این ترفند برای تقویت حافظه معجزه می کند

برای تقویت حافظه تنها کافیست برخی کارهای ساده را در طول روز بیشتر انجام دهید.

عوامل بسیاری بر ضعیف شدن حافظه و تحلیل ذهن موثر هستند، از آلودگی هوا گرفته تا فعالیت های کم بدنی و ذهنی همگی سبب ضعیف شدن حافظه می شوند. برای جلوگیری از این مساله و تقویت حافظه می توانید برخی ترفندهای ساده که به تقویت حافظه کمک می کنند را بکار گیرید. در این مطلب شما را با ترفندهای تقویت حافظه آنا می کنیم.

نوشتن وخواندن

بسیار بخوانید و بنویسید. بلند بخوانید، با تغییر صدا و به جای شخصیت‌های کتاب یا نویسنده بخوانید. خاطرات روزانه و… را بنویسید. از مطالبی که دوست دارید نت بردارید. مطلب را با دقت به کلمات و با احساس‌های متفاوت بخوانید. هر چیزی را که دوست دارید و می‌خواهید؛ بخوانید و بنویسید. نوشتن و خواندن یکی از بهترین فعالیت‌های تقویت و افزایش حافظه است.

با دست برعکس مسواک بزنید

با هر دستی که عادت به مسواک ‌زدن دارید، از امشب با آن یکی دست مسواک بزنید. مثلا اگر با دست راست مسواک می‌زنید، از امشب مسواک را با دست چپ گرفته و مسواک بزنید.

جابجایی وسایل

به روی میز کار خود نگاهی بیندازید، حالا جای همه چیز را عوض کنید. مثلا جامدادی را به جای تراش رومیزی بگذارید. همچنین می‌توان این کار را با تغییر جای وسایل آشپزخانه انجام داد.

پیاده روی منظم

عملکرد هیپوکامپ – مرکز حافظه مغز – با افزایش سن رو به افول می رود، اما پژوهشگران متوجه شده اند افراد مسنی که به طور منظم پیاده روی می کنند، تقویت هیپوکامپ را تجربه می کنند.

نقاشی کنید

مطالعات جدید نشان می‌دهند که نقاشی کردن تصاویرِ لغات کمک می‌کند تا خاطرات قوی‌تر و قابل اعتمادتری بسازید. البته مطالعات نشان داده است که کیفیت نقاشی شما چندان اهمیتی ندارد. این امر به این مفهوم است که هر کسی می‌تواند از این تکنیک سود ببرد حتی اگر استعداد زیادی در نقاشی کردن نداشته باشد. 

۴۰ ثانیه تمرین 

طبق مطالعات انجام شده، ۴۰ ثانیه تکرار و تمرین خاطره می‌تواند کلیدی برای یادآوری دائمی خاطره باشد. وقتی شروع به گفتن و تمرین خاطره می‌کنید همان نقطه‌ای از مغز شما فعال می‌شود که پیش از این مانع از بیادآوری خاطره بود. این نقطه از مغز (قشر خاکستری پشتی) همان نقطه‌ای است که در بیماری آلزایمر آسیب می‌بیند. 

با دستخط خود بنویسید

طبق تحقیقات جدید، نوشتن با دست حافظه را در مقایسه با استفاده از کیبوردهای واقعی یا مجازی بیشتر تقویت می‌کند. بازخورد حاصل از نوشتن در کنار حس لمس کاغذ و خودکار به یادگیری افراد کمک می‌کند. مناطقی از مغز که برای زبان حیاتی هستند از طریق فعالیت‌های فیزیکی بیشتر فعال می‌شوند. 

وزنه بزنید

طبق مطالعات جدید، یک تمرین با وزنه می‌تواند فورا حافظه بلند مدت شما را تا ۲۰ درصد افزایش دهد. با وجود این که در حال حاضر مشخص شده است که چند ماه تمرین ایروبیک می‌تواند باعث بهبود حافظه شود، این اولین تحقیقی است که تاثیرات تمرینات قدرتی کوتاه مدت را بررسی می‌کند. 

یوگا چه نقشی در تقویت حافظه دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ