جلوگیری از تعریق کف دست با چند ترفند ساده

faateme1366
همه افراد در طول روز نیازمند معاشرت یا کار با برگه های کاغذی هستند. این بیماری ممکن است در شما کمبود اعتماد به نفس ایجاد کند و اجازه ندهد شما به راحتی با افراد جامعه تعامل داشته باشید. در این مطلب برای شما از راهکارهای درمان تعریق کف دست صحبت کرده ایم.

از بیماری هیپرهیدروزیس بیشتر بدانید

تعریق زیاد کف دست یا پا و یا زیر بغل که در اصطلاح علمی به آن هیپرهیدروزیس می‌گویند، یک بیماری موضعی است که برخی آن را با بیماری تیروئید اشتباه می‌گیرند، در صورتی که در این بیماری، تنها یک ناحیه خاص از بدن دچار تعریق زیاد می‌شود، ولی در بیماری تیروئید بدن دچار تعریق عمومی می‌شود.

بیماری زمینه‌های ارثی دارد، در کودکان بیشتر است و با افزایش سن بهبود پیدا می‌کند، اما در برخی این بیماری ماندگار است.

همچنین در زمان استرس این بیماری شدت پیدا می‌کند.

 

دلیل تعریق کف دست چیست؟

درصد بسیار کمی از افرادی که دچار تعریق شدید کف دست می شوند دچار اختلالات غده تیروئید هستند. پس همانطور که گفتیم بیماری تعریق کف دست می تواند به علت اختلال هورمونی، پرکاری تیروئید و یا ارثی باشد.عرق کف دست

تعریق دست و پا عارضه ای است که بسیاری از افراد جامعه به آن مبتلا هستند و در نتیجه عوامل زیادی بروز می کند، مانند عوامل ژنتیکی، بیماری های جسمی یا اضطراب های روحی و روانی.

افرادی که به طور ژنتیک دچار این مشکل هستند از همان سنین پایین با تعریق بیش از اندازه دست ها مواجه می شوند. در افراد دیگر نیز تعریق بیش از اندازه کف دست ها به دلیل اضطراب های درونی به وجود می آید. این افراد در پاسخ به عوامل استرس زا بیشتر عرق می کنند.

دیگر عوامل موثر

•استرس‌ یا اضطراب‌ مزمن‌ • تب‌ و عفونت‌ • سرطان‌، مثل‌ لنفوم‌ • پرکاری‌ تیرویید • حمله‌ قلبییائسگی‌ • بعضی‌ از داروها و موادمخدر • محدودیت‌ از موادمخدر • در مواردی‌ علت‌ ناشناخته‌ است‌.

عوامل تشدید کننده بیماری

• استرس‌ • فعالیت در زمان ابتلا به این بیماری سنگین‌ بدنی‌ • هوای‌ گرم‌

 

داروی خاص برای جلوگیری از تعریق بیش از اندازه دست و پا

یکی از داروهایی که کاربرد بسیاری در این زمینه دارد “آلومینیوم کلراید” است که این دارو با بستن راه غدد عرق باعث کم کاری این غدد می شود.

بررسی ها نشان می دهند داروهایی که از “مواد فرمالین” نیز ساخته شده اند می توانند باعث بسته شدن منافذ شوند و مقدار تعریق را به شدت کاهش دهند.

بهتر است فرد در محیط هایی قرار بگیرد که تعریق کمتری کند و “استحمام” هر روزه می تواند تا حد زیادی کمک کننده باشد.

 

درمان به کمک بوتاکس

بتازگی روش تزریق سمی به نام بوتولینوم یا بوتولینوم توکسین معرفی شده که در واقع دارویی گرفته شده از سم نوع خاصی میکروب است که به صورت موضعی تزریق می شود. کاربرد اصلی این دارو در درمان های چین و چروک صورت است اما برای کنترل تعریق کف دست و پا نیز استفاده می شود. این دارو باید به وسیله متخصصان پوست و جراحان پلاستیک تجویز شود. در صورت انجام صحیح این روش توسط پزشک متخصص، فرد تا مدت ها از تعریق بیش از اندازه کف دست و پا رها می شود  بوتاکس که در واقع دارویی گرفته شده از سم نوع خاصی میکروب است، به صورت موضعی تزریق می شود.

 

درمان های طبیعی و خانگی برای تعریق کف دست

1پیشنهاد اول این است که دستها را در محلولی از سرکه و آب لیمو ترش قرار بدهید تا برای مدتی خیس بخورند. این کار به شما کمک می کند تا از شر باکتری هایی که جذب عرق می شوند راحت بشوید؛ زیرا همین باکتریها عامل بوی بد هستند.

    2سعی کنید لباسهای مناسب بپوشید. عرق بیش از حد می تواند ناشی از بد لباس پوشیدن باشد. سعی کنید اخبار هواشناسی را از دست ندهید و براساس آن لباس مناسب را انتخاب کنید.

    3از خوردن غذاهای تند خودداری کنید و گیاه خواری را فراموش نکنید. در ضمن نوشیدن آب میوه و دوغ هم به عنوان یکی از روش های ثابت شده و موثر برای از بین بردن عرق کف دست توصیه می شود.

    4سعی کنید خودتان را به طور مرتب وزن کنید. اضافه وزن می تواند موجب عرق کردن زیادی بشود.

    5دستها را بطور مرتب بشویید. این کار علاوه بر اینکه دست های شما را تمیز نگه می دارد باعث می شود کمتر عرق کنید.

6- از پودر بچه روی کف دست استفاده کنید . به کف دستان خود پودر بچه بزنید . خشکی حاصل از پودر بچه باعث جلوگیری از عرق کردن کف دست خواهد شد .

7- مصرف شکر و قند را کاهش دهید . مصرف قند میتواند باعث افزایش تعریق شود بنابراین مصرف اینگونه مواد را کاهش دهید . همچنین مصرف نان سفید و سیب زمینی نیز چنین تاثیری دارند .

8- از کرم ها و لوسیون های چرب روی کف دست استفاده نکنید .

 

از چای غافل نشوید

چای سرشار از تانین است که یک ضدعرق طبیعی است. 5 چای کیسه ای را در یک لیوان آب جوش بریزید. بگذارید آب سرد شود و سپس دست و پای خود را به مدت نیم ساعت در آن قرار دهید. این کار پس از چند روز تعریق را کاهش می دهد.

رهایی از جوش و جای جوش با این ماسک های شگفت انگیز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ