این چای از مرگ ناشی از حمله قلبی جلوگیری می کند

toranj
برای جلوگیری از حمله قلبی چای خاصی که در ادامه معرفی می شود را بنوشید.

به گزارش الودکتر: حمله قلبی از اتفاقاتی است که بسیار کم می توان آن را مهار کرد چرا که به سرعت راه رگ ها بسته می شود و خون رسانی به مغز انجام نمی شود. پس برای پیشگیری از مرگ ناشی از حمله قلبی بهتر است از چای مناسب آن استفاده کنید که در ادامه معرفی می شود.

خواص چای سبز

خواص چای سبز چای سبز به قدری بیشمار است که در یک عبارت می توان آن را درمان تمام بیماری ها و راهی برای زیبایی و تناسب اندام معرفی کرد. در کنار خواص مضرات چای سبز را بشناسید.

چای سبز نوعی چای است که از جوانه ها و گلبرگهای تازه گیاه چای به دست می آید. در فرآیند تولید این چای اکسایش بسیار کم صورت می پذیرد. چای سبز انواع مختلفی همچون چینی و ژاپنی دارد.
بهترین زمان برای نوشیدن چای سبز به منظور کاهش وزن، 2 ساعت پس از صرف غذا در وعده های غذایی است. به این ترتیب شما علاوه بر آنکه از خواص درمانی چای برای کاهش وزن بهره می برید، خللی در میزان جذب آهن به وجود نمی آورید؛ زیرا چای سبز همانند چای سیاه موجب کاهش جذب آهن موجود در غذا می شود.

جلوگیری از حمله قلبی

به گفته محققان دانشگاه لنکستر بریتانیا، ترکیب موسوم به EGCG (epigallocatechin-۳-gallate) موجود در چای سبز، تجزیه شده و پلاک های پروتئینی خطرناک موجود در عروق خونی را حل می کند.

«دیوید میلدتون»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «فواید سلامت چای سبز به شکل گسترده ای مشخص است و در مطالعات قبلی هم مشخص شده که EGCG می تواند موجب تغییر در ساختار پلاک های آمیلوئید مرتبط با بیماری آلزایمر شود.»

وی در ادامه می افزاید: «نتایج ما نشان می دهد که این ترکیب در مقابله با انواع پلاک های که می توانند عامل حملات قلبی و سکته باشند هم موثر هستند.»

به گفته محققان، با مهندسی نسبی مولکول ها می توان داروی جدیدی برای درمان حمله قلبی و سکته تولید کرد.

مطالعه نشان می دهد EGCG با فیبرهای آمیلوئیدی پروتئینی موسوم به apoA-۱ (apolipoprotein A-۱ ) پیوند یافته و فیبرها را به مولکول های قابل حل کوچک تری که کمتر احتمال آسیب رساندن به عروق خونی را دارند تبدیل می کند.

چای سبز و کاهش کلسترول:

یکی دیگر از اثرات مثبت چای سبز، کاهش قابل توجه میزان کلسترول خون است. به ویژه آنکه چای سبز باعث کاهش میزان کلسترول بد و افزایش میزان کلسترول خوب می شود. این تاثیر نه تنها میزان کلسترول بدن را در حد متعادل نگه داشته و میزان کلسترول خوب را افزایش می دهد، بلکه مانع از بروز سکته قلبی و سایر بیماری های قلبی – عروقی می شود.

چای سبز و مشکلات دهان و دندان:

 می توان نوشیدن چای سبز را مکملی برای سلامت دهان و دندان دانست. علاوه بر این چای سبز با از بین بردن باکتری های نامناسب محوطه دهان، بوی بد دهان و تنفس بد بو را نیز مرتفع می کند. در چین باستان از چای سبز به عنوان داروی خوشبوکننده دهان، پیش از حضور در مراسم رسمی و میهمانی ها استفاده می کردند.

خواص چای سبز برای زیبایی
خوردن چای سبز به هنگام بارداری باعث سقط جنین می شود!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ