اگر بیش از 1ساعت با تلگرام کار میکنید حتما بخوانید!

parya
اگر جز آن دسته از افرادی هستید که زمان زیادی را برای کار کردن با گوشی و تلگرام صرف می کنید به شما توصیه می کنیم این مقاله را بخوانید.

با پیشرفت تکنولوژی و با ورود اینترنت به زندگی مردم، به دلیل گذراندن زمان زیادی با اینترنت و تلگرام سلامتی جسمانی افراد بخصوص چشم آن ها با مشکلاتی روبرو می شود. کارکردن زیاد با تلگرام چشم را ضعیف می کند. اگر بیش از 1ساعت با تلگرام کار میکنید حتما بخوانید!

مواد غذایی مفید برای تقویت چشم

به طور کلی شما باید مقادیر زیادی سبزیجات سبز و پر برگ و هفته ای دو بار ماهی مصرف کنید تا چشم سالم داشته باشید اما در کنار این نکته با برخی از مواد غذایی مفید برای چشم آشنا شوید.

هویج با داشتن ویتامین A تبدیل می شود. این ویتامین سلامت کلی چشم را بهبود می بخشد.

اسفناج و کلم بروکلی  نه تنها غنی از ویتامین های C،B،A و E و مواد معدنی و روی هستند بلکه غنی از لوتئین و زیزانتین نیز هستند. مصرف روزانه اسفناج، می تواند مانع بروز اختلال هایی مانند آب مروارید و تباهی لکه زرد شود .اسفناج، برای سلامت قرنیه چشم نیز مفید است و بروکلی با داشتن  ویتامین B، لوتئین و زیزانتین  نه تنها باعث تقویت بینایی می شود بلکه از چشم ها حفاظت می کند و از تاری دید پیشگیری می کند.

فواید فلفل دلمه ای برای تقویت چشم

مواد غذایی حاوی ویتامین ث به خصوص فلفل دلمه ای و پرتقال از بهترین مواد غذایی برای تقویت چشم هستند. توت ها هم از حاویان این نوع ویتامین محسوب می شوند.

این میوه ها سرشار از ترکیبی به نام «رفودوپسین» است که بازسازی دوباره سلول ها را سرعت می بخشد. ماده مغذی در توت های سیاه و زغال اخته رگ های خونی را تقویت می کند و گردش خون در تمامی بدن از جمله چشم ها را بهبود می بخشد.این بهبود در گردش خون، ورم و ناراحتی چشم را کم می کند و کیفیت بینایی را افزایش می دهد.

مغز میوهایی همچون همانند ماهی، مغز میوه نیز حاوی اسید چرب امگا 3 است که برای بینایی مفید است.

تخم مرغ سرشار از پروتئین است. اگر می خواهید روند بازسازی مجدد سلولی در چشم با سرعت مناسب انجام شود، لازم است پروتئین با کیفیت مصرف کنید. در این مورد، زرده تخم مرغ بسیار مفید است.

 ماهی همانند سالمون، تن و ساردین سرشار از اسید چرب امگا3 است که مانند آنتی اکسیدان عمل می کند و چشم ها را در برابر آسیب رادیکال آزاد در بدن محافظت می کند. چربی ماهی مانع خشکی چشم بر اثر استفاده از لنز می شود

 تقویت چشم با گیاهان دارویی

از لحاظ طب سنتی مواد غذایی مفید و مضر برای چشم و بینایی شامل:

مفید برای چشم

زردچوبه – هویج – آویشن – شلغم – رازیانه – بادام شیرین با نبات – مغزها بطور کلی مانند بادام، گردو، پسته، فندق – مربای هلیله – دارچین، زعفران و کندر

توصیه ها:

همچنین اگر مدتی پی در پی هر روز یک گرم آمله کوبیده در عسل حل کرده میل نمایند قوت چشمها زیاد می گردد.

چشم را با گلاب یا آب گیشنیز یا با آمله بشویند سپس سرمه مناسب بکار برند و اگر مزاج چشم تر باشد به گلاب و سماق شسته سرمه کشند

 اگر در هنگام خواب هر روز به آب سرد بینی را بشویند چشم از بیشتر بیماریها در امان خواهد بود

پاکسازی بدن از خلط غالب مزاج اصل و اساس درمان هر عضو بیماری است و برای ازدیاد بینائی و تقویت چشم شستشو با گل گندم و خوردن آن برای این مطلب توصیه می شود.

 مضر برای چشم

 غذاهای غلیظ مانند حلیم و کله پاچه

خوراکهای نفاخ و بخارانگیز مانند عدس، پیاز، سیر، تره، شاهی، بادنجان، باقلا، لوبیا، کلم، شوید، زیتون خام

خوراکهای ترش مانند سرکه، سیب ترش

گوشت­های غلیظ و خشک مانند گوشت گاو، سوسیس و کالباس، گوشتهای فرآوری شده

مصرف زیاد خوراکهای شور مانند کنسروها، خیارشور، چیپس و پفک

در حالت سیری، غذاخوردن

پرخوری و با شکم سیر، خوابیدن

شام زیاد و سنگین خوردن 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ