راه درمان ایدز پیدا شد

پانته آ توتونپیان
متخصصان فرانسوی به تازگی موفق به شناسایی یک مکانیسم طبیعی ژنتیکی و موثر در درمان ایدز شده‌اند.

متخصصان فرانسوی به تازگی موفق به شناسایی یک مکانیسم طبیعی ژنتیکی و موثر در درمان ایدز شده‌اند.پس از آنکه مشخص شد یک مکانیسم طبیعی ژنتیکی منجر به درمان خودبه‌خودی دو مرد آلوده به ویروس HIV‌ شده است، متخصصان فرانسوی از یافتن شیوه جدید مبارزه با بیماری ایدز خبر دادند. این دو مرد به ویروس HIV آلوده بودند که یکی از آنها 30 سال پیش به این ویروس آلوده شده بود اما هرگز علائم این بیماری در هیچ یک از آنها بروز نکرده است.
متخصصان می‌گویند ویروس عامل ایدز در سیستم ایمنی بدن این دو مرد به دلیل توقف کدنویسی ژنتیکی آن غیرفعال باقی مانده است. این تغییرات ژنتیکی با افزایش فعالیت آنزیمی موسوم به APOBEC مرتبط دانسته شده است. این گروه متخصصان اعلام کردند که شناسایی این مکانیسم کنترلی خودبه‌خودی راه را برای داروسازان و پزشکان در راستای درمان ایدز باز می‌کند. به گفته آنها با استفاده از آنزیم APOBEC یا شبیه‌سازی این آنزیم راه برای شناسایی افراد تازه آلوده شده به ایدز و مستعد درمان طبیعی هموار می‌شود.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ویروس HIV با هجوم به سلول‌های ایمنی CD4 در انسان تکثیر شده و این سلول‌ها را برای تبدیل به کارخانه ویروس ایدز برنامه ریزی می‌کند. در این بین تنها عده بسیار اندکی یعنی معادل کمتر از یک درصد از افراد آلوده به ویروس HIV به صورت طبیعی قادرند این ویروس مرگبار را مهار کرده و آن را در سطح غیر قابل تشخیص نگه دارند. جزئیات بیشتر درباره این یافته جدید در مجله میکروبیولوژی و عفونت منتشر شده است. (ایسنا)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ