این دستمال ها بیماری زا هستند

faateme1366
معمولا افراد برای خرید دستمال کاغذی به فروشگاه ها و مراکز معتبر فروش می روند. در این بین دستمال های فله ای نیز دیده می شود که برای سلامتی افراد بسیار خطرناکند. با ما همراه باشید تا از خصوصیات دستمال خوب و جلوگیری از مریض شدن با دستمال برایتان بگوییم.

دستمال کاغذی های فله ای از چه چیزی ساخته می شوند؟

دستمال کاغذی‌های فله‌ای به صورت زیرزمینی از ضایعات پوشاک بچه، دستمال کاغذی کثیف و نوار بهداشتی‌های آلوده تولید می‌شود و برای رنگ‌بری نیز از مواد شیمیایی قوی استفاده می‌کنند که آلرژی‌ها و انگل‌های گوارشی را منتقل می‌کنند.

خانم ها بیشترمراقب باشند

دستمال کاغذی مصارف گوناگونی از جمله خشک کردن دست و صورت، پاک کردن مواد آرایش از صورت، از بین بردن آلودگی ها از سطح پوست و پاک کردن ناحیه تناسلی می باشد. در بین انواع مصارف دستمال کاغذی، دستمال توالت برای خشک کردن ناحیه تناسلی به کار می رود از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد. زیرا دستگاه تناسلی به دلیل دفع مواد زائد از بدن محلی مناسب برای ورود میکروب و باکتری ها به بدن می باشد و در صورتی که از دستمال کاغذی نامرغوب استفاده شود باعث بروز بیماری های عفونی در دستگاه تناسلی می باشد.

مشکلات پوستی ناشی از استفاده دستمال کاغذی در ناحیه تناسلی به دلیل وجود مواد آلرژن موجود در مواد و ترکیب های دستمال های کاغذی بوده که ایجاد حساسیت می کند .مخصوصا اگر درناحیه تناسلی بیماری وجود داشته باشد با خشک نمودن این قسمت با دستمال بیماری تشدید می شود.سوزش، خارش، قرمزی، خشکی و التهاب در ناحیه تناسلی از علائم ایجاد حساسیت ناشی از خشک نمودن با دستمال است.

راه حل مناسب برای خانم ها چیست؟

برای جلوگیری از ایجاد این علائم در ناحیه تناسلی در درجه اول سعی کنید از دستمال کاغذی استفاده نکنید و حوله بخصوص حوله های یکبار مصرف را جایگزین کنید . همچنین اگر از دستمال کاغذی استفاده می کنید باید دستمالی انتخاب کنید که مواد حساسیت زای کمتری داشته باشد و توجه کنید که تمام قسمت های ناحیه تناسلی، مخصوصا داخل ناحیه و مخاط ها را کاملا خشک نکنید .زیرا وسواسیت بیش از حد منجر به ایجاد ضایعاتی شبیه به زگیل تناسلی به مرور زمان می شود . همچنین ضایعاتی که بدون درد، سوزش یا خارش هستند نیز به نام پاپیلوماتوزها که دانه هایی ریز و همرنگ پوست بوده و در قسمت داخلی لبه های ناحیه تناسلی می باشند ایجاد می شود .

استفاده از دستمال کاغذی نامرغوب چه مضراتی دارد؟

در اثر مصرف زیاد دستمال کاغذی نامناسب امکان بریدگی های میکروسکوپی در سطح پوست می شود که به تدریج باعث ایجاد درد و ناراحتی در فرد می شود. این ناراحتی در هنگام انجام کارهای روزمره برای افراد پیش می آید.

احتمال ورود میکروب به بدن و ایجاد بیماری های عفونی برای فرد را فراهم می کند.

می‌توانند باعث بروز انواع بیماری‌ها مثل مشکلات پوستی و آلرژی شوند و سلامت افراد را به خطر بیندازند.

دستمال‌های غیراستاندارد آلودگی میکروبی مدفوعی ایجاد می‌کنند و زمانی که این نوع دستمال کاغذی‌های غیربهداشتی به چشم، مخاط بینی و دهان تماس برقرار می‌کند سبب چند برابر شدن میزان آلودگی در فرد می‌شوند.

ویژگی های دستمال کاغذی مرغوب

  1. دستمال کاغذی باید در حالت خشک و یا خیس بدون بوی نامطبوع و پرز باشد.
  2. دستمال‌ها باید از بسته تک تک و به راحتی بیرون آمده و ناحیه خروج دستمال از بسته،‌ به اندازه‌ای باشد که به راحتی،‌ دستمال‌ها خارج شود، سطح دستمال بدون لکه، تراشه و یا سوراخ باشد.
  3. محصولاتی نظیر دستمال کاغذی،‌ نوار بهداشتی و پوشک بچه بر اساس استاندارد ذیربط می‌بایست در بسته‌بندی غیرقابل نفوذ و با نشانه‌گذاری کامل شامل محل تولید، اندازه و ابعاد ورق دستمال، تعداد لایه در هر ورق دستمال، دستور مصرف( نوار بهداشتی و پوشک بچه) ، تاریخ تولید و انقضا و علامت استاندارد باشد.
  4. برای پی بردن به کیفیت دستمال کاغذی آن را خیس کنید در صورتی که پودر شود جنس آن نامرغوب می باشد. در صورتی که بعد از چند ثانیه به حالت اولیه بازگردد دارای جنس مرغوبی می باشد.
  5. دستمال کاغذی مرغوب دارای بافت یکنواخت می باشد برای پی بردن به این مساله دستمال را جلوی نور بگیررید در صورتی که بافتهای به هم ریخته و پراکنده ای داشت دستمال خوبی نمی باشد.
  6. دستمال کاغذی باید از خمیر الیاف سلولزی به رنگ سفید یا الوان باشد.برگ های دستمال کاغذی باید از استحکام کافی برخوردار باشد و طی مراحل حمل و نقل، شکل ظاهری خود را از دست ندهد.

کدام بهتر است خشک‌کن یا دستمال کاغذی؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ