عجایبی که باعث بیماری قلبی می شوند

toranj
بیماری قلبی همیشه از مواردی که شما می دانید ایجاد نمی شود.

 به گزارش الودکتر: عوامل بیماری قلبی شامل مجموعه ای از وضعیت هاست مانند: مشکلات ماهیچه های اطراف قلب، دریچه قلب، نارسایی و… همینطور غذاهای ناسالم و سیگار کشیدن از جمله عوامل موثر در بیماری قلبی می باشد. اما چیزهای دیگری هم وجود دارد که باعث بیماری قلبی می شود و شما را متعجب می سازد که در ادامه به انها اشاره خواهیم کرد.

ماشین ها، هواپیما و قطارها

سرو صدای ناشی از ترافیک ماشین ها باعث افزایش فشار خون و در نتیجه نارسایی قلبی می شود. هر 10 دسی بل افزایش سرو صدای ماشین ها و قطار و هواپیما می تواند به راحتی شما را به بیماری های قلبی نزدیکتر کند. دانشکمندان معتقدند که این سرو صداها با بدن شما مرتبط هستند.

میگرن

هنوز مشخص نشد هاست که چرا میگرن می تواند عامل کته قلبی یا نارسایی های قلبی باشد. اما اگر در خانواده سابقه بیماری میگرن دارید حتما داروهایتان را به موقع مصرف کنید تا رگ های خونی شما بسته نشوند. بهترین درمان ها را همیشه با پزشک خود چک کنید.

بچه ها

اگر پدرو مادر هستید باید بدانید که احتمال ابتلا به نارسایی قلبی بیشتری دارید و این موضوع با اضافه شدت هر بچه بیشتر می شود. زنان در دوره 12 سالگی و 47 سالگی احتمال بیشتری دارند ک هبه بیماری های قلبی دچار شوند. اگر سقط جنین یا جراحی برداشتن رحم و تخمدان را نیز از سر کذرانده باشند این درصد بیشتر می شود.

کوتاهی قد

هر چقدر قد کوتاه تر احتمال ابتلا به بیماری قلبی بیشتر!

افرادی که دچار کمبود قد هستند سطح کلسترول و تریگلیسیرید بیشتری دارند. در نتیجه کلسترول بد شما بیشتر می شودبیماری های قلبی نیز در کمین شما خواهند بود.

تنهایی

داشتن تعداد محدودی از دوست می تواند باعث افزایش نارضایتی شما از روابط شود و در نتیجه بیماری قلبی درصد بیشتری دارد تا به شما نزدیک شود. با افزایش نارضایتی فشار خون شما نیز بالا می رود. سعی کنید به گروئه های احتماعی موجود در پارک ها و گروه های ورزشی بپیوندید تا علاوه بر ورزش در میان جمع باشید و حس رضایتتان را بالا ببرید .

مصرف قرص های مربوط به ADHD

اگرچه داروهای محرک مانند دگزوآروفتامین و متیل فنیدات میتوانند به تمرکز شما کمک کنند، اما می توانند میزان ضربان قلب و فشار خون خود را افزایش دهند. با گذشت زمان، این امر می تواند به مشکلات قلبی منجر شود. با پزشک خود مشورت کنید تا تصمیم بگیرید که آیا قرص های پزشکی ADHD شما خطرهای احتمالی را به قلب شما اضافه می کند یا خیر.

اضافه کاری

افرادی که بیشتر از 55 ساعت در هفته کار می کنند، دارای بیماری قلبی هستند نسبت به افرادی که 35 تا 40 ساعت کار می کنند. این می تواند نتیجه مواردی از این قبیل  باشد: استرس بیشتر، نشستن بیشتر. اگر تمایل داریدبیشتر در محل کار بمانید،پس حتما عوامل بیماری های قلبی وسکته قلبی را با پزشک چک کنید.

بیماری های لثه

باکتری از دهان شما، از جمله بیماری پریودنتال، می تواند به خون شما منتقل شود و التهابها را در پوشش مفصل شریان ها ایجاد کند، که می تواند باعث ایجاد چربی در آنها شود (آترواسکلروز). تحقیقات نشان می دهد که درمان بیماری لثه می تواند سطح یک نشانگر التهابی را به نام پروتئین واکنشی C در خون شما کاهش دهد. پزشکان با استفاده از این اندازه گیری، همراه با سطح کلسترول خون، برای پیش بینی وقایع قلب مانند حمله قلبی اقدام می کنند.

آنفولانزا

یک مطالعه 2018 نشان می دهد که افرادی که مبتلا به انفولانزا شد هاند تا یک سال بعد از ان تا  بار به دلیل بیماری قلبی به بیمارستان مراجعه کرده اند. پزشکان مطمئن نیستند چرا. ممکن است زمانی که شما با یک عفونت مبارزه می کنید،  به راحتی خون شما بیشتر چسبنده و لخته می شود. ممکن است چیزی برای التهاب داشته باشد. (و دلیل دیگری برای گرفتن یک آنفلوانزا وجود دارد).

عصبانیت شدید

شما بعد از اینکه خشمگین شدید تقریبا پنج برابر احتمال حمله قلبیتان افزایش می یابد. در 2 ساعت پس از انفجار خشم، احتمال سکته مغزی یا ضربان قلب نیز افزایش می یابد. شما همیشه نمی توانید از آنچه که شما را عصبانی می کند اجتناب کنید، بنابراین راهی برای مقابله با خشم خود در لحظه  پیدا کنید . اگر اغلب اتفاق می افتد، یک کلاس مدیریت خشم یا درمان برای کاهش خطر دراز مدت ابتلا به ناراحتی قلبی را در نظر بگیرید.

مشکلات کودکی

چیزهایی مانند خشونت، قلدری و سوءاستفاده در زمانی که شما جوان بودید – از جمله دیدن آسیب به دیگران – با فشار خون بالا، چاقی و دیابت نوع 2 در بزرگسالی مرتبط است. و این مشکلات سلامتی به شما امکان ابتلا به بیماری قلبی می دهد. استرس  در اوایل زندگی می تواند بدن شما را  دچارتغییراتی کند.

منبع: الودکتر

آیا می توان از بیماری های قلبی جلوگیری کرد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ