ارتباط با خانواده سلامت شما را حفظ می‌کند

mahdie.mohtashami
جالب است بدانید که در تحقیقات اخیر میتوجه شده‌اند که ارتباط با خانواده در سلامت جسمی و روانی هر شخص تاثیر فراوان دارد. با تیم الودکتر همراه باشید تا بیشتر در مورد سلامت خانواده و نقش ارتباط در آن را بدانید.

در ارتباط بودن با خانواده سلامت شما را حفظ می‌کند

خانواده ها، تقریبا از ابتدای کار با نیروهایی مواجه می شوند که می توانند از هم جدا شوند. هنگامی که یک خانواده شروع به بالغ شدن می کند، از دست دادن ارتباط احتمالی، احساس تغییر چیزی پدیدار می‌شود همچنین مقابله با آن دشوار است و در این جا است که ارتباط مهم تر می‌شود.

جان Northman، یک روانشناس از بوفالو، نیویورک می گوید: “این ایده در ارتباط بودن با یکدیگر برای همه ما مهم است و در ما تقویت می‌شود و به خوشبختی کمک می کند، به سلامت روان کمک می کند و همچنین به سلامت جسمی کمک می کند.”

تجربه ثابت کرده است که زمانی که مردم با یکدیگر در ارتباط هستند از نظر فیزیکی احساس بهتری می‌کنند، احتمال احساس افسردگی بسیار کمتر می‌شود. حتی زمانی که به افسردگی نیز دچار شوند نیز می‌توانند به دلیل در ارتباط بودن با خانواده به راحتی می‌توانند به افسردگی پیروز آیند.

به طور کلی در ارتباط بودن منجر به سطح بالایی از احساسات و حمایت روانی می‌شود. همه‌چیز در مورد پشتیبانی استن تحقیقات در مورد اهمیت ارتباطات در خانواده بسیار زیاد و متنوع می‌باشد.

ویراستار آنیتا ونگلیستی، استاد دانشگاه تگزاس، در کتاب ارتباطات خانوادگی می نویسد: “ارتباطات چیزی است که خانواده را شکل می‌دهد. وقتی اعضای خانواده با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند، بیشتر از ارسال پیام  به یکدیگر می اندیشند روابط خود را تقویت می‌کنند.

یک مقاله در مجله پزشکی نظامی می گوید که ارتباطات با خانواده می تواند دو پیامد می‌تواند داشته باشد. این مجله خاطر نشان کرد ارتباط سربازان با خانواده می‌تواند دوز بسیار مثبتی به شخص وارد کند اما در بعضی موارد دیگر می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد.

همه چیز به این موضوع بستگی دارد که ارتباط خانوادگی خوب بسیار اهمیت دارد به دلیل اینکه خانواده می‌تواند از یکدیگر حمایت کند. اگر خانواده با یکدیگر در ارتباط نباشد سیستم‌های پشتیبانی می‌توانند سقوط کنند.

کمک به اعضای خانواده می تواند انواع مختلفی داشته باشد، از جمله از نظر احساسی، به ما کمک می‌کند احساس بهتری داشته باشیم زمانی که در شادی‌های یکدیگر شرکت می‌کنیم.

از عزت انسان حمایت می‌کند: به ما کمک می‌کند احساس خوبی نسبت به خودمان داشته باشیم. زمانی که کارکد خوبی نداریم می‌توانیم عزت نفس را به خود برگردانیم.

حمایت زیاد:  احساس تعلق برای خانواده بسیار اهمیت دارد. زمانی که شما خانه و خانواده دارید و می‌دانید در مکانی به اسم خانه مورد پذیرش هستید احساس بسیار خوبی در شما ایجاد می‌شود.

پشتیبانی اطلاعاتی: چگونگی انجام کارهایی که ممکن است توسط دیگران در محیط خانواده دیگر انجام شود.

پشتیبانی ملموس: چیزهایی مانند پشتیبانی مالی و بسته های مراقبت از خانه.

چگونه در ارتباط باشیم

زمانی که در خانوادهایی هستید که در ارتباط بودن برای شما بسیار اهمیت دارد باید بدانید که چگونه و بهترین راه برای در ارتباط بودن به چه صورت است. زمانی که همه یک تلفن همراه دارند این در ارتباط بودن بسیار گول زننده می‌باشد.

مدت زمان زیادی است که از بستگان خود خبر ندارید؟ زمانی مناسب برای تماس با آن پیدا نمی‌کنید؟ پیام و ایمیل را بسیار مناسب می‌دانید در صورتی که این راه روش مناسبی برای در ارتباط بودن نیست. پیام‌ها و ایمیل بسیار در قسمت احساساتی بدنام هستند. باعث سوتفاهم بین طرفین می‌شوند. آن‌ها به راحتی می‌توانند اشتباه درک شوند به دلیل اینکه دو طرف غایب هستند. ایمیل و پیام یک رابطه ضعیف احساسی را ایجاد می‌کند. هر چند حتی ایمیل یا پیام هم بهتر از نداشتن هیچ گونه ارتباطی است.

نکات ارتباطی

دیوید اولسون روانشناس سیستم‌های زناشویی و خانواده برای کمک به بررسی و درمان خانواده نکاتی بیان کرده است.

سه جنبه از موضوعات روانشناختی خانوادگی و زناشویی:

با هم بودن

انعطاف پذیری

ارتباطات

مهارت‌های زیر برای داشتن روابط بسیار هم هستند:

مهارت شنیداری خود را بالا ببرید

مهارت صحبت کردن خود را بالا ببرید

مدام با یکدیگر در تماس باشید

به یکدیگر احترام بگذارید و توجه کنید

خیانت در کمین خانواده های ایرانی

از خانواده درمانی چه می دانید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ