چرا باید حتما تخم مرغ بخوریم؟

toranj
خواص و ویژگی های فراوان تخم مرغ باعث می شود که ما هر روز حتما یک دانه تخم مرغ بخوریم.

به گزارش الودکتر: تخم مرغ خواص ویژه ای دارد که باعث می شود همه پزشکان صفارش کنند که در برنامه غذایی خود از آن استفاده کنید.

اگر از خوردن تخم مرغ امتناع می ورزید بهتر است به دلایل زیر به آن روی اورید:

۱. آن‌ها یکی از ارزان‌ترین منابع پروتیینی در اطراف هستند

تخم‌مرغ معمولی  ۶ گرم پروتئین با کیفیت بالا ارایه می‌کند که به این معنی است که تمام آمینو اسیدها یی که باید از غذا دریافت کنید را دارد.
پروتئین نیز به عنوان “satiating” (ارضا کننده)تمام مواد مغذی شناخته می‌شود.و به یاد داشته باشید که نیمی از پروتئین در نطفه است، نه فقط سفیدها. پس زرده تخم مرغ را حتما بخورید.

۲.در صبحانه حتما تخم مرغ بخورید

یک صبحانه شامل تخم‌مرغ ،بیش از وعده‌های غذایی مبتنی بر غلات مانند پنکیک به بدنتان ویتامین می رساند. تحقیقات زیادی انجام گرفت که در یکی از آن‌ها، مردانی که در صبح تخم‌مرغ می‌خوردند، بیشتر راضی بودند، سطح سرمی هورمون‌های گرسنگی را پایین آورده بودند و برای ناهار کم‌تر می‌خوردند (و در واقع، کل روز!) نسبت به کسانی که صبحانه شیرینی داشتند.

۳. آن‌ها از چشم‌های شما در برابر نور مضر محافظت می‌کنند.

تخم‌مرغ غنی از چیزی به نام lutein، رنگدانه زرد است که در شبکیه چشم متمرکز شده‌است.Lutein به محافظت از چشم از تخریب ماکولا کمک می‌کند که علت اصلی افت دید است.همچنین در برابر آسیب “نور آبی” روزانه که از گوشی‌های هوشمند، تبلت و کامپیوتر ساطع می‌شود محافظت می‌کند.اگر چه تحقیقات بر روی نور آبی هنوز کم است، برخی نگرانند که این بیماری ممکن است در خطر سرطان، چاقی و بیماری‌های چشم نقش داشته باشد.

۴. آن‌ها قاتل شما نیستند

برای دهه‌ها، تخم‌ مرغ ها متهم به جنایاتی بودند که مرتکب نشده بودند یعنی افزایش کلسترول و کاهش خطر بیماری‌های قلبی.اکنون متوجه شده‌است که کلسترول از غذاهایی مانند تخم‌مرغ و صدف شامل خطری نیست که تصور می‌شد.در واقع، جدیدترین نسخه راهنمای رژیم غذایی آمریکایی‌ها این توصیه را برای محدود کردن کلسترول رژیم به ۳۰۰ میلی‌گرم در روز از بین برد.

۵. آن‌ها به شما در نگه داشتن توده ماهیچه کمک می‌کنند.

ما شروع به از دست دادن توده عضلانی در حدود ۳۰ سالگی شروع می‌کنیم، تا حدود ۵ درصد در دهه!از دست دادن ماهیچه می‌تواند باعث شود احساس ضعف کنید، استقامت خود را کاهش دهید و در نهایت، وقتی بزرگ‌تر هستید، خطر افتادن ناتوان‌کننده تان را افزایش دهید.تمرین، به ویژه تمرین قدرتی، به شما کمک خواهد کرد تا برخی از آن ماهیچه‌ها را حفظ کنید، اما دریافت پروتئین کافی نیز کلیدی است.تخم‌مرغ حاوی پروتئین با کیفیت بالا است که پس از ورزش عضلات را ترمیم می‌کند و به rebuilds کمک می‌کند.

خواص تخم مرغ آب پز:
خوردن تخم مرغ آب پز در وعده صبحانه دارای خواص زیر است:
1- چربی خون را کاهش می دهد.
2- کمک بزرگی به کاهش وزن می کند.
3- خطر ابتلای افراد به بیماری های مختلف را کاهش می دهد.
4- سبب شادابی و سلامت پوست و مو می شود.
5- بیماری های قلبی را کاهش می دهد.
6- استرس و اضطراب را کم می کند.
7- سرشار ازامگای 3 است.
8- عضله سازی می کند.

پیشگیری از سرطان سینه

نتایج پژوهش های متعدد نشان می دهد که تخم مرغ برای مقابله با سرطان سینه موثر است. در سال 2003 پژوهشگران دانشگاه هاروارد به این نتیجه رسیدند افرادی که از دوره نوجوانی هر هفته سه عدد تخم مرغ مصرف می کنند در سن بزرگسالی کمتر به سرطان سینه مبتلا می شوند. نتایج پژوهش دیگری که در سال 2005 انجام شد نیز نشان می دهد خطر رشد و پیشرفت سرطان سینه در خانم هایی که تخم مرغ بیشتری می خورند 44 درصد کمتر از خانم هایی است که زیاد اهل تخم مرغ نیستند. در سال 2008 نیز محققان دانشگاه کارولینای شمالی به این نتیجه رسیدند که «کولین» موجود در تخم مرغ می تواند به میزان 24 درصد خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد.

ضد ریزش مو

تخم مرغ جلوی ریزش مو را می گیرد و برای موها بسیار مفید است. این ماده غذایی حاوی میزان قابل توجهی آهن است که اکسیژن را به سمت ریشه موها هدایت می کند. از این گذشته تخم مرغ حاوی زینک و ویتامین B8 نیز می باشد که اولی برای رشد موها مفید است و دومی جلوی ریزش آن ها را می گیرد.

اتفاق عجیب که تخم مرغ برایمان رقم می زند!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ