بهترین زمان برای گذاشتن ماسک صورت

atoosamirzavandi
اگر دارای پوست خشکی می باشید بهتر است که قبل از حمام از ماسک استفاده کنید. این باعث می شود که بتوانید از رطوبت ماسک و حمام بیشتر بهره ببرید. حتما بعد از حمام از مرطوب کننده پوست استفاده کنید.

آیا ماسک صورت را باید قبل از حمام بر روی پوست گذاشت یا بعد از آن؟ جواب این سوال وابسته به نوع ماسک و پوست شما می باشد و به زمان آن ربطی ندارد.

اطلاع داشتن از این کهچه نوع ماسکی را باید قبل یا بعد از حمام استفاده کنید می تواند به تمیز و نرم شدن پوست کمک کند.

چگونه می توان ماسک صورت را آماده کرد؟

تهیه ماسک صورت به نوع پوست بستگی دارد. برخی از ماسک ها برای خارج کردن چربی اضافی یا سبوم پوست های چرب مفید هستند در صورتی که استفاده از آن ها برای پوست های خشک موجب از بین رفتن رطوبت آن ها می شود.  برخی از ماسک ها برای درمان ضایعات پوستی و بعضی دیگر حاوی ترکیباتی هستند که به دفع سلول های مرده کمک می کنند.

بدون درنظر گرفتن نوع ماسک، نکات کلیدی برای تهیه ماسک وجود دارد که باید آن ها را در نظر بگیرید:

ابتدا صورت خود را با شوینده های معمولی که هر روز از آن استفاده می کنید، بشویید.

لایه ی نازکی از ماسک را بر روی پوست خود قرار دهید و مراقب باشید که با چشم ها و لب برخوردی نداشته باشد. می توانید حتی لایه ای از آن را روی گردن و سینه نیز قرار دهید.

برخی از ماسک ها را باید برای مدت کوتاهی روی پوست قرار داد زیرا حاوی ترکیبات از بین برنده سلول های مرده پوست هستند. قبل از استفاده از ماسک ها حتما دستور استفاده را با دقت مطالعه کنید.

5 تا 20 بعد از گذاشتن ماسک بسته به نوع ترکیبات ماسک صبر کنید. به طور کلی، ماسک هایی که برای پوست های چرب مورد استفاده قرار می گیرند باید مدت زمان کمتری روی پوست بمانند. در حالی که ماسک های رطوبت دهنده و ضد چروک مدت بیشتری باید بر روی پوست قرار بگیرند حتی در بعضی مواقع تمام شب باید روی پوست بمانند.

پوست خود را با آب ولرم بشویید.

در انتها از تونر های پوست، سرم، رطوبت دهنده و ضد آفتاب استفاده کنید.

انتخاب ماسک به نوع پوست بستگی دارد. ماسک های ضد پیری می توانند برای چند بار در هفته مورد استفاده قرار بگیرند در حالی که ماسک های مناسب پوست های چرب 2 تا 3 بار در هفته مورد استفاده قرار می گیرند. ماسک های آبرسان ممکن است که برای دفعات کمتری در هفته مورد استفاده قرار بگیرند. اگر دارای پوست حساسی هستید تنها یک بار در هفته از ماسک صورت استفاده کنید.

از ماسک ها باید قبل از حمام استفاده کرد یا بعد از آن؟

استفاده از ماسک ها برای مراقبت از به طور مداوم امری مهم است اما اگر بخواهید تعادت دفعات آن را بیشتر کنید ممکن است که وقت گیر باشند به همین خاطر استفاده از آن ها حین دوش گرفتن بخصوص استفاده از ماسک های مایع در زمان صرفه جویی خواهد شد. این بهترین راه برای استفاده از ماسک ها است در حالی که زمان کمی را صرف آن کرده اید.

ابتدا، باید نسبت به تمیز بودن پوست از آلودگی ها، چربی و آرایش مطمئن شوید. این کار می تواند از طریق راه های متفاوتی انجام شود. می توانید صورت خود را قبل از حمام رفتن بشویید و ماسک را بر روی آن بمالید و سپس به حمام بروید. یا می توانید به حمام رفته و صورت خود را بشویید ماسک را بر روی آن قرار دهید و تا انتهای وقت حمام آن را بر روی پوست خود قرار دهید. استفاده از روش دوم ممکن است که ماسک به طور یکنواخت همه پوست را پوشش ندهد و به دلیل وجود آب قبل از زمان شستشو ماسک به طور اتفاقی شسته شود.

گزینه دیگر این است که ابتدا حمام رفته صورت خود را بشویید و بیرون از حمام از ماسک استفاده کنید. این روش بخصوص برای افرادی که دارای پوست چرب یا ترکیبی هستند مفید است زیرا پوست شان را به طور عمیق شستشو می دهد. حمام رفتن باعث می شود که به دلیل وجود بخار و آب گرم روزنه های پوست از هم باز شوند و استفاده است ماسک این روزنه ها را به طور کامل تمیز می کند.

اگر دارای پوست خشکی می باشید بهتر است که قبل از حمام از ماسک استفاده کنید. این باعث می شود که بتوانید از رطوبت ماسک و حمام بیشتر بهره ببرید. حتما بعد از حمام از مرطوب کننده پوست استفاده کنید.

اگر قصد دارید که بدون حمام رفتن از ماسک صورت استفاده کنید حتما طرز استفاده آن را مطالعه کنید و گام به گام با آن پیش بروید.

نوع دیگری از ماسک ها هستند که باید شبانه از آن ها استفاده کرد. باید آن ها را شب بر روی پوست قرار داد و صبح آن را بشویید. برای استفاده از این نوع ماسک می توانید مراقب های معمولی که همیشه برای پوست انجام می دادید را انجام داده و سپس از ماسک استفاده کنید.

منبع الو دکتر

طرز تهیه ماسک صورت با زرد چوبه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ