دلایل شایع سرطان مثانه که نمی دانستید

parya
دانستن دلایل شایع سرطان مثانه به افراد کمک می کند که از بروز سرطان جلوگیری کند. زیرا سرطان مثانه از جمله سرطان هایی است که با رعایت نکردن عادات روزانه می تواند به راحتی ایجاد شود.

سرطان مثانه از جمله سرطان هایی است که به دلایل مختلف شایع می باشد. دلایل شایع سرطان مثانه می تواند عادات نادرست روزمره باشد که به آن ها توجه نکرده باشید. بادلایل سرطان مثانه در این مقاله آشنا شوید.

 ژنتیکی، نژاد و تاریخچه‌ی خانوادگی

سرطان مثانه بیشتر در میان مردان سفیدپوست بالای ۴۰ سال شایع است. وجود سابقه سرطان مثانه یا مجاری ادراری در خانواده‌ی نزدیک، یعنی والدین و فرزندان، احتمال ابتلا برای سایر اعضا را تشدید می‌کند.

التهاب مزمن مثانه

درصورتی‌که عفونت مثانه عود کند یا عامل دیگری در بلندمدت باعث تحریک مثانه شود، احتمال ابتلا به سرطان مثانه در شخص افزایش می‌یابد.

سیگارکشیدن

هربار که دود تنباکو را استنشاق می‌کنید، درواقع طیف گسترده‌ای از مواد شیمیایی را وارد بدن خود می‌کنید. در طول زمان، این مواد شیمیایی در مثانه‌ی شما جا خوش می‌کنند. شاید برخی از این مواد همراه با ادرار دفع بشوند، اما همچنان به بافت داخلی مثانه‌تان آسیب وارد می‌کنند و شما را در معرض خطر ابتلا به سرطان مثانه قرار می‌دهند.

قرارداشتن در معرض مواد شیمیایی خطرناک

افرادی که در صنایع بخصوصی مانند رنگ‌کاری، تعمیر خودرو، آرایشگری، رانندگی ماشین‌های سنگین، کار با چاپگرها و… کار می‌کنند، احتمالا در بلندمدت در معرض مواد شیمیایی خطرناک هستند. همین موضوع افزایش خطر ابتلا به سرطان مثانه را برای آنها در پی دارد.

استفاده از برخی داروهای مخصوص دیابت

اگر بیش از یک سال است که از داروی پیگلیتازون (اکتوز) استفاده می‌کنید، متأسفانه در خطر بیماری مثانه قرار دارید. سایر داروهای دیابت نیز که حاوی این ماده‌ی دارویی باشند، خطر ابتلا به سرطان مثانه را بالا می‌برند.

شیمی‌درمانی و پرتودرمانی

اگر ناحیه‌ی لگن‌تان تحت پرتودرمانی قرار گرفته است، امکان بروز سرطان مثانه نیز شما را تهدید می‌کند. شیمی‌درمانی و مصرف داروهای سیکلوفسفامید نیز ممکن است موجب ایجاد سرطان مثانه شود.

زنگ خطر سرطان مثانه! 

علائم هشدار دهنده ی سرطان مثانه 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ