آیا هسته انگور بر سلامت بینایی موثر است؟

atoosamirzavandi
هسته انگور شاید هنگام خوردن انگور حالت خوشایندی برای بعضی از افراد نداشته باشد اما وجود ویتامین E در آن شاید این حالت ناخوشایندی را قابل تحمل تر کند.

هسته انگور خواص بسیاری دارد که یکی از آن ها تاثیر بر قدرت دید و سلامت بینایی است. هسته انگور سرشار از ویتامین E می باشد و وجود همین ویتامین باعث کمک به قدرت دید می گردد. در این مقاله با دیگر خواص هسته انگور آشنا شوید.

هسته انگور برای تحریک و تصفیه خون

هسته انگور باعث تحریک جریان خون می‌شود. این کار مانع از ترومبوز (تشکیل لخته خون) شده و فشارخون را کنترل می‌کند.

فلاوونوئیدها که جزو دیگر ترکیبات هسته انگور هستند باعث تقویت رگ‌‌های خونی و تصفیه خون از بقایای داروها و دیگر عناصر مضر می‌شود. این ترکیبات همچنین برای افرادی که از مشکلات قلبی رنج می‌برند مفید است.

هسته انگور برای داشتن موهایی سالم‌تر

هسته انگور برای سلامت موها نیز مفید است چون باعث تقویت و مقابله با ریزش مو می‌شود. ترکیبات موجود در هسته انگور به تحریک جریان خون کمک کرده و خون را در مویرگ‌‌ها نیز به جریان در می‌آورند. این مسئله نیز باعث تغذیه سلول‌‌های پوست سر شده و از ریزش مو جلوگیری می‌شود.

هسته انگور ضدباکتری و ضدالتهاب

هسته انگور به طور موثری با التهاب‌ها و عفونت‌های بدن مقابله می‌کند. به همین دلیل برای افرادی که دچار مشکلاتی مانند آرتریت، درماتیت، مشکلات پوست، سینوزیت، گاستریت، ورم معده و عفونت ادراری هستند مفید است. ترکیبات موجود در هسته انگور باعث تمیزی روده‌ها می‌شود.

هسته انگور مفید برای بینایی

هسته انگور دوست چشم‌ها است به خاطر اینکه حاوی میزان قابل توجهی ویتامین E می‌باشد. این هسته‌های سرسخت برای کاهش خستگی چشم ‌ها که به دلیل چشم دوختن به صفحه رایانه یا تلویزیون و یا مطالعه زیاد بروز می‌کند موثر است. هسته انگور همچنین برای مقابله با بیماری‌های چشمی ناشی از دیابت مفید است.

هسته انگور ضدسرطان

خواص آنتی‌اکسیدانی هسته انگور از آن یک مکمل طبیعی برای مقابله با برخی از انواع سرطان‌ها ساخته است. این ترکیبات باعث پیشگیری از سرطان‌های پوست، پروستات و سینه می شوند.

هسته انگور برای پوست

مصرف هسته انگور باعث جوانی و سلامت هر چه بیشتر پوست می‌شود. این هسته‌ها حاوی کلاژن و رسوراترول است؛ ترکیباتی که با پیری سلول‌‌های پوستی و بروز چین و چروک مقابله می‌کند. باید بدانید که اکثر کرم‌های موجود حاوی هسته انگور (به منظور کاهش آکنه و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست) هستند. ترکیبات موجود در این دانه‌ها ترشح کلاژن را فعال کرده و پوست را محکم، مرطوب کرده و به تقویت موها و مقابله با آکنه‌ها نیز کمک می‌کنند.

با هسته انگور بینایی را تقویت کنید

هسته انگور دوست چشم ها است به خاطر اینکه حاوی میزان قابل توجهی ویتامین E می باشد. این هسته های سرسخت برای کاهش خستگی چشم ها که به دلیل چشم دوختن به صفحه ی رایانه یا تلویزیون و یا مطالعه ی زیاد بروز می کند موثر است. هسته انگور همچنین برای مقابله با بیماری های چشمی ناشی از دیابت مفید است.

تقویت کننده ریشه مو است و با شوره سر مقابله می کند.
آنتی اکسیدان قوی آن، مانع از آسیب رادیکال های آزاد می شود.
میزان کلسترول مفید را افزایش و کلسترول مضر را کاهش می دهد.

مزایای هسته انگور در درمان افسردگی

در سال 2010 یک تیم از دانشمندان بین المللی چین و ایالات متحد آمریکا اعلام کردند که پروانتوسیانیدین ها در هسته های انگور در بهبود شرایط بهداشت روانی کمک می کنند. مطالعات بر روی موش نشان داد که پروانتوکوکینیدین ها اثرات ضد افسردگی در موش دارند بنابراین، می توان آن را به عنوان مکمل سلامت مفید برای درمان افسردگی مصرف کرد.

از خواص هسته روغن چه میدانید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ