14 راه رفع ترک های پس از بارداری!

parya
آیا به تازگی زایمان کرده اید و آثار ترک های پوستی در بدن شما دیده می شود؟ این ترک ها ظاهر نامناسبی دارد و می تواند یکی از دغدغه های بانوان باشد. اما نگران نباشید. در این مقاله شما را با 14 راه رفع ترک های پس از بارداری آشنا می کنیم.

مشکلی که بسیاری از خانم های باردار پس اززایمان دارند ترک های پس از بارداری است که در هنگام بارداری در بدن آن ها به وجود می آید. این ترک ها همیشگی نیستند به شرطی که از روش هایی که در این مقاله به شما می گوییم استفاده کنید. در ادامه لیستی از 14 راه رفع ترک های پس از بارداری معرفی کرده ایم. 

۱۴ نکته برای درمان ترک های پوستی:

1.مطالعات انجام شده نشان می دهد افرادی که از مرطوب کننده مناسب استفاده می کنند کشسانی و ظاهر پوست بهبود یافته ای خواهند داشت. اگر پوست شما به خوبی آب داشته باشد کمتر از کشش و سایر مشکلات رنج می برد. از لوسیون های مرطوب کننده بر روی ترک های پوستی جدید استفاده کنید یا از این مرطوب کننده در نواحی استفاده کنید که فکر می کنید ترک پوستی در آن ایجاد می شود. استفاده از لوسیون بر روی ترک های پوستی قدیمی می تواند ظاهر آن ها را بهبود ببخشد اما به اندازه استفاده از لوسیون برای ترک های جدید موثر نخواهد بود. اگر مواد شیمیایی موجود در کرم های بدون نسخه شما را اذیت می کند می توانید مرطوب کننده خود را بسازید.

2.به مرطوب کننده بدون بوی خود کمی ویتامین E اضافه کنید و آن را برای کاهش ترک های پوستی بر روی پوست خود بمالید.

3.روغن تخم مرغ را به طور منظم از سه ماهه اول بارداری خود بر روی پوست ماساژ دهید زیرا اینکار می تواند از بروز ترک های پوستی پیشگیری کند. دو بار در روز این روغن را روی شکم بمالید.اینکار را از هفته هشتم بارداری تا شش ماه بعد از زایمان انجام دهید

4.مصرف ویتامین C خود را بیشتر کنید. متخصصان بر این باورند که مصرف ۵۰۰ میلی گرم ویتامین C می تواند ظاهر ترک های پوستی را بهبود ببخشد. ویتامین C به تولید کلاژن و کاهش ترک های پوستی کمک می کند. می توانید به همراه این ویتامین از اسید گیلوکلیک موضعی هم بهره ببرید. قبل از مصرف هر نوع دارو یا مکملی در بارداری با پزشک خود مشورت نمایید. باید بدانید چه دارویی برایتان خوب و چه دارویی بد است.

5.اگر ترک های پوستی قدیمی دارید باید از SPF 60 به طور مستقیم بر روی ناحیه مدنظر استفاده نمایید. برنزه کردن با لوسیون SPF بالا ترک های پوستی را می پوشاند

6.انجام تمرینات ورزشی در طول بارداری همچون تمرینات کششی و تمرینات کگل می تواند جریان خون را بهبود ببخشد. شما می توانید یوگای بارداری یا پیلاتس مخصوص دوران بارداری را هم با مشورت پزشک انجام دهید. اجازه ندهید افزایش وزن به طور ناگهانی رخ دهد. سعی کنید وزن خود را به صورت تدریجی افزایش دهید.

7.سعی کنید بعد از زایمان تمرینات ورزشی را فراموش نکنید و وزن خود را به حد متعادل برسانید. ترک های پوستی در این شرایط ظاهر کمتری خواهد داشت. با اینحال سعی کنید وزن اضافی را به تدریج کم کنید. اطمینان حاصل نمایید که کاهش وزن تدریجی است و در برگیرنده رژیم غذایی سخت و دشواری نیست. این موضوع به طور طبیعی باعث کاهش بروز ترک های پوستی می شود.

8.رژیم غذایی داشته باشید که سالم و متعادل است و می تواند مواد مغذی مورد نیاز پوست را تامین نماید. باید اینکار را در دوران بارداری جدی بگیرید. غذاهایی را در رژیم غذایی خود بگنجانید که به کشسانی پوست کمک می کند. این غذاها می تواند غذاهای شامل آنتی اکسیدان های قوی همچون اسفناج، بلوبری، توت فرنگی و سایر سبزیجات و میوه ها باشد، غذاهای غنی از ویتامین باشد تا به غشای پوستی کمک کند. آجیل، دانه ها،آووکادو و بروکلی را فراموش نکنید. از غذاهای حاوی ویتامین A برای کمک به ترمیم بافت های پوستی استفاده کنید. هویج، سیب زمینی شیرین، فلفل دلمه ای قرمز را در رژیم غذایی خود بگنجانید. از غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ که غشاهای سلولی را سالم نگه می دارند و درخشندگی خاصی به پوست می بخشند استفاده کنید. از روغن ماهی، گردو، تخم مرغ استفاده کنید. سبزیجات و میوه هایی که آب زیادی دارند مثل هندوانه، خیار ، فلفل دلمه ای تازه و کرفس را هم مصرف نمایید.

9.باید مقدار مناسبی از آب را در طول روز مصرف نمایید. اینکار به افزایش کشسانی پوست کمک می کند. با نوشیدن روزی ۸ الی ۱۲ لیوان آب، بدن خود را سالم نگه دارید. اینکار برای مراقبت از پوست شما مناسب است. می توانید از دمنوش های گیاهی بدون کافئین نیز استفاده نمایید.

10.از مواد شیمیایی بر روی پوست استفاده نکنید. بیشتر شوینده های بدن در برگیرنده سولفاتی هستند که پوست را خشک می کند و از کشسانی آن می کاهد. پس شوینده ای را انتخاب کنید که روغن طبیعی دارد و می تواند پوست را مرطوب نگه دارد. روغن نارگیل به عنوان تمیزکننده طبیعی پوست عمل می کند. آن را روی پوست بمالید و سپس با آب گرم بشویید. پوست را خشک کنید. اگر پوست مستعد خشک شدن است از شوینده استفاده نکنید. کافیست در این شرایط پوست را با آب گرم شستشو دهید.

11.اگر می خواهید زمانی را خارج از منزل بگذرانید به کمک ضد آفتاب از پوست خود محافظت کنید.

12.برخی از روغن ها همچون Bio-oil می تواند به کاهش ترک های پوستی کمک کند.

13.شما می توانید برای تسکین درد ، خارش و قرمزی ترک های پوستی از وازلین استفاده کنید.

14.به خاطر داشته باشید که برداشتن ترک های پوستی همانند لیپوساکشن یک فرایند زیبایی است. پس در مورد مزایا و معایب آن اطلاعاتی کسب کنید و با پزشک مشورت نمایید.

هشدارها

همیشه قبل از اعمال محصول جدید بر روی پوست، مواد تشکیل دهنده آن را بخوانید. این موضوع در دوران بارداری و شیردهی از اهمیت زیادی برخوردار است.
برخی از درمان ها همچون کرم ها و لوسیون ها ممکن است باعث ایجاد آلرژی شوند.
بیشتر درمان ها تاثیر جزئی دارند. پس انتظارات واقعی از آن ها داشته باشید.

منبع: ترک های بارداری

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ