روشویی آرایشگاه باعث سکته مغزی می شود!

atoosamirzavandi
روشویی آرایشگاه از آن جهت باعث سکته ی مغزی می شود که بدلیل کشش سر موجب پارگی مویرگ ها و ایجاد لخته می کند.

با انسداد رگ های مغز در خونرسانی به قسمتی از بافت مغز دچار اخلال می گردد که در پی آن سکته مغزی اتفاق می افتد. گاهی حتی پاره شدن مویرگ ها و ایجاد لخته موجب سکته مغزی می گردد که ممکن است با حرکات ناگهانی سر هم به آن دامن زد. در این مقاله به این مورد که روشویی آرایشگاه باعث سکته مغزی می شود پرداخته ایم.

محققان معتقدند که برخی پس از اصلاح سر ممکن است به دلیل ایجاد لخته خونی در سر دچار سکته مغزی شوند.
سندروم سالن زیبایی، مشکل نادر اما خطرناکی است که به دلیل خم شدن سر به عقب ایجاد می‌شود. در آرایشگاه‌ها و بعد از اصلاح سر، معمولا آرایشگرها اقدام به شستشوی موهای مشتری می‌کنند. در این حالت، روشویی‌هایی که در چنین محیط‌هایی تعبیه شده‌اند، به گونه‌ای هستند که سر از قسمت پشت گردن روی لبه آن قرار می‌گیرد و سر به عقب خم می‌شود.
به گزارش ایندیپندنت، به گفته محققان، این سندروم خطرناک زمانی رخ می‌دهد که با خم شدن گردن به سمت عقب، یکی از عروق اصلی گردن کشیده و پاره می‌شود که در نتیجه باعث انسداد جریان خون به مغز یا ایجاد لخته‌های خونی می‌شود و خون‌رسانی به مغز را محدود می‌کند.
پزشکان معتقدند که احتمال بروز چنین سندرومی بسیار کم است ولی هر از گاهی این مشکل ممکن است رخ دهد. از عبارت «سندروم سالن زیبایی» اولین بار در دنیا در سال ۱۹۹۳ استفاده شد. این سندروم بعد از مشاهده ۵ مورد جداگانه در زنان ۵۴ تا ۸۴ ساله شناسایی شد که بعد از مراجعه به آرایشگاه و شستشوی سر به بیمارستان مراجعه کرده بودند. ۴ نفر از این زنان دچار سکته مغزی شدند که منجر به آسیب دائمی مغز شد.

محققان مرکز  بیمارستان ملی اعصاب و جراحی اعصاب در لندن معتقدند، این سندروم زمانی بروز می کند که شخص باید برای شست و شوی موهایش، گردن خود را به سمت عقب کشانده و در نتیجه باعث پاره شدن عروق اصلی گردن و بروز لخته های خونی می شود که خون رسانی به مغز را با مشکل مواجه می کند.

مهم ترین علائم سکته مغزی عبارتند از:

۱احساس بی حسی یا فلج ناگهانی در یک طرف صورت و دست یا پای یک طرف بدن
مجموعه ای از عواملی که باعث سکته مغزی می شوند

۲کاهش ناگهانی بینایی، قدرت بدنسکته مغزی، تعادل بدن (به سختی راه رفتن)، قوای حسی، صحبت کردن و یا فهم صحبت دیگران

۳تاری ناگهانی دید به خصوص در یک چشم

۴به هم خوردن تعادل بدن به طور ناگهانی که احتمالا با حالت تهوع، استفراغ کردن، تب، سکسکه و یا قورت دادن غذاها به سختی همراه است.

۵سردرد ناگهانی و شدید بدون دلیل که فورا بعد از آن فرد بیهوش می شود سکته مغزی(نشان دهنده سکته مغزی به علت خونریزی است).
مسئله مهم این است که وقتی دچار علائم سکته مغزی گشتید، هر چه سریع تر نزد پزشک بروید. شروع زودتر درمان باعث آسیب کمتر مغز می شود و کمتر دچار فلج دائمی می شوید

۶بیهوش شدن فرد
مجموعه ای از عواملی که باعث سکته مغزی می شوند

۷سرگیجه ی بدون دلیل یا افتادن ناگهانی روی زمین

آسپرین سبب رفع سکته مغزی می شود؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ