عجیب ترین راه های برای خنک شدن در گرما!

faateme1366
گرما آنقدر آزارنده است که به راههای مختلفی برای خنک شدن فکر می کنیم. اما شاید برخی از این راه ها آنقدر عجیب باشند که تا بحال حتی نشنیده باشید. در این مطلب عجیب ترین راه های برای خنک شدن در گرما را برای راحتی شما در فصل گرما آورده ایم.

 

دمای طبیعی بدن چقدر است؟

به گزارش سایت الودکتر، میانگین دمای درونی افراد بزرگسال به طور نرمال حدود ۳۷ċ است که به دلایل خاصی می تواند تغییر کند. اگر در فعالیت های بدنی در هوای گرم شرکت کنید، یا برخی اوقات در معرض هوای گرم به مدت طولانی باشید، دمای بدن تان می تواند به سطوح خطرناک افزایش یابد. اگر دمای بدن تان به ۴۰ċ برسد، دچار گرما زدگی خواهید شد. به همان اندازه افت دمای بدن به دماهای خیلی پایین نیز می تواند خطرناک باشد. به هر حال تنها با ۳ċ کاهش دمای بدن  (۳۵ċ) سبب به وجود آمدن هیپوتروفی و یا کم بودن درجه حرارت بدن می شود. پایین آوردن دمای درونی بدن برای مدتی کوتاه می تواند از گرما زدگی جلوگیری کرد. بهبود وضعیت خواب، پایین آوردن تب، نیز در کاهش دمای بدن  موثر است

 

یک روش عجیب برای خنک شدن

روشی که برای پایین آوردن دمای بدن توصیه شده است استفاده از گردنبندهای فلزی سنگین است. یک گردنبند سنگین فلزی گرمایی که بدن جذب کرده است را می گیرد.

 

تندخوری نکنید

مصرف غذاهای تند نیز باعث افزایش تعرق بدن می شود که این کار به نوبه خود منجر به خنک شدن  بدن می شود. غذاهای چرب و پر ادویه متابولیسم را بالا می برند و شبیه یک محرک برای بالا بردن دمای بدن شما عمل می کنند.

کاسپایسین ترکیب یافت شده در فلفل چیلی به طور طبیعی دمای بدن را بالا می برد.

غذاها با چربی بالا، به دلیل افزایش ذخیره آن ها در سلول ها، منجر به حبس گرمای بیشتری در بدن می شوند. این به دلیل آن است که چربی ها مسئول ذخیره گرما و گرم نگه داشتن بدن هستند.

 

تخت خواب را فراموش کنید

روش دیگر خنک شدن  بدن گذاشتن تشک بر روی زمین و خوابیدن بر روی زمین است. می دانید که هوای گرم بالا می رود پس اگر هنگام خواب واقعا گرمتان است و نمی توانید بخوابید تشک خود را روی زمین بگذارید و بخوابید و یا اگر اتاق خواب شما در طبقات بالای خانه قرار دارد به طبقه پایین بروید و بر روی زمین بخوابید.

 

بعد از حمام خنک شوید

از دیگر اقداماتی که برای خنک کردن بدن در فصل گرما توصیه شده است قرار دادن کرم های مرطوب کننده صورت و بدن، لوسیون ها و کرم های نرم کننده کف پا در یخچال است. زمانی که بعد از استحمام از این کرم های خنک استفاده می کنید احساس خنکی خوبی خواهید کرد.

 

خنک شوید و لذت ببرید

برای کاهش دمای بدن  در گرما، لامپ های خانه را به کم مصرف تغییر دهید. لامپ های رشته ای خیلی سریع و راحت گرم می شوند و فضای خانه را گرم خواهند کرد اما استفاده از لامپ های کم مصرف در تنظیم دمای خانه تاثیر به سزایی دارد.

 

خنکی بدن با خاموش کردن دستگاه ها

خاموش کردن دستگاه های صوتی، تصویری، رایانه ای ، دستگاه های بازی و دستگاه های الکتریکی نیز از دیگر راه کارهایی است که موجب خنک کردن خانه می شود. نباید فراموش کرد که مقدار قابل توجهی از گرمای اتاق از دستگاه های الکتریکی اطراف خانه ناشی می شوند بنابراین خاموش کردن این دستگاه ها به خنک کردن هوا کمک می کند.

 

 

ماست شما را خنک می کند

بالاخره این که مصرف بستنی را فراموش کنید و به جای آن یک کاسه ماست سرد بخورید. ماست نسبت به بستی حاوی آب بیشتری است به طوریکه تقریبا ۸۵ درصد بیشتر از بستنی آب دارد و بدن را فورا خنک می کند.

 

چطور خنک شویم؟

با افزایش دمای هوا، هوای سردتر بر روی سطح زمین و هوای گرم بالای آن قرار می گیرد. بنابراین پنکه را باید بر روی زمین قرار داد تا هوای خنک را در اتاق پخش کند. همچنین برای به حداکثر رساندن توزیع هوای خنک می توان یک کاسه یخ در جلوی پنکه قرار داد تا این رویه را تسریع کند.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ