اگر کره در یخچال نباشد خراب می شود؟

کره از جمله محصولات لبنی خوشمزه ای است که اکثر افراد مخصوصا کودکان در وعده صبحانه از آن بسیا استفاده می کنند که دارای محتوای چربی بالایی نیز است. باید نحوه نکهداری صحیح آن را بدانید تا در سلامت کامل استفاده کنید.

به گزارش الودکتر: کره یک عطر و رایحه محبوب دارد. با این حال زمانی که شما آن را در یخچال نگه دارید، آن خیلی سفت و سخت می شود، بنابراین قبل از استفاده باید آن را نرم و یا ذوب کنید. به همین دلیل، برخی از مردم کره را  به جای یخچال در بیرون از ان قرار می دهند. اما اگر بخواهید کره را ببرید به خاطر شل بودن بیش از حد آن نمی شود. این مقاله بررسی می کند که آیا کره در واقع نیاز به یخچال دارد یا خیر.

کره محتوای چربی بالا است

کره یک محصول لبنی است، به این معنی که از شیر پستانداران – معمولا گاو ساخته شده است. کره در میان محصولات لبنی منحصر به فرد است به دلیل محتوای بسیار چرب آن . در حالی که شیر کامل حاوی بیش از 3٪ چربی و کرم سنگین حاوی تقریبا 40٪ چربی است، کره حاوی بیش از 80٪ چربی است. 20 درصد باقی مانده اکثرا آب است. بر خلاف سایر محصولات لبنی، کربوهیدرات زیادی ندارد و پروتئین زیادی دارد. این مقدار زیاد چربی چیزی است که کره را خیلی ضخیم می کند. با این حال، زمانی که آن را در یخچال نگه می دارید، سخت می شود و دشوار است تا ان را قطعه قطعه کنید. این باعث می شود برخی از مردم برای نگهداری کره، که آن را برای پخت و پزایده ال می کند دمای اتاق را انتخاب کنند و کره را بیرون از یخچال نگه دارند.

دیرتر خراب می شود نسبت به دیگر محصولات لبنی

از آنجا که کره حاوی محتوای چربی بالا و نسبتا کم آب است، احتمال دارد که از رشد باکتری در مقایسه با انواع دیگر محصولات لبنی در امان باشد. این امر به ویژه زمانی صورت میگیرد که کره نمکی باشد، که محتوای آب را بیشتر کاهش می دهد و محیط را برای باکتری ها بی معنی می سازد.

گونه های کره مقاومت در برابر رشد باکتری ها

با توجه به اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA)، در حالی که بسیاری از انواع باکتری ها قادر به زنده ماندن در کره ی بی نمک هستند، تنها یک نوع باکتری وجود دارد که می تواند در شرایط کره ی شور نیز زنده بماند. در یک مطالعه برای تعیین عمر مفید کره، دانشمندان چند نوع باکتری را به کره اضافه کرده اند تا ببینند که چقدر رشد می کنند. پس از سه هفته، محتوای  تعداد باکتریا به طور قابل توجهی پایین تر از مقدار اضافه شده بود، و نشان می دهد که کره محل خوبی برای رشد باکتری نیست. بنابراین، کره  شور دارای خطر کمتری از آلودگی باکتری ها است حتی اگر در دمای اتاق نگهداری شود. در حقیقت، کره واقعا تولید می شود با این انتظار که مصرف کنندگان آن را در یخچال نگهداری نکنند .

اما اجازه ندهید که کره فاسد شود

گرچه کره دارای خطر کم رشد باکتریایی است، اما محتوای بالای چربی آن بدین معنی است که آسیب پذیر است. هنگامی که یک کره فاسد دارید، ه دیگر نباید خورده شود زیرا بوی بدی می دهد و ممکن است تغییر رنگ نیز داده شود. چربی ها از طریق یک فرایند به نام اکسیداسیون، که باعث تغییر ساختار مولکولی خود می شوند و ترکیبات بالقوه مضر را ایجاد می کنند، از بین می روند. گرما، نور و قرار گرفتن در معرض اکسیژن می تواند این روند را سریعتر کند . با این وجود نشان داده شده است که ممکن است بین چند هفته تا بیش از یک سال برای اکسیداسیون به تأثیر منفی بر کره برسد، بسته به اینکه چگونه تولید و ذخیره می شود.

برای تازه تر بودن در یخچال قرار دهید

کره بدون پاستوریزه ، خالص نشده، خرد شده یا خام بهتر است در یخچال نگهداری شود تا شانس رشد باکتری ها به حداقل برسد. کره شور نباید در یخچال نگهداری شود زیرا خطر رشد باکتریایی بسیار پایین است. مطالعات نشان داده است که کره می تواند چندین ماه، حتی در دمای اتاق نگهداری می شود. با این وجود، اگر در یخچال نگهداری شود، تازه تر باقی خواهد ماند.  تبرید روند اکسیداسیون را تسریع می بخشد، که در نهایت باعث می شود که کره به سختی برسد. به همین دلیل معمولا توصیه می شود که کره را برای بیش از چند روز یا چند هفته بیرون از یخچال نگه ندارید تا بتوانید آن را تازه نگه دارید. علاوه بر این، اگر درجه حرارت خانه شما گرمتر از 70-77 درجه فارنهایت (21 تا 25 درجه سانتیگراد) باشد، بهتر است آن را در یخچال قرار دهید. اگر ترجیح می دهید کره خود را در کمد نگه دارید، اما می دانید که  تمام بسته را به زودی استفاده نمی کنید، مقدار کمی را درکمد و بقیه در یخچال نگه دارید. شما می توانید مقادیر بالاتری از کره را در فریزر خود ذخیره کنید، که آن را تا یک سال نگه می دارد.

منبع: الودکتر

اضافه کردن کره به قهوه و مزایا و معایب آن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ