ترفندهایی برای از بین بردن دانه های سر سیاه روی بینی

atoosamirzavandi
رفع دانه های سیاه روی بینی با روش های خانگی امکان پذیر است.

دانه های سرسیاه روی بینی بر اثر تجمع چربی روی این قسمت از پوست و تماس با هوا ایجاد می شوند. این دانه های سرسیاه را می توان با روش های خانگی از بین بردو دراین مقاله ترفندهایی برای رفع دانه های سیاه روی بینی را یاد بگیرید.

برگ گشنیز و پودر زردچوبه

برگ گشنیز تازه را خرد یا آسیاب کرده و آن را با کمی پودر زردچوبه مخلوط نمایید. این خمیر را بر روی بینی خود به مدت 15 دقیقه بگزارید و سپس با آب ولرم بشویید. این یک درمان خانگی خوب برای دانه های سر سیاه است.

لیمو و شکر

یک قاشق چای خوری شکر و چند قطره آب لیموی تازه را با هم مخلوط نمایید. حالا این مخلوط را بر روی بینی خود بگزارید و به آرامی به صورت دایره وار آن را بمالید. این مخلوط واقعا در خلاص شدن از شر دانه های سر سیاه کمکتان خواهد کرد.

بخور لیمو

در 2 یا 3 فنجان آب جوش چند قطره لیمو بریزید. حالا یک حوله یا روسری روی سرتان بیندازید و بخور دهید. با این کار دانه های سرسیاه روی بینی شل شده و آسان تر از بین خواهند رفت. توجه نمایید که بیش از 5 دقیقه در این حالت باقی نمانید.

سیب زمینی رنده شده

سیب زمینی تازه را رنده و بر روی بینی خود بمالید و بعد از 5 دقیقه آن را پاک نمایید! حالا بینی خود را با یک لیف حمام مرطوب پاک کنید. این هم راه درمانی خوبی برای دانه های سرسیاه است!

ماسک خاک رس

ماسک خاک رس ثابت کرده که در از بین بردن دانه های سر سیاه بسیار مفید واقع می شود! این ماسک از مواد صد در صد طبیعی ساخته شده و مقرون به صرفه نیز هست.

گلاب، اسطوخودوس و الکل

گلاب، اسطوخودوس و الکل را به مقدار مساوی به خوبی با هم مخلوط کنید و به بینی خود مالیده تا از شر دانه های سرسیاه خلاص شوید! پس از 15 دقیقه این مخلوط را پاک کنید و سپس با آب ولرم بشویید.

آرد ذرت و سرکه

یک قاشق چای خوری آرد ذرت را با چند قطره سرکه مخلوط کنید تا مخلوط خمیری بدست بیاید. خمیر را بر روی دانه‌های سرسیاه مالیده و پس از 20 دقیقه آن را پاک کنید. این خمیر هم برای درمان دانه‌های سر سیاه کارساز است.

روغن بادام زمینی و لیمو

در آخر، روغن بادام زمینی و آب لیمو را به میزان مساوی با هم مخلوط کنید و به مدت 20 دقیقه بر روی بینی خود بگذارید. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید تا از شر دانه‌های سر سیاه خلاص شوید./ فیتنس مگزین

تاثیر آلوئه‌ورا در از بین بردن جوش سر سیاه

 

آلوئه‎‌ورا شفافیت پوست را به دنبال دارد و یک ضد عفونی کننده و بی‌حس کننده فوق‌العاده برای پوست است. این گیاه رطوبت پوست را تامین میکند. آلوئهورا یک درمان خانگی موثر برای رفع لکه‌های تیره پوست و از بین بردن آفتاب سوختگیها، جوشهای آکنه، رفع خشکی پوست و پوسته پوسته شدن آن است. همه این‌ها موجب پیری زودرس پوست شده و جوشهای سرسیاه را به دنبال دارند. شما میتوانید ژل آلوئه‌ورا را به طور مستقیم روی پوست بمالید و سپس پوست خود را ماساژ دهید.

 

جوش شیرین را فراموش نکنید

 

جوش شیرین یکی از آن ماده‌های جادویی است که کاربردهای زیادی در زندگی روزمره دارد. علاوه بر خاصیت پاک کنندگی، جوش شیرین به لایه‌برداری سلول‌های مرده نیز کمک می‌کند. مقداری جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کنید تا یک خمیر حاصل شود. سپس به آرامی و به حالت چرخش‌وار آن را بر روی پوستتان بمالید و اجازه دهید ۵ الی ۱۰ دقیقه بر روی پوست بماند تا کاملا خشک شود. سپس آن را با آب بشویید.

ماسک تخم مرغ می‌تواند کمک کننده باشد

 

سفیده تخم مرغ موجب تنگ شدن منافذ باز پوست می‌شود و آلودگی موجود در آنها را نیز از بین برده و پوست را پاک و تمیز می‌کند. زرده دو عدد تخم مرغ را از آنها جدا کنید و سفیده باقی مانده را بر روی پوستتان بمالید. اجازه دهید سفیده‌ها روی پوستتان خشک شوند سپس یک لایه دیگر از سفیده باقی مانده را بر پوستتان بمالید. اجازه دهید این ماسک دو لایه به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر پوست صورتتان بماند و خشک شود. سپس با استفاده از آب گرم ماسک را بشویید. با انجام این کار به مرور شاهد از بین رفتن جوش سر سیاه روی پوستتان هستید.

راه رهایی از جوش های سرسیاه 

روش های ساده ودائمی برای درمان دانه های سرسیاه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ