چطور با سدر موهایمان را درخشان کنیم؟

sahar.d
سدر از گیاهان دارویی است که از قدیم طب سنتی ما استفاده از آن را توصیه می کرده و خواص بسیار زیادی برای موها دارد. در این مطلب به شما می گوییم چطور با سدر موهایمان را درخشان کنیم.

سدر از گیاهان دارویی است که به شدت موجب تقویت و زیبایی موها ی شود. این گیاه از قدیم در کشور ما مورد مصرف بوده و همیشه مادربزرگ ها توصیه به استفاده از سدر و حنا برای پرپشت و محکم شدن موها داشتند. در سالهای اخیر بسیاری از کمپانی های بزرگ در شامپوهای خود از این گیاه برای تقویت و زیبایی موها استفاده می کنند. با این مطلب همراه شوید تا به شما بگوییم چطور با سدر موهایمان را درخشان کنیم.

موهای درخشان با سدر

سدر ظاهر سالم مو را حفظ کرده و آن را تقویت می‌کند. ویتامین‌های سدر موها را تقویت کرده و در مقابل عوامل آسیب رسان محیطی از آن محافظت می‌نماید. سدر موهای شما را از خشکی، موخوره و شوره حفظ می‌کند و زیبایی و درخشانی به موهای شما می بخشد.

طرز تهیه ماسک درخشان کننده مو

سدر برای رشد، سلامت و زیبایی موهای شما بسیار مفید است. ۱ قاشق غذاخوری از پودر سدر را با تقریباً یک فنجان آب گرم ترکیب کنید. آن‌ها را با انگشت خود خوب مخلوط‌کنید تا کف آن مانند کف صابون شود. موهای خود را با آن بشویید و بگذارید تا زمان شستن باقی بدن روی مو باقی بماند. سپس موهای خود را کاملاً با آب بشویید. روز بعد از شستشو موهای شما براق‌شده و پرحجم‌تر به نظر می‌رسند.

سایر خواص سدر برای موها

ضدالتهاب

گیاه سدر ضدالتهاب، خنک کننده پوست، تقویت‌کننده پوست، تقویت‌کننده و حالت‌دهنده مو است؛ این گیاه همچنین از ریزش موی سر جلوگیری می‌کند.

جلوگیری از ریزش مو

سدر موها را تقویت می‌کند و از ریزش مو جلوگیری می‌کند اما برای ریزش مو باید مو را طبقه‌بندی کرد.

 افرادی که منافذ گشادی در پوست سرشان دارند و قطر موهای‌شان زیاد است، از آنجا که گیاه سدر حالت قابض دارد، برای این تیپ ریزش‌ها ایده‌آل است.

افرادی که پوست خشک دارند و منافذ موهای‌شان تنگ است، معمولا موهای نازکی دارند. این افراد نباید از سدر استفاده کنند و به جای آن ترکیباتی که عصاره گرم دارند مانند سیر، فلفل یا عصاره بادام استفاده کنند. در این حالت منافذ پوست باز می‌شود و موها می‌توانند از این منافذ بیرون بیایند.

ضد شوره

شوره سر یکی از مشکلاتی است که علل بسیاری می‌تواند داشته باشد. یکی از درمان‌هایی که می‌توان برای آن در نظر گرفت، سدر است. 
گیاه سدر صمغی دارد که می‌توان آن را در آب حل و روی سر استفاده کرد. این ترکیب در افرادی که شوره سر دارند اثری معجزه آسا دارد. اگر بخواهید می‌توانید از شامپوهای آماده سدر برای این مشکل استفاده کنید.

آیا گیاه سدر خواص دارویی دارد؟

موهای نازک، شکننده و آسیب دیده را چگونه درمان کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ