کاهش وزن با این سرکه!

atoosamirzavandi
سرکه ی بالزامیک بطور سنتی از آب انگور سفید تهیه می شود . سرکه ی بالزامیک با تاثیر بر میزان اشتها به کاهش وزن کمک می کند.

سرکه ی بالزامیک موجب کاهش اشتها می گردد و در نتیجه کاهش وزن را به دنبال دارد. سرکه ی بالزامیک قابل استفاده در انواع سالاد ها و پاستا می باشد. در این مقاله با خواص بیشتر این سرکه آشنا شوید.

سرکه ی بالزامیک چیست؟

سرکه ی بالزامیک بطور سنتی از آب انگور سفید تهیه می شود آب انگور باید پخته شده تا غلیظ شود درطی این فرآید شکر در آب انگور تیره  و کاراملیزه می شود و به همین دلیل رنگ سرکه ی بالزامیک تیره است. سپس سرکه تخمیر شده و در خمره های چوبی فرآیند رسیدن آن به آهستگی صورت می گیرد (slow aging process).حداقل زمان رسیدن این نوع سرکه 12 سال است برخی از انواع سرکه ی بالزامیک  تا 25 سال نیز سن دارند.

لاغری و کاهش وزن

سرکه بالزامیک بدون چربی بوده و حاوی ترکیبات پروبیوتیک است که باعث کاهش اشتها شده، از پرخوری جلوگیری می کند و به این ترتیب باعث کاهش وزن و لاغری می شود.

شما می توانید سرکه بالزامیک را به انواع سالاد ها اضافه کرده و میل کنید. توجه داشته باشید که به هیچ وجه سرکه بالزامیک را ناشتا مصرف نکنید. درست است که این سرکه باعث کاهش اشتها شده و برای کاهش وزن مفید است اما خاصیت چربی سوزی ندارد و زیاده روی در مصرف آن برای سلامتی بدن مضر می باشد.

نرم کننده طبیعی موی سر

ماهیت اسیدی سرکه بالزامیک به عنوان یک مرطوب کننده و نرم کننده طبیعی موی سر شناخته می شود.

مقداری سرکه بالزامیک را با نسبت 1 به 2 با آب مخلوط کنید ( 1 قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک را با 2 قاشق غذاخوری آب ) و بر روی موها بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب گرم و شامپو بشویید.

بهبود وضعیت گوارشی

سرکه بالزامیک تولید پپسین را در مجاری گوارشی فعال می‌کند؛ پپسین آنزیمی است که به تجزیه‌ی پروتئین‌ها به اسیدهای آمینه‌ی قابل جذب کمک می‌کند. هم‌چنین در کشور ایتالیا رایج است که از سرکه بالزامیک به عنوان ماده‌ای برای کمک به گوارش استفاده می‌کنند؛ در این کشور برای کاهش گرفتگی معده، نفخ و سوء هاضمه سرکه بالزامیک را با ترکیب با آب یا مستقیما به اندازه‌ی یک قاشق غذاخوری استفاده می‌کنند. پلی‌فنول‌های موجود در سرکه بالزامیک هم‌چنین به بهبود کارایی جذب در روده کمک می‌کند؛ و از این طریق، باعث می‌شود بتوانیم حداکثر مواد مغذی و مفید را از هر غذا به دست بیاوریم.

کاهش خطر فشار خون

پژوهشگران دانشگاه ایالتی آریزونا در ۲۰۰۶ به منظور آگاهی از تاثیر یا عدم تاثیر سرکه‌بالزامیک بر فشار خون روی موش‌های آزمایشگاهی مطالعه‌ای به عمل آوردند. طبق یافته‌های علمی، تعادل کامل میان منیزیوم، پتاسیم، و سدیم اکسیر موثری برای کاهش فشار خون به شمار می‌رود. هایپرتنشن (یا بیماری فشار خون بالا) می‌تواند باعث حمله‌های قلبی، سکته‌ی مغزی، و بیماری قلبی شود؛ که این سه، جزء علت‌های اصلی مرگ و میر در دنیا هستند.

ایجاد تعادل در قند خون

سرکه بالزامیک چاشنی‌ای است با شاخص گلوکز پایین؛ به این معنی که می‌تواند به پیشگیری از افزایش ناگهانی قند خون و به هم ریختن تعادل آن کمک کند. هم‌چنین پژوهش‌ها نشان داده‌اند سرکه بالزامیک می‌تواند به بهبود حساسیت به انسولین در بیماران دیابتی کمک کند؛ به این ترتیب، سرکه بالزامیک می‌تواند علائم دیابت را کاهش دهد و به این بیماران امکان دهد به آسانی تعادل قند خون را مدیریت کنند. با وجود این، سرکه بالزامیک حاوی مقداری قند است و بیماران دیابتی باید در مصرف آن میانه‌روی به خرج دهند.

تقویت سیستم ایمنی

آنتی اکسیدانهای موجود در سرکه ی بالزامیک ، سلولهای تخریب شده را ترمیم کرده و به بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک می کنند. با مصرف مقادیر بیشتری آنتی اکسیدان سیستم ایمنی شما ممکن است بتواند سدهای دفاعی مورد نیاز بدنتان را بهتر فراهم کند.

درمان سوزش معده و بازگشت اسید

سوزش معده و بازگشت اسید به دلیل میزان پایین اسید در معده ایجاد می‌شوند و با احساس سوزش در ناحیه‌ی پایین قفسه‌ی سینه و مری همراه هستند. با افزودن یک قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک به یک لیوان آب و نوشیدن آن قبل و بعد از غذا، میزان اسید معده‌تان را افزایش دهید و از ایجاد علائم سوزش معده / بازگشت اسید پیشگیری کنید یا احتمال بروز آن را کاهش دهید.

مصرف سرکه بالزامیک برای کودکان 

آیا سرکه بالزامیک برای سلامتی مفید است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ