درمان ریفلاکس معده با آدامس!

atoosamirzavandi
درمان ریفلاکس معده با خوراکی ها امری شدنی و بدون ضرر است. آدامس با افزایش ترشح بزاق دهان به درمان ریفلاکس معده کمک می کند.

ریفلاکس معده ناشی از باز گشت اسید معده به درون مری است که با سوزش در قفسه سینه همراه است. خوراکی های بسیاری وجود دارند که به درمان ریفلاکس معده کمک می کنند یکی از آن ها آدامس می باشد. درمان ریفلاکس معده با آدامس را امتحان کنید. در این مقاله دیگر روش های درمان ریفلاکس معده را مشاهده خواهید کرد.

علائم بیماری رفلاکس اسید چیست؟

نشانه های رایج رفلکس اسید عبارتند از:
سوزش سر دل:درد یا ناراحتی که ممکن است از شکم به قفسه سینه و یا حتی به گلو برسد.
رگورژیتی:یک اسید تلخ که به گلو یا دهان برمیگردد.
دیسفاژی :باریک شدن مری که باعث میشود، احساس کنید غذا در گلو گیر کرده
علائم دیگر بیماری ریفلاکس اسید عبارتند از:
پف کردن
مدفوع خونی یا سیاه یا استفراغ خونی
لرزیدن
سقط جنین
حالت تهوع
کاهش وزن بدون علت
سرماخوردگی، سرفه خشک، خفگی،یا گلودرد مزمن

آدامس

بعد از هر وعده غذایی آدامس بجوید تا ترشح بزاق افزایش یابد. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که افزایش ترشح بزاق سبب کاهش اسید در مری می‌شود.
فقط به-1 عدد آدامس بدون قند
نیاز دارید.
 بعد از وعده غذایی، یک عدد آدامس بدون قند را به مدت 30 دقیقه بجویید، تا سوزش سر دل از بین برود.

قاشق غذاخوری جوش شیرین:

مواد لازم:
-1/2 قاشق چای خوری یا 1 قاشق چای خوری جوش شیرین
و مقداری آب
 یک قاشق چای خوری جوش شیرین را به یک لیوان آب اضافه کنید.
آنرا خوب مخلوط کنید و تمام مخلوط را بنوشید.
شما می توانید این روش را در صورت نیاز تکرار کنید، اما نباید از هفت و نیم قاشق چای خوری در یک دوره 24 ساعت بیشتر استفاده کنید.
همچنین، این روش را بیش از یک هفته استفاده نکنید، زیرا نمک زیادی دارد و می تواند عوارض جانبی مانند تورم یا تهوع ایجاد کند.

صاف کردن شکم با آب آلوئه ورا:

مواد لازم:
-1/2 فنجان آب آلوئه ورا
نوشیدن ½ فنجان آب آلوئه ورا، قبل از غذا.
آلوئه ورا میتواند به عنوان ملین عمل کند (ماده ای برای دفع مدفوع) ،اگر میخواهید به اندام متناسبی برسید ،از برندی استفاده کنید که دارای ملین باشد.
کمر بندتان را محکم نبندید. از پوشیدن شلوار های جین تنگ خودداری کنید چراکه اینگونه لباس ها فشار زیادی بر روی شکم وارد کرده و سبب بالا آمدن اسید معده می شوند
روی سطح شیبدار بخوابید. می توانید با قرار دادن تخته های چوبی در زیر تختتان، ارتفاع زیر سرتان را تا ۱۵ سانت افزایش دهید. اما لازم است بدانید که استفاده از بالش های بلند، کمکی به شما نخواهد کرد.

خوردن بادام خام

بادام خام با تولید «آلکالین» می‌تواند PH (وضعیت اسیدیته) معده را تنظیم کند زیرا بادام منبع کلسیم است.

شیرین بیان :

این گیاه معده را با یک ماده ژل مانند پوشش می دهد و از تحریک آن جلوگیری می کند.گیاه شیرین بیان به صورت تنتور یا چای در دسترس است. ریشه ی شیرین بیان به صورت چای و قرص در بازار موجود است. این گیاه باید با مشورت پزشک استفاده شود زیرا حاوی ماده ای به نام گلیسیریزین است که ممکن است عوارض ناخواسته به همراه داشته باشد.

بابونه :

گل این گیاه در داروها استفاده می شود. ماده شیمیایی موجود گیاه بابونه سبب کاهش التهاب می شود. 50 قطره از تنتور این گیاه را سه بار در روز میل کنید. استفاده طولانی مدت بابونه ممکن است سبب بروز حساسیت شود.

زنجبیل

همانطور که می دانید زنجبیل فواید بسیار زیادی دارد و برای بدن بسیار مفید است و به سلامت آن کمک به سزایی می کند ،زنجبیل دارای آنزیم های خاصی است و می توانند در خنثی سازی ریفلاکس اسید معده کمک به سزایی کند و می توانند رفلکس اسید معده را درمان کند

موز

موز میوه ی است که می توان از آن به عنوان خنک کننده معده نام برد چرا که PH بالایی دارد و می تواند در کاهش تولید اسید معده موثر باشد.
منبع الو دکتر
درمان ریفلاکس معده با این سرکه فوق العاده

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ