جدیدترین درمان ها برای میگرن

atoosamirzavandi
میگرن از جمله بیماری دردناک می باشد که 10 درصد از افراد دنیا را تحت تاثیرخود قرار داده است. در این مقاله با روش های جدید درمان آن را آشنا خواهید شد.

جدیدترین درمان ها برای میگرنمیگرن بیش از 10 درصد از مردم جهان را تحت تاثیر قرار می دهد. این بیماری می تواند بسیار دردناک باشد.

هنوز درمان کاملی برای میگرن کشف نشده است اما دانشمندان دائما در حال مطالعه بر روی این مورد هستند تا راهی جدید برای غلبه بر این بیماری پیدا کنند.

در ادامه این مقاله بیشتر در مورد روش های جدید درمان میگرن بحث خواهیم کرد.

روش های جدید درمانی:

برای جلوگیری از نمایان شدن علائم میگرن، دانشمندان داروهای جدیدی تولید کرده اند که هدف آن تاثیر بر روی پروتئینی به نام gen-related peptide (CGRP) می باشد.

CGRP نقش مهمی در ایجاد علائم میگرن بازی می کند. این دارو به بدن شما در انتقال درد و عکس العمل در برابر آن کمک می کند.

طبق تحقیقات اخیر آنتی بادی های مونوکلونال که هدف آن ها تاثیر بر روی CGRP می باشد می توانند به کاهش تعداد روزهایی که فرد دچار می گیرن می باشد کمک کنند.

در سال 2018 موسسه غذا و دارو در امریکا 3 دارو که هدف آن ها تاثیر گذاری بر CGRP می باشد را معرفی کردند:

  • galcanezumab-gnlm (Emgality)
  • erenumab-aooe (Aimovig)
  • fremanezumab-vfrm (Ajovy)

پژوهشگران مدام در حال تولید و تست داروهای جدیدی هستند که هدف آن تاثیر گذاری بر فعالیت CGRP می باشد. تعداد زیادی از این درمان های جدید ممکن است که در آینده نزدیک در دسترس قرار بگیرند.

آزمایش های جدید دارو ها درمان های نوینی را وعده می دهند:

تحریک مغز می تواند به درمان میگرن کمک کند:

تریپتان ها دسته ای از داروها می باشند که برای درمان میگرن در دهه های اخیر مورد استفاده قرار می گیرند.

آن ها به نوع خاصی از گیرنده های سرتونین در بدن متصل می شوند. این نوع اتصال موجب از بین رفتن درد ناشی از میگرن می شود.

تریپتان ها موجب کاهش درد در اکثر افراد می شوند اما استفاده مداوم از آن ها تاثیر خود را از دست خواهد داد. در افرادی که از بیماری قلبی رج می برند، ایجاد عوارض جانبی جدی خواهد کرد.

امروزه دانشمندان به داروی جدیدی که 5-HT1F نام دارد دسترسی پیدا کرده اند که می تواند جایگزین ترپیتان ها شود. این دسته از داروها که تست آزمایشگاهی دارو بر روی آن ها انجام شده است با نام لسمیدیتان قابل شناسایی هستند.

برخی از مطالعات نشان داده اند که این دارو می تواند در رفع سردرد های شدید نیز موثر عمل کند.

اگرچه به تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است، اما این دارو می تواند درمان مناسبی برای میگرن در افرادی که از بیماری های قلبی رنج می برند، باشد.

پژهشگران در حال بررسی تاثیر این دارو و ایمن بودن آن هستند.

تحریک مغز می تواند به درمان میگرن کمک کند:

دارو درمانی تنها راه ممکن رفع سردرد و میگرن نمی باشد

دارو درمانی تنها راه ممکن رفع سردرد و میگرن نمی باشد. گونه های خاصی از محرک های غیر تهاجمی مغز نیز نتایج امیدوار کننده ای از خود نشان داده اند.

به عنوان مثال، برخی شواهد نشان داده اند که استفاده از tDCS می توانند تداوم و شدت نشانه های میگرن را کاهش دهند.

در tDCS از پالس های کم شدت الکتریکی برای تحریک مغز استفاده می کنند. این نوع درمان غیر تهاجمی، فاقد درد و بسیار سریع می باشد.

همچنین، برخی از تحقیقات عقیده دارند که TMS نیز می تواند در درمان سردرد و میگرن موثر باشد. TMS پالس های مغناطیسی مختصری به مغز ارسال می کند. این نوع درمان همانند tDCS، غیر تهاجمی، بدون درد و سریع می باشد.

اگرچه، به تحقیقات بیشتری در مورد این دو درمان نیاز است اما چندین دستگاه تجاری برای از انجام این دو درمان در دسترس قرار دارند.

درمان های شخصی ممکن است که موثر باشند:

برای گسترش و امتحان درمان های جدید، دانشمندان در حال مطالعه بر روی  عوامل ایجاد کننده و مکانیسم میگرن می باشند. این کار می تواند به آن ها در گسترش موثر تر روش های درمان شخصی کمک کند.

به عنوان مثال محققان از تکنولوژی های پیچیده تصویری و عصبی برای دانستن فاز های مختلف میگرن استفاده می کنند.

شناختن فرایندهای مختلف در هر فاز از میگرن می تواند به آن ها در کشف روش های درمان جدید کمک کند. همچنین به آن ها در بهبود بخشیدن روش های درمانی موجود نیز کمک خواهد کرد.

تحقیقات ژنتیکی به محققان اجازه می دهد که تاثیر جهش های ژنتیکی در ایجاد میگرن را مورد بررسی قرار دهند. این شاخه از علم این قابلیت را به محققان میدهد که تاثیر ژن در ایجاد سردرد و میگرن را در افراد مختلف بیابند و همچنین درمان های متفاوتی برای آن ها پیدا کنند.

به عنوان مثال، تحقیقی اخیرا به این نتیجه رسیده است که تریپتان ها می توانند میگرن را در افرادی که دارای ژنتیک خاصی هستند، از بین ببرد.

دانشمندان سخت در حال کار کردن بر روی میگرن و یافتن راه هایی جدید برای این بیماری می باشند. برای اطلاع از روش های جدید با پزشک خود مشورت کنید.

منبع الو دکتر

راهکار هایی ساده برای درمان سردرد

علائم، تشخیص و درمان میگرن + راهنمای کامل

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ