شگفتی های کراتینه کردن مو

toranj
با کراتینه کردن موهایتان را شگفت انگیز خواهید دید.

این روزها برای زیبایی بخشیدن به موها راهکارهای مختلفی بوجود آمده است که کراتینه کردن یکی از این راه هاست که به راحتی می توانید موهای وز و مجعد را به موهایی نرم وصاف تبدیل کنید.با کراتینه کردن موهایتان را شگفت انگیز کنید.

کراتینه کردن مو یعنی چی؟

هدف کراتینه کردن مو، بازیابی و بازسازی نواحی آسیب دیده ی مو با ماده ای که مو از آن ساخته شده است: کراتین ( Keratin ). کراتین پروتئینی قوی است که ماده ی اصلی برای محافظت و استحکام مو می باشد و با افزایش سن و استفاده از مواد شیمیایی درصد آن در مو کاهش پیدا می کند. کراتینه کردن مو به سادگی این پروتئین را به آن باز می گرداند. اضافه کردن یک لایه پروتئین به موها، به آن ها استحکام و آرامش می بخشد و از طرفی کار با موها را نیز راحت تر می کند.موی سر هر خانم می تواند به دلایل مختلف فیزیکی و شیمیایی به مرور پروتئین از دست بدهد. مثلا:

•گرما و حرارت سشوار که می تواند باعث سوختن موها شود.
•استفاده از برخی رنگ موها که در طولانی مدت لطافت و نرمی مو را از بین می برد.
•رژیم غذایی نامناسب؛ به طوری که مایعات کمی می نوشیم و یا مواد مغذی و آبدار مانند سبزیجات نمی خوریم. این موضوع به مرور باعث کاهش رطوبت مو و خشکی و شکنندگی آن می شود.
•شرایط نامناسب محیطی و قرارگرفتن در محیط های آلوده نیز می تواند به موها آسیب برساند.
• و چندین دلیل دیگر…

پس وقتی با حالت هایی شبیه به شکنندگی، خشک شدن و وزشدن مو روبرو شدید، در حقیقت زنگ خطری است که نشان می دهد موهای شما پروتئین از دست داده و اگر به موقع به داد آن نرسید، عواقب ناخوشایندی در انتظار موهای تان است.

کراتینه  برای موهای صاف؟

بزرگ ترین اشتباهی که در مورد کراتینه کردن مو وجود دارد این است که افراد تصور می کنند موهایشان برای همیشه صاف می شود و این صاف کردن مو است. اما کراتینه کردن مو در واقع ریلکس کردن موها است. از بین بردن وزی مو تا راحت تر صاف شود. یعنی هربار که موها را می شویید نباید انتظار داشته باشید که صاف باشد، نه موها با فر اصلی خود ظاهر می شوند اما به صورت معجزه اسایی خیلی نرم تر و لغزاننده تر خواهند بود و راحت تر می توانید با آن ها کنار بیایید. از طرفی اگر موها را صاف کنید و زیر باران بروید، موها فر نخواهند خورد. همه چیز  را درباره کراتینه کردن مو بخوانید.

کراتینه کردن؛ روشی اثربخش برای درمان شکنندگی و خشکی موها

بهترین و اثربخش ترین درمان برای حل شکنندگی و خشک شدن موها ، کراتینه کردن است. کراتینه کردن مو نوعی پروتئین درمانی است و در این روش پروتئین ها در لایه های سطحی و عمقی مو جایگزین می شوند و این کار به احیای موها و همچنین صاف شدن آن ها کمک می کند.

در آخر باید گفت کراتینه کردن مو نوعی پروتئین درمانی است و در این روش پروتئین ها در لایه های سطحی و عمقی مو جایگزین می شوند و این کار به احیای موها و همچنین صاف شدن آن ها کمک می کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ