رفع تیرگی پوست با این عسل

atoosamirzavandi
عسل یونجه دارای طبعی نسبتا گرم و تر، برگرفته از خواص یونجه است. در طب سنتی از عسل یونجه، به عنوان ملین و خون‌ساز استفاده می‌شود.

تیرگی قسمت های از پوست مشکلی است که هر کسی با ان رو به رو شده است و به دنبال راهی برای درمان آن. یکی از مواد ی که به رفع تیرگی پوست کمک می کند عسل یونجه است. دراین مقاله بیشتر با خواص عسل یونجه آشنا شوید.

 

عسل یونجه دارای طبعی نسبتا گرم و تر، برگرفته از خواص یونجه است. در طب سنتی از عسل یونجه، به عنوان ملین و خون‌ساز استفاده می‌شود.

 

برخی از خواص عسل یونجه و کاربردهای آن در درمان بیماری ها به شرح زیر است:

عسل یونجه مقوی مغز و اعصاب است و مصرف آن به تقویت حافظه کمک می‌کند.

پیشگیری و کمک به درمان کم‌خونی از مهمترین خواص عسل یونجه است، همچنین این عسل به انعقاد خون کمک کرده، یکی از مواد بند آوردنده خون‌روی در طب سنتی شناخته می‌شود.

به دلیل خاصیت انعقاد خون این عسل، استفاده از آن برای افرادی که به طور مرتب خون دماغ می‌شوند، مفید است و به درمان آن کمک می‌کند.

مصرف عسل یونجه برای بیماران مبتلا به لرزش اندام مفید است.

عسل تولید شده از گیاه یونجه تحلیل برنده ورم‌های بدن است.

فواید درمانی عسل یونجه برای پوست بسیار گسترده بوده و یکی از بهترین عسل‌ها برای استفاده به عنوان ماسک صورت است. رفع تیرگی پوست، تقویت و جوان‌سازی سلول‌های پوستی از مهمترین خواص عسل یونجه برای پوست است و در صورت استفاده‌ مداوم می‌تواند از بروز آکنه جلوگیری کند.

مصرف عسل یونجه برای رفع گرفتگی عروق و پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی مفید است.

استفاده از این عسل برای رفع اختلالات عادت ماهیانه خانم‌ها موثر است.

عسل یونجه خاصیت نشاط‌آور داشته و مصرف آن به ایجاد آرامش کمک می‌کند. مصرف این ماده غذایی انرژی‌زا بوده و جایگزین بسیار خوبی برای شکر است.

تقویت استخوان‌ها، بهبود رشد کودکان و کمک به پیشگیری و درمان راشیتیسم از دیگر خواص عسل یونجه است.

درمان سرفه و ناراحتی‌های گلو از فواید درمانی و خواص عسل یونجه است.

همانند خواص عسل گشنیز و خواص عسل آویشن، تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از بروز سرطان از خواص عسل یونجه است. به طور کلی عسل ماده ای سرشار از آنتی اکسیدان‌های طبیعی است و از آن به عنوان دارویی برای امراض مختلف یاد می‌شود.  

 

ماسک پوست عالی

در تجربه‌ی من انواع عسل روشن مانند عسل یونجه یا اقاقیا برای پوست‌های با تن ناهمگون عالی‌اند و اثری روشن‌کننده دارند. همچنین عسل به پوست تابشی طبیعی می‌دهد و مانع از کدر شدن پوست می‌شود. ماسک‌های صورت بر پایه‌ی عسل به باز شدن منفذهای پوست کمک می‌کنند و اثر جمع‌کنندگی ملایمی دارند. همچنین در صورت استفاده‌ی مداوم می‌توانند از بروز آکنه جلوگیری کنند. من عسل خام و گرماندیده را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست تمیزشده‌ام می‌گذارم و سپس پوستم را با آب ولرم شست‌وشو می‌دهم.

 

اثرات انرژی‌بخش و مواد مغذی

این نوع از عسل ترکیبات منحصربه‌فردی دارد، سرشار از آنزیم‌های طبیعی، ویتامین‌ها، مواد معدنی، کربوهیدرات‌ها و دیگر عناصری است که به طور غیرمستقیم به سلامتی ما کمک می‌کنند. عسل یونجه به پیشگیری هیپوگلوسمی و بهبود اشتها کمک می‌کند اما در این زمینه توانایی رقابت با ویتامین ث را ندارد (ویتامین ث بهترین درمان برای اشتهای کم است). همچنین جایگزین خوبی برای شکر فرآوری شده و شیرین‌کننده‌های مصنوعی است اما به یاد داشته باشید که گرم کردن عسل هیچ وقت خوب نیست. گرچه چنین کاری تأثیری آنی روی سلامتی‌مان نخواهد داشت اما چنین عادت‌هایی می‌توانند در طولانی‌مدت اثرات خود را بگذارند.

 

اثر تسکین‌دهنده

تراکم و محتویات عسل یونجه باعث می‌شود این عسل بتواند لایه‌ای محافظ در دیواره‌ی مخاطی به وجود بیاورد. چنین چیزی به این دیواره اجازه می‌دهد خودش را ترمیم و بهبود بخشد و به درمان بیماری‌های مختلفی کمک کند.

 

خواص ضدعفونی‌کننده و ضدباکتریایی

عسل یونجه مانند دیگر عسل‌ها حاوی ضدمیکروب‌هایی طبیعی با نام هیدروژن پروکساید است. هیدروژن پروکساید در نتیجه‌ی واکنش بین قند گلوکز و آنزیمی از زنبور عسل با نام گلوکز اکسیدیز تولید می‌شود. همچنین عسل اسیدی است و باکتری‌ها در محیط اسیدی بقای خوبی ندارند و این یکی دیگر از دلایلی است که عسل ضدباکتری خوبی است. در نهایت حجم و تراکم کم رطوبت عسل آن را تبدیل به لایه‌ی محافظی می‌کند که مانع از رشد باکتری‌ها می‌شود. ضدعفونی‌کننده یعنی عسل مانع از رشد باکتری‌ها می‌شود و ضدباکتری به این معنی است که علاوه بر ممانعت از رشد باعث از بین رفتن باکتری‌ها نیز می‌شود.


مضرات عسل یونجه (موارد احتیاطی و منع مصرف)

با وجود گسترده بودن خواص عسل طبیعی، استفاده از هر نوع عسل برای درمان بیماری‌ها بایستی با مشورت پزشک متخصص صورت گیرد، همچنین مصرف عسل یونجه برای بیماران دیابتی و کودکان زیر یکسال ممنوع است. در مورد استفاده از عسل یونجه، توجه داشته باشید در صورت داشتن هر گونه حساسیت به گیاه یونجه یا گرده و شهد این گیاه، در مصرف آن احتیاط کنید.

چاقی قطعی صورت با عسل یونجه 

چگونه عسل اصل را از تقلبی تشخیص دهیم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ