این میوه پادزهر سیگار است

sahar.d
سیگار عامل اصلی ایجاد سرطان ریه در سرتاسر جهان است.

سیگار سرشار از نیکوتین است.زمانی که سیگار می کشید نیکوتین موجود در آن ظرف چند ثانیه وارد جریان خون شده و به مغز می رسد. نیکوتینی که به مغز می رسد باعث ترشح شدن لحظه‌ای دوپامین در مغز(سیستم مزوکورتیکولیمبیک)، و احساس لذت و انرژی می‌شود. اثر دوپامین تولید شده سریعاً از بین رفته(حدود 2 ساعت) و باعث خستگی و کسل شدن فرد می‌شود و سبب می شود فرد نیاز مجدد به سیگار را حس کند. اگر شما هم جز افرادی هستید که به سیگار علاقه دارید و نمیتوانید آن را ترک کنید، بهتر است این مطلب را بخوانید زیرا در ادامه میوه ای را منعرفی می کنیم که پادزهر سیگار است.

خواص کیوی

کیوی منبعی غنی و سرشار از ویتامین C است و مقدار ویتامین C آن از پرتقال نیز بیشتر است. ویتامین C موجود در کیوی ۲ برابر پرتقال، ۶ برابر لیموترش و میزان مواد مغذی آن ۸ برابر سیب است. همچنین دانه‌های سیاه آن حاوی ویتامین D است. 

کیوی دارای ویتامین A ویتامین‌های B1, B2, B۳ و سایر ویتامین‌های گروه B  می‌باشد. کیو

ی از میوه‌های بسیار کم کالری است. در ۱۰۰ گرم کیوی ۴۷ کالری وجود دارد و از جهت میزان کالری همردیف زردآلو و نارنگی است. 
مقدار پتاسیم آن از موز بیشتر است. از میزان منیزیم بسیار بالایی برخوردار است و به همین خاطر نیز امکان ابتلا به بعضی از سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. 

کیوی همچنین دارای مس، آهن و فسفر است. کیوی میوه‌ای است که مواد غذایی بالا و در صد کالری بسیار پایینی دارد، از این‌رو می‌توان آن را در رده میوه‌های بسیار مفید قرار داد.

کیوی پادزهر سیگار

نیکوتین میزان ویتامین C، E و A را در بدنتان کم می‌کند. این ویتامین‌ها از ریه‌های شما محافظت می‌کنند، به همین دلیل بعد از اینکه سیگار را ترک می‌کنید، باید تا می‌توانید از این ویتامین‌ها در برنامه‌غذایی‌تان استفاده کنید.

کیوی به شما کمک می‌کند نیکوتین را از بدنتان بیرون کنید. سیگاری ها به ویتامین C بیشتری نیاز دارندو زیرا مواد سمی مخصوصاً رادیکالهای آزاد موجود در دود سیگار ویتامینها را از بین می برد. بنابراین سیگاریها باید حدود 40% بیشتر ویتامین C مصرف کنند. این مقدار با خوردن 2 عدد کیوی کسب می شود.

منبع: الودکتر

اتفاقاتی که بعد از ترک سیگار برای بدنتان می افتد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
محمد

محمد

1398-09-12 - 02:39 پاسخ

سلام خواستم بپرسم پادزهر مسموئیت با مخدر شیشه چیست آیا با مهار کننده های دوپامین فرد بهبود میبابد؟