پر خاصیت ترین ادویه پائیزی

برخی ادویه ها دارای فواید و خواصی هستند که ما را در مقابل بیماری های فصل سرما محافظت می کنند. در پاییز بهتر است از ادویه هایی مناسب که طبع گرم دارند استفاده شود

در فصل پاییز بیماری هایی با طبع سرد چون سرما خوردگی، بیماری های مفصلی، بیماری های عصبی، استرس و افسردگی بیشتر می شود و ادویه در پیشگیری و درمان برخی از این بیماری ها و اختلال ها موثر است. به طور کلی ادویه در مقایسه با میوه و سبزی، آنتی اکسیدان بیشتری دارد که با بیماری های مختلف فصلی مقابله می کند حتی بعضی ادویه های باعث کاهش وزن می شوند. طبیعی است که در فصل سرما همه دوست دارند بدنی گرم داشته باشند. در ادامه با ما همراه باشید تا با این ادویه آشنا شوید

 

دارچین یکی از محبوب ترین ادویه های جهان است که گرچه زادبومی شرقی و آسیایی دارد اما در همه جای دنیا طرفدارانی سرسخت دارد. با مصرف دارچین می توان سیر بسیاری از بیماری های خطرناک را کنترل کرده و کاهش داد. از همه مهمتر این که دارچین دوستدار و تامین کننده سلامت شما در فصل پاییز است.

 

درمان سرفه

دارچین در بسیاری از داروهای صنعتی نیز استفاده می شود. جالب است بدانید دارچین خواص ضد سرفه دارد و ترکیب آن به صورت ودر یا دمنوش در رژیم غذایی روزانه می تواند نرخ سرفه های پاییزی را کنترل کند.

 

کاهش افسردگی فصلی

یکی از خواص مهم دارچین کاهش افسردگی است. حتمالا می دانید که برخی از افراد در فضل پاییز دچار افسردگی می شوند و در نتیجه دارچین می تواند گزینه ای مناسب برای کنترل این مشکل باشد.

 

کنترل گردش خون

کنترل گردش خون و مبارزه با سرد شدن دست ها و پاها در فصل سرما از دیگر خواص بی نظیر دارچین است که حس نامطبوع یخ زدگی دست و پا را به سرعت از بین می برد.

 

کاهنده سر درد

اگر سرما خورده و دچار سردرد هستید بهتر است دارچین مصرف کنید تا نبض شقیقه ها و سردردتان کم شود، البته اگر معده شما تحریک شده و حالت تهوع دارید بهتر است زنجبیل را جایگزین دارچین کنید.

 

درمان سینوزیت

اگرچه درمان قطعی سینوزیت حاد با مراجعه به پزشک متخصص امکان پذیر است اما دارچین به درمان نسبی سینوزیت مزمن کمک می کند.

 

دارچین، رمز جوانی است و مصرف روزانه آن انسان را سلامت و جوان نگه می دارد. خواص دارچین به همین جا ختم نمی شود. دارچین معجزه ای برای درد های عضلانی است و به جز درمان اختلال های گوارشی ، خاصیت آرامش بخشی دارد. دارچین قند و کلسترول خون را کنترل می کند و از آن برای درمان سوء هاضمه، درد و نفخ معده و اسهال استفاده می شود. این ادویه خود به تنهایی داروخانه ای برای بدن شما در فصل سرماست، پس از مصرف آن غافل نشوید.

 

پرخاصیت ترین میوه پائیزی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ