صبحانه های مفید برای پوست

sahar.d
اگر از طرفداران صبحانه هستید برای شما خبر فوق العاده ای داریم. شما می توانید با یک صبحانه کامل علاوه بر تامین انرژی روزتان، به تقویت پوست تان نیز کمک کنید.

به گفته ی بسیاری از متخصصان تغذیه،صبحانه مهمترین وعده ی غذایی در طول روز است که برای شادابی، تامین انرژی و مواد مورد نیاز بدن بسیار مفید است. برای بهره گیری بیشتر از فواید صبحانه، بهتر است صبحانه بین ساعات 7-9 صبح صرف شود. شما می توانید علاوه بر تامین انرژی بدنتان با صبحانه، به تقویت پوست و زیباییتان نیز کمک کنید. در ادامه این مطلب شما را با صبحانه های مفید برای پوست آشنا می کنیم.

اُملت

گوجه فرنگی از بهترین مواد غذایی برای سلامتی پوست است. تحقیقات نشان می دهد سبزیجاتی که دارای رنگ قرمز هستند می توانند در برابر نور خورشید از پوست محافظت کنند، به ساخت کلاژن در پوست کمک نمایند و از خشکی و خشن شدن پوست جلوگیری کنند.

حلیم با میوه

علاوه بر فوایدی که گندم در سلامت قلب و عروق دارد، در شادابی پوست نیز بسیار مفید است. البته اغلب حلیم های آماده مملو از آرد سفید و شکر هستند و برای این که بتوانید از فواید حلیم بهره ببرید بهتر است گندم را برای چند ساعت در آب بخیسانید و سپس آن را با آب بپزید و له کنید و همراه با کمی عسل و میوه میل نمایید. تحقیقات نشان داده اند گندم و جو سبوس دار در درمان اکنه نیز بسیار موثر هستند.

اسموتی میوه با دانه کتان

ترکیب میوه های مختلف مانند انواع توت همراه با یخ که در مخلوط کن ریخته و به شکل اسموتی در آورده اید یک پیشنهاد عالی برای صبحانه است. این میوه ها، سرشار از آنتی اکسیدان هستند و همچنین محتوای میزان زیادی آب می باشند که این موضوع باعث می شود پوست به خوبی هیدراته شود. برای افزایش ارزش غذایی این مخلوط می توانید مقداری بذر کتان به آن اضافه کنید. شاید آن ها از نظر شما دانه های کوچکی باشند اما سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که به ترویج غشای سلولی سالم کمک می کنند. غشاء سلول سالم به معنای پوست صاف و بدون چین و چروک است.

سیب زمینی شیرین پخته

بتاکاروتن موجود در سیب زمینی شیرین می تواند در محافظت پوست در برابر نور خورشید بسیار موثر باشد. در صورتی که از کراتونوئیدها چون بتاکاروتن استفاده کنید، پوست تان در برابر نور خورشید آسیب کمتری خواهد دید. علاوه بر این، این مواد مغذی به ویتامین A تبدیل خواهند شد که پوست را نرم و صاف نگه می دارد.

برشتوک سبوس دار و موز

برشتوک ساده ترین نوع صبحانه است اما در صورتی که از برشتوک های حاوی سبوس استفاده کنید، میزان زیادی فیبر به رژیم غذایی خود خواهید افزود که می تواند به طراوت پوست کمک زیادی کند. موز نیز میوه ای غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است که در ساخته شدن کلاژن به پوست کمک می کند و همچنین خاصیت ضد التهابی دارد.

نان گندم تست با کره بادام زمینی

انتخاب نان سبوس دار نسبت به نان های سفید همیشه یک انتخاب هوشمندانه است. این ماده غذایی حاوی فیبر و مواد مغذی بالاتر و معمولا قند پایین تری است. باید بدانید که یک رژیم غذایی سرشار از قند می تواند برای پوست بسیار مخرب باشد، بنابراین بهتر است هر زمان که می توانید استفاده از محصولات حاوی قند را متوقف کنید. از طرفی کره بادام زمینی حاوی دوز سالمی از آهن است که برای سلامت پوست ضروری است.

چای سبز

چای سبز را به عنوان یک نوشیدنی فوق العاده برای پوست می شناسند. چای سبز علاوه بر این که از بروز بیماری های قلبی جلوگیری می کند دارای اثرات بسیار مثبتی در زیبایی پوست می باشد. مطالعات نشان داده اند که نوشیدن چای سبز از آسیب های ناشی از تابش نور خورشید در پوست جلوگیری می کند و همچنین آنتی اکسیدان های موجود در آن می توانند در کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست موثر باشند.

غلات کامل با شیر کم چرب و توت

غلات سبوس دار و لبنیات کم چرب منجر به تولید آنتی اکسیدان می شوند. همچنین بسیاری از غلات و حبوبات با مواد مغذی مانند روی و آهن، که برای پوست مفید هستند اما اغلب رژیم غذایی ما فاقد آن ها است غنی شده است. زغال اخته تازه، توت فرنگی یا تمشک در طول تابستان؛ و نوع یخ زده آن ها در زمستان یک گزینه مناسب برای اضافه کردن به این مخلوط است. مطالعات نشان می دهد که میوه ها و سبزیجات منجمد، مواد مغذی خود را گاهی اوقات حتی بهتر از محصولات زراعی تازه در خود حفظ می کنند. در هر صورت میوه های ذکر شده سرشار از ویتامین C هستند که اثبات شده برای مبارزه با چین و چروک مفیدند.

پنکک سیب و گردو

اگر این پنکک را با آرد کامل گندم و مقدار کمی چربی تهیه کنید، و میزان زیادی کالری به رژیم غذایی خود اضافه نکنید، می توانید از ارزش غذایی آن بهره ی زیادی ببرید. گردو منبع فوق العاده ای برای اسیدهای چرب اُمگا ۳ است که می تواند پوست تان را انعطاف پذیر و نرم نگه دارد و از خشکی پوست جلوگیری خواهد کرد و سیب نیز یکی از پُر ویتامین ترین میوه هاست.

مخلوط توت فرنگی، کیوی و یا سیب و کیوی

آیا زمان زیادی برای صبحانه خوردن ندارید؟ کافی است مقداری توت فرنگی و یا سیب را خرد کرده و با یک عدد کیوی پوست کنده درون مخلوط کن بریزید و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه مخلوط کنید تا یک صبحانه ی مقوی و سالم داشته باشید. این صبحانه سرشار از ویتامین C است که ساخت کلاژن را در پوست افزایش می دهد و از بروز چروک ها جلوگیری می کند.

منبع: الودکتر

خاصیت ضد پیری در وعده صبحانه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ