اینگونه فریز کنید تا ارزش غذایی هم حفظ شود

faateme1366
فریز کردن فقط به بسته بندی و گذاشتن داخل فریزر ختم نمی شود.

همه ما عادت داریم که مواد غذایی مورد نیازمان را به صورت ماهانه فریز می کنیم. در این مطلب قصد داریم به شما روش صحیح فریز کردن مواد غذایی را یاد بدهیم به طوری که ارزش غذایی مواد نیز حفظ شوند.

 

نگهداری مواد غذایی در فریزر

در مورد سبزیجات (باقلا سبز، لوبیا سبز، نخود فرنگی، بامیه، … ) و میوه‌‌‌هایی (تمشک، آلبالو، گیلاس، …) که تولید آن‌ها تنها در فصول خاصی از سال امکانپذیر بوده و یا اینکه از عمر نگهداری کوتاهی برخوردار بوده و نمی‌توان آن‌ها را برای فصول دیگر سال نگهداری کرد نیز بحث فریز کردن مطرح می‌‌شود که چنان چه به سرعت و پس از خرید و با رعایت اصول بهداشتی انجام پذیرد باعث حفظ ارزش غذایی ان نیز می‌‌شود. با انجماد صحیح میوه‌‌ها و سبزی‌‌ها می‌‌توانیم در تمام فصول و طول سال آنها را در دسترس داشته باشیم و به رژیم غذایی خود بیفزاییم. برای فریز کردن میوه‌‌ها نیازی به اضافه کردن نمک نیست. افزودن نمک احتمال از دست دادن مواد مغذی را افزایش می‌‌دهد.

 

فریز کردن سبزیجات

برای فریز کردن سبزی‌‌ها تمام مراحل چیدن، پوست گیری، خرد کردن و تمیز کردن باید انجام بگیرد. اما برای میوه یا سبزی‌هایی که آبدار هستند و ظرف چند روز مصرف نمی‌شوند بهتر است برای فریز کردن پوست و مغز آن‌ها از هم جدا نشوند.

 

فریز کردن گوشت

اگر قصد نگهداری طولانی ‌مدت گوشت را دارید، باید بلافاصله و با حداکثر سرما آن را منجمد کنید تا کیفیت و ارزش غذایی آن در بالاترین سطح باقی بماند. اگر پس از فریز کردن گوشت، لکه‌های سیاه روی آن به وجود بیاید، احتمال آلودگی قارچی در آن قسمت گوشت است و باید دور ریخته شود.

 

فریز کردن نان

بهترین راه برای نگهداری طولانی‌ مدت‌ نان، قرار دادن آن در فریزر است. داخل محیط سرد فریزر، آب داخل نان منجمد می‌‌‌شود و زمانی که از نان رفع انجماد کنید، این ماده غذایی بدون بیات شدن به حالت اولیه خود برمی‌ گردد.

 

فریز کردن آجیل و میوه خشک

برای فریز کردن انواع آجیل و میوه‌های خشک بایستی آن‌ها را درون نایلون ضخیم روشن قرار دهید و هوای داخل نایلون را خارج کنید و درش را محکم گره بزنید. سپس نایلون را درون ظروف پلاستیکی مخصوص فریزر بگذارید و پس از بستن در آن، داخل فریزر بگذارید (در صورت امکان، بهتر است برای حفظ کیفیت طعم آجیل، با پوست فریز شود).

منبع: سلامت نیوز

عجیب ترین خواص پوست پیاز!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ