پاکسازی پوست صورت در کوتاه ترین زمان در منزل!

atoosamirzavandi
مهم‌ترین مرحله برای پاکسازی پوست بخور دادن و آماده‌سازی آن برای پاکیزگی است.

پاکسازی پوست صورت حتما لازم نیست در کیلنیک ها یا آرایشگاه ها صورت گیرد می توان با روش های خانگی نیز و استفاده از مواد غیر شیمیایی نیز آلودگی های پوست را خارج کرد. در این مقاله راهکارهایی برای پاکسازی پوست صورت در منزل ارائه شده است.

عسل

شما باید پوست را به خوبی مرطوب نگه دارید تا پوستی روشن و شفاف داشته باشید. عسل مرطوب‌کننده‌ی خوبی است.

این ماده‌ی خوراکی همچنین دارای خواص ضد باکتریایی است که می‌توانند از عفونت جلوگیری کنند. برای رسیدن به نتایج بهتر، باید مطابق با یکی از روش‌های زیر عمل کنید:

برای پاکسازی پوست تان، می‌توانید عسل خام را به طور مستقیم روی پوست بمالید. اجازه بدهید بماند تا زمانی که به طور طبیعی خشک شود و بعد آن را با آب ولرم بشویید. عسل به ویژه، کمک خواهد کرد که پوست‌تان عمیقا مرطوب شود و آن را نرم و لطیف می‌کند. شما باید این روش ساده را هر روز یا یک روز در میان دنبال کنید.

روش دیگر این است که می‌توانید شیر (دو قاشق چایخوری) و عسل (یک قاشق چایخوری) را با هم مخلوط کنید. بعد، کمی آرد نخود (یک قاشق چایخوری) به آن‌ها اضافه کنید و سپس خوب همه‌ی مواد را هم بزنید. ترکیب حاصل را روی صورت پخش کنید. اجازه دهید به مدت مدت حدود ۲۰ دقیقه بماند و سپس آن را با آب گرم شستشو دهید. بهتر است از این ماسک صورت یک بار در هفته استفاده کنید تا پوستی تمیز و درخشان داشته باشید.

جوش شیرین

جوش شیرین سطح pH پوست را که برای تمیز ماندن پوست بسیار ضروری است، متعادل می‌کند. علاوه بر این، خواص ضد التهابی ملایمی که جوش شیرین دارد و ضد‌عفونی‌کننده بودن آن به مقابله با مشکلاتی مانند جوش، آکنه و لکه‌ها کمک می‌کند. این ماده همچنین، به عنوان یک عامل موثر برای دور نگه داشتن ناخالصی‌ها، خاک و سلول‌های مرده از پوست‌تان عمل می‌کند. برای پاکسازی پوست به طور طبیعی و با استفاده از جوش شیرین می‌توانید یکی از دو روش زیر را امتحان کنید:

مقداری جوش شیرین (یک قاشق چایخوری) را با آب یا آبلیمو (یک قاشق چایخوری) مخلوط و خمیری آماده کنید. با استفاده از این خمیر به آرامی پوست‌تان را ماساژ دهید و آن را رویه‌سایی کنید. در نهایت صورت‌تان را با آب شستشو دهید و با استفاده از یک حوله خشک کنید. شما باید این روش را دو تا سه بار در هفته دنبال کنید.

برای پاکسازی پوست تان، می‌توانید ۱ قاشق چایخوری عسل خام و یک قاشق چایخوری جوش شیرین را مخلوط کنید. سپس این محلول را روی پوست مرطوب بمالید و به آرامی به مدت فقط ۱ دقیقه ماساژ دهید. سپس صورت‌تان را با آب شستشو دهید. در نهایت، برای بستن منافذ پوست کمی آب سرد روی صورت‌تان بپاشید. بهتر است این روش درمانی را یک بار در هفته تکرار کنید.

ماسک دارچین و عسل تهیه کنید.

عسل یک آنتی‌بیوتیک طبیعی است و دارچین خواص ضد میکروبی دارد. چگونه می‌توان پوست را با ترکیبی از دارچین و عسل پاکسازی مرد؟

عسل (۲ قاشق غذاخوری) و دارچین (۱ قاشق غذا خوری) را مخلوط کنید تا زمانی که یک خمیر صاف و یکدست آماده شود.

پس از آن‌که صورت‌تان را با آب شستشو دادید، این ماسک را روی پوست‌تان پخش کنید. اجازه دهید به مدت حدود ۱۰-۱۵ دقیقه بماند و سپس صورت‌تان را آبکشی کنید.

آب گوجه‌فرنگی

همان‌طور که می‌دانید، آب گوجه‌فرنگی تازه منبع خوبی از ویتامین A، ویتامین B۱، ویتامین B۲، ویتامین K و برخی مواد معدنی مانند آهن، منیزیم و فسفر است. همه‌ی این مواد معدنی و ویتامین‌ها به نوبه خود چندین و چند فایده‌ی شناخته شده‌ و به لحاظ علمی اثبات شده روی پوست دارند. گوجه‌فرنگی به عنوان یک قابض به درمان و پیشگیری از آکنه کمک می‌کند، منافذ را کاهش می‌دهد، تیرگی پوست و هر تغییر رنگی را از بین می‌برد. چگونه می‌توان پوست را با استفاده از آب گوجه‌فرنگی پاک کرد؟

با مخلوط کردن گوجه‌فرنگی و گلاب خمیری تهیه کنید و بعد آن را به پوست خود بمالید.

اجازه بدهید به مدت ۱۰ دقیقه بماند، بعد دوباره لایه‌ی دیگری روی پوست بگذارید و ده دقیقه دیگر صبر کنید.

پس از گذشت این زمان، صورت‌تان را با آب گرم بشویید و سپس کمی آب سرد روی آن بپاشید.

این کار را دو بار در هفته انجام بدهید تا پوست‌تان درخششی طبیعی داشته باشد.

گزینه‌ی دیگر این است که آب گوجه‌فرنگی را تهیه کنید و آن را به طور منظم مصرف کنید.

پوست را بخور دهید

مهم‌ترین مرحله برای پاکسازی پوست بخور دادن و آماده‌سازی آن برای پاکیزگی است. به این ترتیب که داخل ظرفی 2 لیوان آب را با یک قاشق غذاخوری بابونه مخلوط کرده و روی شعله گاز بگذارید تا کاملا به جوش بیاید. سپس از روی شعله برداشته و به وسیله یک حوله که روی سر می‌اندازید صورت‌تان را 20 دقیقه بخور دهید تا کاملا منفذهای پوستی باز شده و دانه‌های سر سیاه برای بیرون آمدن از زیر پوست آماده شوند.
اگر پوستی مستعد آکنه دارید پیشنهاد می‌کنیم از گیاه شاه‌تره استفاده کنید چرا که خواص بی‌نظیری در پاکسازی پوست و پیشگیری از بروز جوش صورت و درمان آن دارد. بخور این گیاه علاوه بر خاصیت ضد جوش به داشتن پوستی شفاف و با طراوت نیز کمک می‌کند. یادتان باشد که بسیاری از درمانگران نوشیدن عرق شاه‌تره یا جوشانده آن را بهترین داروی ضدجوش می‌دانند.

بخور بابونه
اولین و مهم‌ترین مرحله در پاکسازی پوست استفاده از بخور آب داغ است. با این روش منافذ پوست باز شده و چربی‌های اضافی به‌راحتی از آن خارج می‌شوند. برای این منظور باید 2 لیوان آب جوش را داخل یک کاسه متوسط بریزید و یک حوله روی سر خود قرار دهید. سپس سرتان را با فاصله مناسب بالای ظرف آب جوش بگیرید طوری که حوله روی سرتان دور تا دور ظرف را بگیرد. مراقب باشید صورت‌تان را بیش از حد به کاسه نزدیک نکنید تا دچار سوختگی نشوید. بهتر است 10دقیقه در این حالت باقی بمانید.

اگر هم از آکنه و جوش‌های سرسیاه رنج می‌برید می‌توانید 2 تا 3 قاشق غذاخوری گل بابونه خشک شده به آب جوش اضافه کنید. بعد از اتمام بخور حوله را از روی سر خود برداشته و گل‌های بابونه را از داخل آب بیرون بیاورید و برای 5 دقیقه روی پوست قرار دهید. سپس صورت‌تان را با آب سرد بشویید و از یک کرم مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنید. برای نتیجه‌گیری بهتر باید این راهکار را دو تا سه بار در هفته تکرار کنید.

بهترین بخور برای پاکسازی و سم زدایی از پوست

ترفندهایی برای پاکسازی پوست که نمی دانستید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ