بجای تخم مرغ از این مواد غذایی استفاده کنید

mahdie.mohtashami
بعضی افراد به دلیل داشتن آلرژی و یا رژیم غذایی گیاهی نمی توانند از تخم مرغ استفاده کنند در این مقاله جایگزین های مناسب برای تخم مرغ را برای شما مطرح می کنیم.

تخم مرغ غذای سالم و قوی می باشد به همین دلیل یکی از غذاهای محبوب ما می باشد. تخم مرف در پخت و پز، شیرینی پزی یکی از رکن های اصلی می باشد. اما به دلایل مختلف، برخی از افراد از تخم مرغ اجتناب می کنند. خوشبختانه، جایگزین هایی وجود دارد که می توانید به جای آن استفاده کنید. در این مقاله گزینه های جایگزین تخم مرغ را با یکدیگر بررسی می کنیم. دلایل زیادی وجود دارد که شما بخواهید به دنبال جایگزینی برای تخم مرغ مصرفی خود باشید ازآلرژی به تخم مرغ تا داشتن رژیم غذایی گیاه خواری می تواند دلایل پیدا کردن جایگزین های مناسب برای تخم مرغ باشید.

آلرژی به تخم مرغ

تخم مرغ جز دومین آلرژی غذایی شایع در بین نوزادان و کودکان خردسال است. یک مطالعه نشان داد که 50 درصد از کودکان به سن سه سالگی مبتلا به آلرژی می شوند و 66 درصد آن ها تا سن پنج سالگی از بین می برند. سایر مطالعات نشان می دهد که تا سن 16 سالگی ممکن است آلرژی به تخم مرغ  ایجاد شود. در حالی که اکثر کودکان مبتلا به آلرژی تخم مرغ در طول زمان تحمل می کنند، برخی از افراد در طول زندگی خود آلرژی دارند.

رژیم گیاه خواری

بعضی از افراد از رژیم گیاهخوار پیروی می کنند و از خوردن گوشت، لبنیات، تخم مرغ یا سایر محصولات حیوانی استفاده نمی کنند. وگانها از دلایل مختلفی از محصولات مصرفی حیوانات اجتناب می کنند، از جمله اهداف بهداشتی، نگرانی های زیست محیطی یا دلایل اخلاقی در مورد حقوق حیوانات از خوردن گوشت خودداری می کنند.

آب نخود سبز یا لوبیا سفید یک جایگزین عالی

به آبی که از نخود یا لوبیای سفید به جا می‌ماند، آکوفابا می‌گویند. این آب، یک جایگزین مناسب برای تخم مرغ است. این همان مایعی است که قبلا در کنسرو نخود دیده‌ بودید. پس یادتان باشد که مایع نخود را دور نریزید، چرا که این مایع غلظتی مشابه تخم مرغ دارد. ۳ قاشق غذاخوری معادل ۴۵ گرم از این مایع به اندازه یک تخم مرغ در مخلوط شما عمل می‌کند. این مایع در دستورهای غذایی که سفیده تخم مرغ دارند، کاربرد بهتری دارد. مارشمالو، ماکارون یا نوقا از این موارد هستند.

 کره بادام زمینی یک جایگزین خوشمزه برای تخم مرغ

کره بادام زمینی یا کره بادام شیرین را در اکثر دستورهای غذایی می‌توان استفاده کرد. ۳ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی معادل ۶۰ گرم به اندازه یک تخم مرغ عمل می‌کند. این ماده غذایی بر طعم مخلوط شما تاثیر می‌گذارد. پس در مخلوط کلوچه، کیک و براونی آن را استفاده کنید.

 آب گازدار مخلوط شما را پف دار می‌کند

آب گازدار رطوبت کافی را به مخلوط شما می‌دهد و به مواد شما پف کافی می‌دهد. این آب با به دام انداختن حباب‌های هوا یک خوراکی سبک و پف دار به شما می‌دهد. ۴/۱ پیمانه معادل ۶۰ گرم آب گازدار مثل یک یک عدد تخم مرغ عمل می‌کند. این جایگزین را برای کیک و کاپ کیک به شما توصیه می‌کنیم. همچنین برای تهیه انواع بیسکوییت می توان از ترکیب یک قاشق غذاخوری آرد نخود یا آرد سویا یا نشاستۀ ذرت و دو قاشق غذاخوری آب می‌توان استفاده کرد.

در سالادها چی بریزیم به جای تخم مرغ؟

در سالادها به جای تخم مرغ می‌توان از پنیر سویا به طعم‌های مختلف استفاده کرد.

املت‌ها را چه کنیم؟

در املت‌ها به جای تخم مرغ می‌توان از پنیر سویای پوره شده استفاده کرد و طعم جدیدی را تجربه کرد.

کتلت را چطوری درست کنیم؟

برای کتلت‌ها می‌توان از ترکیب دو قاشق غذاخوری آرد سویا، آرد لپه، آرد نخود و یا آرد حبوباب استفاده کرد. توجه داشته باشید که یکی از موارد برای مخلوط شما کافی است. فقط یکی از آردهای ذکر شده را با سه قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید و درون مایع کتلت خود بریزید.

به جای زرده و سفیده تخم مرغ از چه چیزی استفاده کنیم؟

جایگزین مناسب برای سفیده تخم مرغ، همان طور که گفتیم آکوافابا یا همان آب نخود است. هر ۳  قاشق غذاخوری معادل ۴۵ گرم برای هر عدد سفیده تخم مرغ است. بهترین جایگزین برای زرده تخم مرغ، لسیتین سویا است. این ماده که از روغن سویا گرفته می‌شود، در نان و شیرینی‌پزی بسیار کاربرد دارد. شما می‌توانید یک قاشق غذاخوری معادل ۱۴ گرم از لسیتین سویا را جایگزین یک عدد زرده تخم مرغ کرد.

جایگزین های تخم مرغ در رژیم غذایی

خواص خوردن پودر سفیده تخم مرغ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ