روش کراتینه کردن مو

a.mahammadi
کراتینه کردن مو عمدتا با جایگزین کردن محتوای کراتین مو عمل می کند.کراتین لازم جهت این امر از منابع حیوانی یا سایر منابع طبیعی تامین می شود

کراتین در واقع پروتئین اصلی موجود در مو، دندان و ناخن ها است و باعث صاف شدن و درخشندگی موها می گردد. در افرادی که موهای فر یا وز دارند، این پروتئین به میزان کافی جهت نرم کردن ساختمان مو وجود ندارد کراتینه کردن مو عمدتا با جایگزین کردن محتوای کراتین مو عمل می کند.کراتین لازم جهت این امر از منابع حیوانی یا سایر منابع طبیعی تامین می شود.

زمانی می‌رسد که شما وقتی موهایتان را شانه می‌کنید، موهایتان می شکند و هیچ ماده ای دیگر جلای خوبی به موهایتان نمی‌دهد .فکر می کنید موهایتان مرده و خشک است. البته حق با شماست، موهای شما ماده حیاتی خود را به نام “کراتین” از دست داده اند. کراتین اصلی‌ترین ماده تشکیل دهنده ساقه موهایتان است که شما با استفاده مداوم از مواد شیمیایی رنگ، مش، فر، براشینگ های مکرر با سشووارهای داغ، تافت و ژل، آن را از بین برده اید. شما برای بازگرداندن حیات دوباره به موهایتان، باید کراتین را به آن برگردانید تا دوباره موهایتان با جذب مواد مغذی و تقویت به حالت طبیعی اولیه خود درآید.

به طور کلی دو نوع کراتینه وجود دارد. یک نوع کراتینه فقط موهای آسیب دیده ناشی از دکلره و سایر مواد شیمیایی را احیاء می کند. این نوع کراتینه بسته به میزان آسیب دیدگی مو معمولا باید در چند نوبت انجام شود تا عمل احیاء به خوبی انجام شود .این نوع کراتینه مانند ویتامینه کردن می باشد و البته اثر آن از ویتامینه محسوس تر می باشد. نوع دیگری از کراتینه وجود دارد که علاوه بر احیاء موهای سوخته و آسیب دیده ، خاصیت صاف کنندگی نیز دارد. به این نوع کراتینه اصطلاحا کراتینه برزیلی و گاهی نانوکراتین نیز گفته می شود. اگر شما تنها می خواهید آسیب دیدگی موهای خود را رفع کنید و خواهان موهای صاف و لخت نیستید کراتینه نوع اول یعنی کراتینه احیاء گزینه مناسب شما می باشد. اما اگر خواهان احیاء مو به علاوه صاف و ابریشمی کردن آن می باشید، کراتین برزیلی انتخاب مناسب شما خواهد بود .

آموزش کراتینه کردن موها در منزل: برای کراتینه کردن لازم است ابتدا موها را با شامپو به خوبی بشورید سپس موها را کاملا خشک کنید. در این مرحله موها را به  سه یا چهار قسمت تقسیم کرده (از جلو و وسط فرق باز کنید تا تاج که میشود دو قسمت و قسمت سوم پشت سر است یا پشت سر را هم ۲ قسمت میکنیم)؛ از سمت راست و پایین کار را شروع کرده البته با فاصله ی ۱/۵ سانتی از پوست سر یک لایه از موها را برداشته و کمی مواد زده و به سمت پایین میکشیم. مواد را با دست یا قلم مو و یا شانه روی موها پخش میکنیم دقت کنید که مواد کاملا بر روی ی موها پخش شوند و کاملا با هر لایه از موها تماس برقرار کنند. مواد کراتینه به انتخاب خودتان است میتوانید برزیلی تهیه کنید مارکهای BBO یا Brazilian Blowout یا Kerastraight و یا Salon Favorite Keratin  و ….با کمک گرفتن از یک شانه میتوانید موها را صاف کنید (به زاویه ی قرار گرفتن شانه دقت کنید) در واقع با پیشانی شانه باید روی موها کشیده شود. میتوانید موها را در یک کلاه نایلونی قرار دهید تا مواد مرطوبیت خودشون را حفظ کنند و راحتتر به فولیکول ها وارد بشوند و بعد ازآن موها را با سشوار خشک کنید و با اتوی مو با درجه ی ۴۵۰ صاف کنید.( هر لایه را ۱۰ بار اتو بکشید تا مو حالت ابریشمی پیدا کند.) توصیه میشود تا 5 روز موهایتان را با شامپو نشورید و به شکل ثابت باشد و بسته نشود، چون به هر حالتی باشد همان حالت را به خود می گیرد. بعد از کراتینه و گذشتن ۵ روز شما صاحب موهایی لخت و سالم می شوید.

 نکات:  بد نیست به جای کراتینه کردن موها به شیوه های شیمیایی این پروتئین از دست رفته را از طریق مواد سالم و طبیعی تری در منزل به موهای خود برگردانید.

بهتر است قبل از هر کاری ابتدا با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید تا با شرح وضعیت موهای‌تان از تصمیم خود مطمئن شوید.

 پیش از انتخاب سالن زیبایی مورد‌‌ نظر از چند نفر که تجربه کراتینه کردن در همان سالن را داشته‌اند در‌مورد خوب و بد این کار و مراقبت‌های لازم پرس‌وجو کنید.

بد نیست نسبت به کسی که قرار است موهای خود را به او بسپارید حساسیت بیشتری به خرج دهید و از اصل بودن مواد کراتینه از او بپرسید و مطمئن شوید.

کراتینه مو باعث ایجاد آسیب های جدی به زیبایی پوست و موی شما می‌شود البته با یکی دوبار موها آسیب نمی بیند ولی بسیاری از خانمها هستند که مدام در حال تغییر رنگ مو یا صافی و فری مو میشوند که چون مدام موها پررنگ و کمرنگ میکنند و از دکلره برای انجام این کار باید استفاده شود موها بشدت آسیب می بیند

عوارض جانبی کراتینه کردن مو با اولین شستشوی مو که معمولا ۷۲ ساعت پس از انجام درمان است، دیده می شود. مهمترین عوارض آن عبارتند  از خطر ریزش مو، نازک شدن مو، تخریب ساختمان مو،واکنش های حساسیتی مثل خارش و دانه های قرمز رنگکه البته برای حساسیت با یک تست میتوان از آن جلوگیری کرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ