افزایش تمرکزو حافظه با این معجون

mahdie.mohtashami
با خوردن معجون های مقوی تهیه شده از عسل و مغزها مغز و حافظه را تقویت و از آلزایمر پیشگیری کنید.

همیشه مادران به دنبال راهی برای افزایش حافظه و تمرکز فرزندشان هستند. اما افزایش تمرکز و حافظه فقط مختص بچه و دانش آموزان نیست، افراد بزرگسال نیز باید به این مسئله توجه داشته باشند تا در ایام پیری دچار زوال مغز و آلزایمر نگردند. یکی از خوردنی هایی که به ما در تقویت تمرکز و حافظه کمک می کند معجون های خانگی که با مواد مغذی چون گردو، عسل، پسته و مغزهای دیگر ساخته می شوند، است. در این مقاله به این معجون های مقوی می پردازیم.

خاصیت گردو و عسل

عسل و میوه های مغزدار مثل گردو، فندق و پسته باعث کاهش کلسترول خون می شوند. افرادی که تصمیم دارند کلسترول خود را کاهش دهند باید عسل ، بادام ، پسته و فندق را هم به میوه ها و سبزی های رژیمی خود اضافه کنند. تحقیقات نشان داده که عسل حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان

عسل و میوه های مغزدار مثل گردو، فندق و پسته باعث کاهش کلسترول خون می شوند.
افرادی که تصمیم دارند کلسترول خود را کاهش دهند باید عسل ، بادام ، پسته و فندق را هم به میوه ها و سبزی های رژیمی خود اضافه کنند.

به گزارش الو دکتر تحقیقات نشان داده که عسل حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است و مانند اسفناج ، سیب ، پرتقال و توت فرنگی می تواند با رادیکال های آزاد تولید شده در بدن که به سلولها آسیب می رساند، مبارزه کند.

در یک بررسی ، 25 مرد 18تا 68 ساله در مدت پنج هفته آزمایش شدند و در این مدت هر یک از آنها روزانه 4قاشق غذاخوری عسل که در یک لیوان آب حل شده بود، می خوردند.
پس از پایان 5 هفته نشان داده شد که سطح آنتی اکسیدان ها در خون این افراد نسبت به پیش بالاتر رفته و میزان کلسترول آنها پایین تر آمده است.

در مطالعه دیگری هم نشان داده شده که مصرف میوه های مغزدار مثل بادام با این که خودشان حاوی چربی هستند، ولی چون چربی آنها از نوع چربی غیراشباع است ، باعث کاهش میزان کلسترول بد یا LDLشده است و در نتیجه خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد هم عسل ، هم بادام و فندق و… تنها در صورتی که به اندازه و به همراه سایر میوه ها و سبزی های مصرف شوند تاثیرگذار خواهند بود.


وجود مقدار زیادى امگا 3 در گردو باعث تقویت حافظه و جلوگیری از فراموشى و آلزایمر ، بهبود میگرن ، استرس ، افسردگى ، بیمارى هاى قلبى ، رماتیسم ، بیمارى هاى سرطان و باعث تنظیم سوخت و ساز بدن مى شود .

معجون عسلی

مواد لازم


عسل                       1/4 پیمانه
کنجد                        1/4 پیمانه
پسته (خورد شده)       1/2 پیمانه
گردو (خورد شده)        1/4 پیمانه
پودر بادام                   1/2  پیمانه
شیر                         3 پیمانه
موز                          4 عدد

طرز تهیه معجون عسلی


بادام، گردو، پسته، کنجد و عسل را در ظرفی ریخته، شیر را به تدریج به آن اضافه کنید و هم بزنید. سه عدد از موزها را اضافه کرده در مخلوط کن بریزید و به مدت سه دقیقه هم بزنید تا کاملاً مخلوط شوند. سپس در لیوان های موردنظر بریزید. موز باقی مانده را نیز به چهار قسمت تقسیم کرده، داخل لیوان ها بگذارید و به دلخواه با بادام پرک، خلال پسته و کنجد سرو کنید.

طرز تهیه معجون عسل و کنجد:

مقداری زعفران دم کرده را به عسل و کنجد اضافه کرده خوب بهم بزنید. البته مقدار زعفران نباید آنقدر زیاد باشد که عسل را شل کند. مثلا یک قاشق غذاخوری زعفران برای یک شیشه کوچک کافی است. نیم ساعت که از ترکیب این مواد گذشت کنجدها بر روی معجون می آیند و فقط هنگام مصرف آن را خوب به هم بزنید و روزی یک قاشق از این معجون مقوی، مفید و در عین حال کم کالری را بنوشید.

طرز تهیه معجون عسل و دارچین:

استفاده مرتب از این معجون از عوارض پیری می کاهد. ۴ قاشق عسل، ۱ قاشق پودر دارچین و ۳ فنجان آب را بجوشانید و مانند چای آماده کنید. این نوشیدنی را ۳ الی ۴ بار در روز بنوشید. این نوشیدنی پوست را نرم و تازه نگه می دارد و از پیری جلوگیری می کند. همچنین در سرماخوردگی عادی یا سخت باید ۱ قاشق غذاخوری آب ولرم با کمتر از ۱ قاشق و نیم پودر دارچین برای سه روز استفاده شود. این ترکیب تاثیر زیادی بر سرفه های مزمن دارد.

معجون تقویت حافظه برای کنکوری ها!

خواص شگفت انگیز گردو و عسل در متون کهن طب سنتی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ