این مواد غذایی همراه ورزش به کاهش چربی دور شکم کمک خواهد کرد!

toranj
چربی شکم را با مواد غذایی مناسب همراه با ورزش کاهش دهید.

به گزارش الودکتر: برای کاهش هرگونه چربی در بدن باید به ورزش پرداخت و از رژیم غذایی مناسبی بهره برد اما راهار موثر برای کاهش چربی دور شکم این است که با مواد غذایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد همگام باورزش از چربی دور شکمتان بکاهید.

چربی دور شکم

افراد زیادی با انجام ورزش به دنبال کم کردن چربی‌های شکمی هستند. مصرف مواد غذایی خاص یا میوه‌ها می‌تواند تاثیرگذاری ورزشی در کاهش چربی‌های شکمی را بیشتر کند.

افرادی که به دنبال کم کردن چربی‌های شکمی هستند باید در مصرف مواد غذایی مراقب باشند.

گوجه فرنگی یکی از مواد غذایی است که به کاهش وزن و تاثیرگذاری ورزش کمک می‌کند. گوجه فرنگی حاوی آنتی اکسیدان است.

-‌ گوجه فرنگی به ریکاوری عضلات بعد از ورزش کمک می‌کند.

خوردن یک لیوان آب گوجه فرنگی به صورت روزانه باعث می‌شود که ۵۰ درصد کاهش چربی‌های شکمی افزایش یابد.

مواد غذایی دیگری که مفید هستند عبارتند از: بلوبری، عسل، چغندر و نخود.

بلوبری بر کاهش تورم عضلات کمک می‌کند. نخود خستگی عضلات را در ورزش به تعویق می اندازد. عسل باعث افزایش سرعت و استقامت ورزشکاران می‌شود. نیترات موجود در چغندر اکسیژن رسانی به عضلات را افزایش می‌دهد.

کم شدن چربی‌های شکم باعث کاهش احتمال بیماری‌هایی همچون دیابت و بیماری قلبی می‌شود. چربی شکمی تنها در افرادی که ‌اضافه وزن دارند دیده نمی‌شود ،‌ بلکه افراد با وزن نرمال نیز چربی شکمی دارند.

 رعایت رژیم غذایی مناسب

۱. از مصرف قند تصفیه‌شده ( شکلات ، شیرینی‌جات، حتی نوشیدنی‌های قنددار و … ) خودداری کنید.

قند نیمی گلوکز و نیمی فروکتوز است و فروکتوز، هر مقدار که باشد، فقط توسط کبد قابل گوارش است. وقتی مقدار زیادی قند تصفیه‌شده مصرف کنید، کبد انباشته از فروکتوز می‌شود و مجبور می‌شود که همه آن را تبدیل به چربی کند.

۲.مصرف پروتئین ( تخم‌مرغ، ماهی، غذاهای دریایی، گوشت، مرغ و لبنیات و … ) بهترین راهکار درازمدت برای کاهش چربی‌های شکم است.

پروتئین مهم‌ترین ماده‌ مغذی در کاهش وزن است. مطالعات نشان داده است که مصرف پروتئین اشتها را تا ۶۰٪ کاهش داده، متابولیسم را تا ۱۰۰-۸۰ کالری در روز افزایش داده و کمکتان می‌کند تا ۴۴۱ کالری کمتر در روز مصرف کنید.

۳. مصرف کربوهیدرات ( برنج، پاستا، نان و … ) را در برنامه‌غذایی‌تان محدود کنید.

تحقیقات مختلفی نیز به مقایسه رژیم کم کربوهیدرات و کم چربی انجام گرفته که نشان داده است رژیم‌های کم‌ کربوهیدرات به طور خاص بر چربی‌های شکم اثر می‌گذارند. این یعنی میزان قابل‌توجه چربی که با این رژیم‌ها از بین می‌رود، چربی خطرناک و بیماری ساز شکمی است.

۴. از موادغذایی پُر فیبر محلول (سبزیجات و میوه‌جات ، غلات و حبوبات و … ) بیشتر استفاده کنید.

فیبرهای محلول، در آب حل و با ایجاد ژل، سرعت عبور غذا را کاهش داده و بازده جذب مواد مغذی همچون کلسیم، روی، آهن و منیزیم را افزایش می دهد، ضمن این که به آنتی اکسیدان غلات، میوه و سبزی ها نیز چسبیده و مانع از بین رفتن آنها در طول دستگاه گوارش می شود.

این فیبرها، کلسترول غذاهای دریافتی را احاطه و قدرت جذب آن را کاهش داده و با این عمل موجب کاهش جذب چربی و کاهش بیماری های قلبی ـ عروقی می شود و با مکانیسمی خاص باعث حساس تر شدن گیرندگان انسولین شده و با این عمل موجب ثبات قندخون و کنترل دیابت می شود.
جو، لوبیا، نخود، ذرت، خرما، اسفناج، گلابی و کلم بروکلی سرشار از فیبر محلول است و سبزی خوردن، کرفس، برگ مو، هویج، سیب و پرتقال فیبر محلول متوسطی دارد

چربی شکمی، بزرگ‌ترین مشکلات
سریع ترین راه برای آب کردن چربی شکم و پهلو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ