چربی سوزی فوری با شربت این میوه تابستانی + دستور تهیه

sahar.d
گیلاس یکی از خوشمزه ترین میوه های فصل تابستان است. گیلاس سرشار از آنتی اکسیدان است و به حفظ و سلامت سیستم ایمنی بدن و مقاومت بدن در برابر سلول های سرطانی کمک می کند. نکته جالب در رابطه با گیلاس خاصیت چربی سوزی آن است که در این مطلب با آن آشنا می شوید.

گیلاس منبع عظیمی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی است که در طب سنتی کاربرد زیادی دارد. این میوه دارای طبع سرد و تر و حاوی آب، پروتئین، فیبر، چربی، قند، آهن، کلسیم و گوگرد است. این میوه برای لاغری و تناسب اندام بسیار موثر است. متخصصان طب سنتی می‎گویند استفاده از گیلاس در درمان چاقی و بیماری های گوارشی تاثیر چشمگیری دارد. در این مطلب شما را با خواص گیلاس برای چربی سوزی و سلامت آشنا می کنیم.

ارزش غذایی گیلاس

گیلاس حاوی انواع ویتامین‌های A ،C ،E ،K، گروه ویتامین‌های B مانند B۱ ،B۲ ،B۶، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم، فسفر، مس، منگنز، کربوهیدرات، قند مانند فروکتوز و لووِلوز، پروتئین، سدیم، فیبر و اسید فولیک است.

خواص گیلاس برای سلامتی

ویژگی‌های آنتی‌اکسیدانی

آیا اغلب در محصولات لوازم آرایشی به دنبال یک آنتی اکسیدان معجزه‌گر هستید؟ پس بهتر است این بار تنها سری به میوه فروشی محل بزنید و مقداری گیلاس بخرید! همان‌طور که می‌دانیم، آنتی‌اکسیدان فرایند پیر شدن را بسیار کند می‌کند. گیلاس حاوی ترکیبات پلی فنولیک فلونوئید است که با عنوان گلرنگ گلیکوزید خوانده می‌شود. این ترکیبات در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات رنگی یافت می‌شود و ویژگی‌های آنتی‌اکسیدانی بالایی دارند.

کنترل فشار خون

به علت وجود پتاسیم در گیلاس این میوه می تواند در کنترل فشار خون مفید باشد. این مزیت بسیار عالی است بدین علت که زن باردار می تواند با مصرف گیلاس هم فشار خون خود را مدیریت کند. همچنین از بیماری های قلبی نظیر سکته و حمله قلبی جلوگیری کند. همچنین چون زنان باردار دچار استرس بالایی هستند می توانند با تنظیم فشار خون از استرس خود بکاهند.

چرخه خواب بدن را تنظیم می‌کند

آیا در خوابیدن مشکل دارید؟ ملاتونین موجود در گیلاس، سیستم عصبی را آرام کرده و استرس و تحریکات عصبی را کاهش داده و به درمان وضعیت‌های بی‌خوابی و سردرد کمک شایانی می‌کند.

ویژگی‌های ضدالتهابی

علاوه بر منابع آنتی‌اکسیدان، گلرنگ موجود در گیلاس همانند یک عامل ضد التهابی عمل می‌کند. بنابراین، گیلاس به صورت بالقوه می‌تواند همانند یک سپر در مقابل بیماری‌های دردناک مزمن همانند التهاب مفاصل و دیگر بیماری‌های عضلانی عمل کند. همچنین می‌تواند برای آرام کردن جراحات ورزشی مورد مصرف قرار گیرد. یک لیوان آب گیلاس می‌تواند تنها چیزی باشد که بعد از یک جلسه ورزشی سخت به درد شما بخورد.

جایگزین موثر برای مسکن‌ها

به دلایل ویژگی‌های ضدالتهابی اشاره شده در موارد بالا، گیلاس می‌تواند به جای مسکن‌هایی از جمله آسپیرین، مورفین یا ادویل استفاده شود. بنابراین ایجاد یک راه طبیعی برای مقابله با درد شما را کاملاً از عوارض جانبی این داروها دور نگاه می‌دارد.

کم کالری

در عین حال که گیلاس بسیار مغذی است یک غذای کم کالری محسوب می‌شود بنابراین هیچ مشکلی ندارد که در برنامه رژیمی هر کسی قرار گیرد. گیلاس مخلوط خوبی از مواد معدنی لازم برای فعالیت‌های مختلف در بدن است.

ویژگی‌های ضد سرطانی

چه سبک زندگی‌مان را سرزنش کنیم و چه از بدشانسی شکایت کنیم، ولی حقیقت این است که سرطان در دنیا روز به روز به طور پیوسته در بین انواع گروه های سنی در حال افزایش است. در عین حال در مورد شروع و گسترش آن چیزی نمی‌دانیم، ولی شواهد تجربی و علمی بیان می‌دارند، برخی از مواد شیمیایی موجود در گیلاس، همانند نجات دهنده های طبیعی در برابر این بیماری عمل می‌کنند. برخی از ترکیبات یافت شده در گیلاس نظیر کوئرسیتین، الاژیک اسید و پریلیل الکل ثابت شده است که بسیار در جلوگیری از روند شروع و گسترش سرطان نقش دارند.

سم‌زدایی

خاصیت دفع سموم برای همگی ما جالب است. چه کسی است که دوست نداشته باشد تا سموم را از بدنش خارج کرده و به یک حس سلامتی برسد؟ گیلاس علاوه بر ویژگی‌های ذکر شده، به بدن کمک می‌کند تا مواد خارجی را از بدن دفع کرده و یک امنیت و زهرزدایی طبیعی برای بدن ایجاد کند.

درمان یبوست

خوردن گیلاس به علت داشتن فیبر بالا برای سیستم گوارش بسیار مناسب می باشد. ما بدان آگاه هستیم که فیبر نقش حداکثری در ارتقای سطح سلامت سیستم گوارشی ایفا می کند. به همین علت فیبر موجود در گیلاس برای تنظیم حرکت های روده و بهبود سلامتی روده مفید است.

مفید برای دیابت

نه تنها برای زنان باردار بلکه برای افرادی که دچار دیابت هستند مفید است چون این میوه به علت کنترل قند خون برای دیابت بسیار مفید است.

بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن

این میوه سرشار از مواد مغذی نظیر ویتامین ها و آنتی اکسیدان است می تواند برای از بین بردن رادیکال های آزاد کمک کننده باشد و برای جلوگیری از ابتلا به بیماری ها و عفونت ها بخصوص برای زنان باردار سطح ایمنی پایینی دارند می تواند بسیار مفید و موثر واقع شود.

گیلاس برای چربی سوزی و لاغری

برای رژیم لاغری حدود 200 گرم گیلاس قبل از غذا میل شود ، همچنین برای دفع سموم 100 گرم گیلاس ناشتا استفاده شود.

شربت گیلاس برای چربی سوزی

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی می گوید: مصرف این شربت ۳۰ دقیقه قبل از غذا موجب احساس سیری، چربی‌سوزی و لاغری می‌شود.

شربت گیلاس به علت داشتن ویتامین‌های A ،C و E خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد بنابراین بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند؛ این شربت برای زنان باردار هم مفید است.

شربت گیلاس برای مبتلایان به نقرس، آرتریت، روماتیسم مفصلی و ورم مفاصل بسیار مفید است.

مواد لازم برای تهیه ۲ لیتر شربت گیلاس

  • گیلاس یک کیلوگرم
  • عسل ۷۰۰ گرم تا یک کیلوگرم
  • آب به مقدار لازم
  • وانیل یک سوم قاشق چای‌خوری
  • آب لیموترش تازه یک قاشق مرباخوری

طرز تهیه شربت گیلاس

نخست گیلاس‌ها را به خوبی بشویید و هسته آن‌ها را هم جدا کنید.

گیلاس‌ها را داخل مخلوط‌کن بریزید و عسل را هم به آن‌ها اضافه کنید.

پس از اینکه مواد به خوبی مخلوط شدند شربت را داخل ظرف شیشه‌ای بریزید و آن را داخل یخچال قرار دهید.

موقع مصرف به مقدار دلخواه آب و یخ به شربت اضافه و جرعه‌جرعه میل کنید؛ البته اگر روزه‌داران قصد داشته باشند این شربت را در وعده افطار بنوشند نباید به آن یخ اضافه کنند.

شربت گیلاس را می‌توان همراه با شکر هم تهیه کرد البته ارزش غذایی شربت گیلاس با عسل بیشتر است؛ برای این منظور باید هسته گیلاس‌ها را جدا کنید و آن‌ها را به مدت ۲۴ ساعت داخل یخچال بگذارید.

مخلوط گیلاس‌ها و آب را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد؛ در انتهای جوشیدن شکر را اضافه و خوب هم بزنید تا شربت قوام بیاید.

وانیل و آب لیموترش تازه را به شربت اضافه کنید.

پس از اینکه شربت کاملاً سرد شد آن را داخل ظرف شیشه‌ای بریزید و در یخچال قرار دهید.

با خوردن گیلاس از حملات نقرس جلوگیری کنید

آشنایی با خواص فوق العاده گیلاس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ