل و پرپشت شدن آنها می‌شود.سیر را بسوزانید و به صورت خاکستر در آورید و به آن تره کوهی نیز اضافه کنید، این مواد را در روغن زیتون جوشانده و به صورت خود بمالید.شستن صورت با آب باقلا و لعاب ختمی‌و عصاره لبلاب و عشقه نیز بسیار نافع است.

استفاده از روغن زرده یا روغن مورد یا روغن سیاه دانه، برای رشد ریش و سبیل نیز مفید می‌باشد. برای تهیه هر یک از این روغن‌ها مقدار ۲۰ گرم از آنها را در ۴۰ گرم روغن بجوشانید و بعد صاف نموده و از آنها استفاده نمایید.

مالیدن آبی که از شاخه درخت انگور، در زرده تخم مرغ حل شده برای رشد ریش و سبیل مفید است.

استعمال روغن مورد و آمله در دوره صفویه و قبل از آن، در ایران معمول بوده است. این روغن در تقویت و کمک به رویش مو به خصوص ابرو بسیار موثر تشخیص داده شده است.تکندر را ساییده و در روغن کنجد ریخته، حل کنیدو سپس روغن را در چراغی لوله ای بریزید و روشن نمایید و ظرفی بر آن واژگون ساخته دوده آن را بگیرید و بر ابرو بکشید.

ماساژ پوست با روغن زیتون،مژه و ابرو را تقویت می‌کند.برای تقویت موی مژه و ابروها، می‌توان از روغن کرچک نیز استفاده کرد.

برای تقویت ابروها میتوانید یک قاشق چایخوری سفیده و زرده تخم مرغ را خوب بزنید و به مدت ۵ دقیقه روی ریشه موهای ابرو بگذارید، سپس با آب نیم گرم بشویید و برس بزنید.

تذکر: یادتان نرود که گاهی علت کم پشت بودن ریش و سبیل، کم خونی بوده، که بهترین راه برای درمان آن، استفاده از مواد خون ساز می‌باشد مثل: قلم استخوان، هویج، اسفناج، شنبلیله، زردآلو، انار و…

 -استفاده از داروهای مالیدنی برای پرپشت شدن ریش و سبیل مثل روغن هفت گیاه یا روغن تقویتی مو که اکثر عطاری ها مخصوصا عطاری‌های قدیمی و سنتی دارند.

– خوردن داروها یا تقویت‌کننده‌ها یا غذاهای گرم برای پرپشت شدن ریش و سبیل مثلا خوردن سبزی شنبلیله چون دارای هورمون است و برای پرپشت شدن ریش و سبیل بسیار مفید است یا مصرف قرص جینسنگ که داروخانه‌ها اکثرا دارند یا قرص اسید فولیک که خون‌ساز هم هست یا خوردن غذاهایی مثل حلوایی که با روغن اصل کرمونشاهی درست شده یا خوردن تقویت‌کنندهایی مثل ارده و شیره کلا چیزهایی که طبع گرم داشته باشند و خونساز باشند و هورمون داشته باشند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
Ali

Ali

1398-09-26 - 23:37 پاسخ

یه روش خوب برای پر پشت کردن ریش و سیبیل میخوام که خوب جواب بده