درمان استریا با چند گیاه شگفت انگیز

maryam01
استریا (ترک پوستی) در واقع زخمی است که به خاطر رشد سریع پوست روی آن شکل می‌گیرد. این رشد ممکن است به خاطر بارداری، افزایش وزن یا بدنسازی رخ دهد.

استریا (ترک پوستی) در واقع زخمی است که به خاطر رشد سریع پوست روی آن شکل می‌گیرد. این رشد ممکن است به خاطر بارداری، افزایش وزن یا بدنسازی رخ دهد. آن‌ها رنگی مایل به قرمز یا صورتی داشته و به مرور در طی زمان محو می‌شوند. در اینجا به گیاهانی اشاره می‌کنیم که باعث بهبود فرآیند از بین رفتن اثر این ترک‌ها می‌شود.
گیاه Gotu Kola
این گیاه به خاطر خاصیت افزایش گردش خون، بهبود التهاب، افزایش فرآیند التیام و افزایش میزان کلاژن در پوست بسیار معروف است. کرم هایی که حاوی این گیاه هستند از بروز ترکهای پوستی جدید طی دوران بارداری در زنانی که پیش از آن این ترک‌ها را داشتند پیشگیری می‌کند.
گیاه Tulsi
منشأ این گیاه در هندوستان است. دارای خواص متعددی است از جمله التیام زخم‌ها، عفونت‌ها و سایر مشکلات پوستی. این گیاه حاوی آنتی اکسیدان و مواد فیتوشیمیایی و از طرفی خواص ضدباکتریایی، ضدویروسی و ضدالتهابی است که به تسریع روند التیام ترکهای پوستی کمک می‌کند.
شاه بلوط هندی
برگ‌ها و دانه های این گیاه حاوی ترکیب فوق العاده‌ای به نام Aescin است. خاصیت اصلی این ترکیب در مقاوم سازی بافت‌های پیوندی پوست است. همانطور که می‌دانید یکی از علل استریا کم بودن میزان فیبریلین میکروگیبریلیس است که باعث انعطاف‌پذیری پوست می‌شود. این کمبود را می‌توان با شاه بلوط هندی درمان کرد چرا که پیوند بافت‌های پوست را مستحکم و سفت می‌کند.
گیاه Helichrysum
این گیاه دارای خواص زیادی از جمله خواص ضدالتهابی، ضدحساسیت، ضدگرفتگی، ضدعفونت، کشنده‌ی قارچ‌ها و بندآور است. حواستان باشد که اگر پوست حساسی دارید، این گیاه ممکن است باعث آزارتان شود.
گیاه آلوئه‌ورا
یکی از خواص بارز این گیاه، خاصیت ترمیم‌کننده‌ی پوست، التیام زخم‌ها، ترمیم و تقویت بافت‌های پیوندی و از همه مهم‌تر پیشگیری از بروز ترک‌های پوستی بیشتر است. برای تأثیر بیشتر می‌توان ژل آن را با کمی روغن ویتامین C مخلوط و استفاده کرد.
 (منبع: webmd)

روش درمان استریا چگونه است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ