در فصل تابستان آب بدن خود را با این مواد غذایی تامین کنید

mahdie.mohtashami
اگر به دنبال جبران آب از دست رفته در تابستان هستید در این مقاله با الودکتر باشید و این مواد غذایی را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

هیدراته بودن بدن خود را با این مواد غذایی تامین کنید

شیر

محتوای آب: 91٪

شیر خامه بسیار مغذی است.

از اکثریت آب تشکیل شده و میزان قابل توجهی از ویتامین ها و مواد معدنی را شامل می شود، از جمله ویتامین A، کلسیم، ریبوفلاوین، ویتامین B12، فسفر و پتاسیم .

شیر نه تنها با هیدراتاسیون کلی کمک می کند، بلکه ممکن است بعد از تمرین شدید بدن شما را دوباره آب بندی کند .

چند مطالعه نشان داده است که شیر کم چربی به افراد پس از تمرین هیدراته کمک می کند، در مقایسه با نوشیدنی های ورزشی و یا آب های ساده .

این به علت الکترولیت های شیر و پروتئین است که ممکن است به جای جبران مایع بدن کمک کند.

از آنجا که شیر به طور گسترده ای در دسترس است و بسیار ارزان است، آسان است که به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

خلاصه:

شیر دارای غنی از آب، ویتامین ها و مواد معدنی است و نشان داده شده است که به مردم کمک می کند تا به طور مداوم هیدراتاسیون، به خصوص پس از ورزش.

خیار

محتوای آب: 95٪

خیار یکی دیگر از مواد غذایی سالم و هیدراته است که در رژیم غذایی شما وجود دارد.

آنها تقریبا به طور کامل از آب تشکیل شده و همچنین مقدار کمی از مواد مغذی مانند ویتامین K، پتاسیم و منیزیم را فراهم می کنند.

در مقایسه با سایر سبزیجات غنی از آب، خیار یکی از کمترین کالری است. فقط 8 کالری در یک نیم فنجان (52 گرم) خدمت می کنند، و محتوای آب آنها را بسیار طراوت می کند .

شما می توانید بخش نسبتا زیادی خیار را بدون اضافه کردن کالری قابل توجهی به رژیم غذایی خود که برای حفظ وزن شما مفید است  بخورید.

خیارها را در رژیم غذایی آسان کنید. آنها معمولا به سالاد و ساندویچ اضافه می شوند، اما آنها همچنین می توانند در ظروف پخته شده مانند کاه و گوشت ماهی و سوپ در نظر گرفته شوند.

خلاصه:

خیار غنی از آب زیاد است اما کالری بسیار کم دارد. این ترکیب برای چندین جنبه از سلامت شما مفید است، از جمله هیدراتاسیون و لاغری.

کاهو

محتوای آب: 96٪

کاهو دارای چند ویژگی ارتقا دهنده سلامتی است.

یک فنجان (72 گرم) کاهو بیش از یک چهارم فنجان (59 میلی لیتر) آب، علاوه بر 1 گرم فیبر فراهم می کند. همچنین 5٪ نیاز روزانه خود را برای فولات فراهم می کند .

Folate برای زنان باردار اهمیت دارد، زیرا می تواند به پیشگیری از نقص های زایمانی لوله عصبی کمک کند

علاوه بر این، کاهو دارای ویتامین K و A بالا است که هر دو برای نقش خود در حفظ استخوان ها و سیستم ایمنی بدن سالم مورد مطالعه قرار گرفته اند.

علاوه بر این، ترکیبی ازآب و فیبر در کاهو باعث می شود که آن را برای مقدار کم کالری پر کنید. تنها 10 کالری در یک فنجان (72 گرم) خدمت وجود دارد.

با استفاده از آن برای ساخت سالاد میتوانید به راحتی کاهو را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. علاوه بر این، شما می توانید آن را به عنوان یک قاشق چایخوری برای همبرگر استفاده کنید یا به جای قره قاط برای جایگزینی برای دانه های کم آب استفاده کنید.

خلاصه:

کاهو چند ماده مهم و فیبر و همچنین مقدار زیادی از آب را فراهم می کند که ممکن است به شما کمک کند هیدراته شود.

سوپ

محتوای آب: 92٪

سوپ ها و سوپ ها معمولا بر پایه آب هستند و می توانند بسیار خنک و مغذی باشند.

به عنوان مثال، یک فنجان (240 گرم) از جوجه مرغ تقریبا به طور کامل از آب ساخته شده است، که مقدار قابل توجهی برای نیازهای هیدراتاسیون روزانه شما را فراهم می کند.

خوردن غذاهای غنی از آب مانند سوپ ها و سوپ ها به طور منظم ممکن است سبب کاهش وزن به دلیل محتوای کم کالری آنها شود.

بسیاری از مطالعات متوجه شده اند که کسانی که سوپ را قبل از غذای اصلی مصرف می کنند، کالری کمتری مصرف می کنند و در نتیجه کالری مصرفی روزانه را پایین می آورند

در یک مطالعه، شرکت کنندگان که دو بار در روز سوپ های کم کالری مصرف می کردند، 50 درصد وزن بیشتری را از دست می دادند که مصرف کالری مشابه غذاهای میان وعده .

شما می توانید مقدار زیادی از سبزیجات مانند بروکلی، هویج، پیاز، قارچ و گوجه فرنگی را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

خلاصه:

 سوپ ها غنی از آب هستند و بنابراین غذاهای عالی برای رفع هیدراتاسیون در رژیم غذایی شما وجود دارد.

جبران آب بدن با این مواد غذایی

15 ماده غذایی برای کم آب نشدن بدن، کدامند؟

     

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ