مراقبت از پوست و مو برای دختران نوجوان

toranj
برای مراقبت از پوست و موی دختران نوجوانتان این مقاله را بخوانید تا بیشتر به آنها و ظاهرشان کمک کنید.

به گزارش الودکتر: مراقبت از پوست و مو برای هر فردی مهم است ام ااین مراقبت برای دختران اهمیت بیشتری دارد چرا که باید از زیبایی خود مراقبت کنند و این مساله از دیرباز در بین خانم ها از اهمیت بیشتری برخوردار بوده است. در ادامه برخی راه های مراقبت از پوست و مو را خواهید خواند.

جوش

مشکل معمولا وقتی شروع می شود که شما به یک مهمانی دعوت شده اید و ناگهان جوشی رو بینی تان میبینید. پیشنهاد می شود ان را نترکانید چرا که قرمز شدن ان روی پوست بیشتر جلب توجه می کند. با پاک کننده ملایم شستشو دهید و از یک کرم بنزوئیل پراکسید یا اسید سالیسیلیک استفاده کنید. سعی نکنید با پوشاننده ها روی جوش را بپوشانید چون باعث فوران آن می شوند و صحنه بدی را برایتان قم خواهد زد.

پوسته شدن پوست بینی

مشکل اینجاست که پوستتان وقتی بر اثر آفتاب سوختگی ملتهب می شود کمی پوست اندازی می کند و این صحنه زشتی را برایتان به ارمغان می آورد. راه حل این است که مرطوب کننده حاوی آلوئه را ااستفاده کنید چون به کاهش درد کمک میکند و قرمزی پوست شما را کم رنگ تر نشان میدهد. لایه برداری عموما چند روز طول می کشد، زیرا پوست آسیب دیده است. برای سلامت پوست و جلوگیری از سوخته شدن زیر آفتاب، در هنگام خارج شدن از خانه از کرم های ضد آفتاب  (با SPF حداقل 30) مصرف کنید و مطمئن شوید که هر دو ساعت آن را تمدید می کنید.

موهای دستتان بلند است؟

بلندی موهای دستتان آزارتان می دهد؟ این یک امر عادی برای همه دختران است و شما باید این را بدانید که همه خانم ها این مراحل را پشت سر گذاشته اند. اما اگر بلند ی و سیاهی موهای دستتان شما را آزار می دهد می توانید از مواد شیمیایی برای از بین بردن آنها استفاده کنید البته باید بدانید که این کار نیاز به مصرف هر هفته دارد.می توانید از پزشک خود برای اینکه بدانید کدام مواد برای پوستتان مناسب تر است مشورت بگیرید و برای جلوگیری از تحریک پوست دستتان بعد از استفاده از این مواد از مرطوب کننده استفاده کنید.

کک و مک روی صورت

کک و مک حتی می تواند صورت شما را زیباتر کند. اما اگر به انها علاقه ای ندارید پیشنها د می شود حتما موقع خروج از خانه از ضد آفتاب استفاده کنید تا از ایجاد آنها روی صورت خود جلوگیری کنید. و یا اگر همین الان هم انها را روی صورت خود دارید بهتر است از کرم های التیام دهنده استفاده کنید مانند ویتامین C. البته بهترین راه حل این است که به درک صحیحی از وضعیت خود برسید و از چیزی که هستید ناراحت نشوید و ان را ملاکی بر زیباییتان بدانید. مراقبت از پوست و موی دختران نوجوان می تواند حتی مشاوره را نیز در بر داشته باشد.

موهای فر

مشکل اینجاست که رطوبت که بالا می رود موهای شما نیز شبیه سیم تلفن فر می خورد و این شاید برخی را ازار دهد. را هحل می تواند این باشد که از شامپوی مناسب استفاده کنید و همیشه از سرم مو برای موهای خیس استفاده کنید. می توانید برس خود را اغشته به روغن های طبیعی مانند روغن بادام و یا زیتون کنید و موهایتان را شانه کنید. برای درخشانی موهایتان نیز می توانید هر هفته چند قطره ویتامین E را به موهایتان بزنید و از زیبایی ان لذت ببرید.

لب های کبود و کدر رنگ

مطمئنا می خواهید همیشه لب هایی خوشرنگ و مرطوب داشته باشید بدون استفاده از لوازم آرایش. بهتر است بدانید که نباید لب های خود را بازبان تر کنید این کار بدترش می کند. سعی کنید رطوبت لب ها را از بدنتان داشته باشید و روزانه 8 لیوان آب بنوشید. لب های خود را لایه برداری کنید با عسل.

پوست خشک


مشکل: پوست سالم و درخشان شما اکنون خشن و خارش شدیدی دارد.
راه حل این است که استفاده از اب گرم را قطع کنید زیرا آب گرم می تواند پوست شما را از روغن های ضروری که باعث مرطوب نگه داشتن آن می شود، دور کند. مدت زمان حمام خود را کوتاه کنید و از پاک کننده های پوستی مثل صابون خیلی استفاده نکنید که بیشتر باعث خشکی پوشت می شوند. بعد از دوش از مرطوب کننده که حاوی اوره یا اسید لاکتیک است استفاده کنید که به پوست شما کمک کرده و رطوبت ان را حفظ می کند.

پاهای خشک در تابستان


معمولا در فصل تابستان همه دوست دارند از صندل استفاده کنند اما اگر پاهای خشکی داشته باشید ترجیح می دهید برای پوشاندن آن از کفش های ورزشیتان استفاده کنید.
راه حل این است که پاهایتان را هر شب قبل از خواب مرطوب کنید. این روش یک شبه را امتحان کنید: قبل از خواب، پا را با کرم ضخیم حاوی گلیسیرین مالش دهید. روی آن جوراب های پنبه ای بپوشید. همچنین اگر مورد خیلی شدید است از پزشک متخصص کمک بگیرید.

منبع: الودکتر

توصیه های مراقبت از مو در تابستان

مراقبت های لازم برای موها در فصل سرما

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
کیانا

کیانا

1399-11-01 - 10:15 پاسخ

عالی