قرص باکلوفن برای چیست؟

آیا می دانید قرص باکلوفن برای چیست؟ اگر پاسختان منفی است این مقاله را تا انتهای این مقاله مطالعه کنید.

این روزها به کرات قرص باکلوفن را می شنویم. اما ممکن است ندانیم که قرص باکلوفن برای چیست؟ به همین دلیل در این مقاله همه ی آنچه که باید درباره باکلوفن را بدانید خواهیم گفت

موارد استفاده قرص باکلوفن

قرص باکلوفن برای درمان اسپاسم های عضلانی در شرایط خاص( مثلMS، آسیب نخاعی یا بیماری های نخاعی) استفاده می شود. این دارو به آرام شدن عضلات کمک می کند.

نحوه استفاده از باکلوفن:

این دارو را از طریق دهان با غذا یا بدون غذا، طبق نسخه پزشک، معمولا 3 بار در روز استفاده می شود. برای کاهش ریسک اثرات جانبی، پزشکتان ممکن است دستور بدهد استفاده از این دارو را با دوز پایین شروع کنید و رفته رفته دوز آن را افزایش دهید. دستورات پزشک را به دقت انجام دهید.

مقدار تجویز شده بر اساس وضعیت پزشکی و واکنش به درمان فرد مشخص می شود. دوز یا تعداد استفاده از آن را بدون تجویز پزشک افزایش ندهید.

قرص باکلوفن را به طور منظم استفاده کنید تا بیشترین تاثیر را از آن بگیرد.برای اینکه به شما کمک کند، به خاطر داشته باشید هر روز در یک ساعت مشخص مصرف کنید. بدون مشورت با پزشک استفاده از آن را متوقف نکنید.بعضی از شرایط با توقف ناگهانی مصرف دارو، می تواند بدتر شود همچنین ممکن است علائم ترک اعتیاد مثل توهم و تشنج را تجربه کنید. برای جلوگیری از چنین علائمی ممکن است پزشکتان دوز دارورا به تدریج کاهش دهد. با پزشک یا داروساز درمورد جزئیات بیشتر مشورت کنید و هر یک از این علائم را بلافاصله به آنها گزارش دهید.

اگر وضعیتتان بهتر نشد یا بدتر شد به پزشکتان بگویید.

اثرات جانبی مصرف باکلوفن

خواب آلودگی، سرگیجه، ضعف، خستگی، سردرد، بی خوابی، حالت تهوع، تکرر ادرار یا یبوست ممکن است اتفاق بیفتد. اگر هر یک از این علائم طولانی یا بدتر شد، بی درنگ به پزشک یا داروساز بگویید.

بیاد داشته باشید، پزشکتان قرص باکلوفن را تجویز کرده زیرا که تشخیص داده مزایای استفاده از آن برای شما بیشتر از ریسک اثرات جانبی اش خواهد بود. بسیاری از افرادی که از این داروها استفاده می کنند عوارض جانبی جدی ندارند.

اگر هر یک از اثرات جانبی جدی شامل تغیرات روحی و روانی مثل گیجی، افسردگی و توهم داشتید فورا به پزشک مراجعه کنید. حساسیت نسبت به این دارو بسیار نادر است. با این حال اگر هر یک از علائم آلرژی جدی مثل بیرون ریختن بدن، خارش و تورم (به خصوص روی صورت، زبان و گلو)، سرگیجه شدید یا مشکلات تنفسی را پیدا کردید، بلافاصله با پزشک صحبت کنید.

اینها لیست کاملی از اثرات جانبی نیست. اگر موارد دیگری که در این لیست نیامده است را تجربه کردید با پزشکتان تماس بگیرید.

احتیاط

قبل از استفاده از قرص باکلوفن در صورتی که به آن حساسیت دارید یا هر حساسیت دیگری دارید به پزشکتان بگویید. این محصول ممکن است شامل عناصر غیر فعالی باشد که باعث بروز حساسیت یا مشکلات دیگر شود. با پزشکتان برای جزئیات بیشتر صحبت کنید.

قبل از استفاده این دارو، سوابق پزشکی خود را به خصوص درمورد مشکلات کلیوی، اختلالات روحی و روانی (مثل اسکیزوفرنی) و اختلالات مغذی (مثل تشنج و سکته مغذی) با پزکتان درمیان بگذارید.

این دارو ممکن است شمارا گیج یا خواب آلوده کند. الکل یا ماریجوانا میتواند آن را شدیدتر نماید. رانندگی نکنید، از ماشین آلات یا هرچیزی که به هوشیاری نیاز دارد، تا زمانی که با خیال راحت هوشیاری ندارید، استفاده نکنید. از خوردن الکل اجتناب کنید. اگر ماریجوانا استفاده می کنید به پزشکتان اطلاع دهید.

 قبل از عمل جراحی به پزشک یا دندانپزشکتان درباره هرچیزی که مصرف می کنید شامل داروهای تجویزی، داروهای بدون نسخه و گیاهان دارویی و دمنوش ها، اطلاع دهید.

سالمندان ممکن است نسبت به اثرات جانبی این دارو بخصوص خواب آلودگی و تغیرات روحی و روانی (مثل گیجی) حساس پذیرتر باشند.

در طول بارداری، این دارو تنها در شرایط به خصوص استفاده می شود. در مورد ریسک و فواید استفاده از آن با پزشکتان مشورت کنید.

به شیر مادر انتقال می یابد. با پزشکتان قبل از شیر دادن صحبت کنید.

مصرف بیش از حد

اگر فردی بیش از حد قرص باکلوفن مصرف کرده است و علائم جدی مثل ناگهان بیهوش شدن یا مشکل تنفسی دارد، با 115 تماس بگیرید وگرنه به سرعت با یک مرکز کنترل مسمومیت تماس بگیرید. علائم مربوط به مصرف بیش از حد شامل حالت تهوع، خواب آلودگی شدید، تنفس آرام یا سطحی و تشنج است.

قرص باکلوفن را به دیگران ندهید. این دارو تنها برای وضعیت فعلی شما تجویز شده است آن را در زمان دیگر برای وضعیت دیگر مگر با دستور پزشک، مصرف نکنید. ممکن است در آن مورد داروی دیگری مناسب باشد.

فراموش کردن مصرف دارو

اگر خوردن آن را فراموش کردید، به محض اینکه یادتان آمد، مصرف کنید. اگر نزدیک به نوبت بعدی است، مصرف مورد قبلی را رها کنید و قرص بعدی را در زمان منظمش بخورید و تعداد تجویزی را در این حالت دو برابر نکنید.

نگهداری کردن

آن را در دمای اتقاق دور از نور، رطوبت و دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهدارید و در حمام نگهداری نکنید.

این دارو را در سرویس بهداشتی و فاضلاب نیندازید یا با آب نشویید. اگر تاریخ انقضای آن گذشته است یا دیگر مورد نیاز نیست، از آن استفاده نکنید. در مورد آن با داروساز یا شرکت های دفع زباله محلی مشورت کنید.

درمان نارکولپسی یا حمله خواب با باکلوفن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ