خطر بیماری چشمی در کمین لاغرشده‌ها

بیمارانی که عمل جراحی لاغری انجام داده‌اند و مکمل‌های ویتامینی و معدنی را دریافت نکنند، خود را در معرض خطر مشکلات بینایی قرار می‌دهند.

بیمارانی که عمل جراحی لاغری انجام داده‌اند و مکمل‌های ویتامینی و معدنی را دریافت نکنند، خود را در معرض خطر مشکلات بینایی قرار می‌دهند.
در تحقیقی که به تازگی انجام شده، اشاره شده که تغییرات در سیستم گوارشی به دلیل عمل جراحی ممکن است جذب مواد مغذی از غذا را کاهش دهد.
روی آزوردو گوئرو، یکی از نویسندگان این تحقیق از مرکز بیمارستانی لیسبون در پرتغال گفت: «بیمارانی که عمل جراحی چاقی انجام می‌دهند و مکمل‌های ویتامینی و معدنی تجویز شده را نخورند، ممکن است به دلیل کمبود تغذیه ضعف بینایی پیدا کنند. چنین مشکلاتی به طور مداوم اتفاق نمی‌افتد اما اگر تشخیص داده نشود می‌تواند عوارض تخریبی زیادی داشته باشد.
نویسندگان این تحقیقی تحقیقی موجود در اینباره را بررسی کردند و دریافتند که شب‌کوری، اولسر (نقص موضعی)، زخم‌ قرنیه، حرکت غیرارادی چشم، فلجی عضلات چشم و خشکی چشم شود.
کمبود ویتامین‌های A، E و B1 و مس بیش از بقیه نگران‌کننده است چون این ویتامین‌ها به کارکرد نرمال چشم کمک می‌کنند.
آن‌ها متوجه شدند که کمبود ویتامینA بیشترین نقش را در آسیب‌های چشمی پس از عمل جراحی چاقی دارد.
روی ریبرو یکی دیگر از نویسندگان گفت: «علت واقعی این مشکلات ناشناخته است اما گزارش‌های پزشکی از ارتباط کمبود تغذیه با مشکل چشمی پس از عمل جراحی چاقی حکایت می‌کند.»
(منبع: وب‌مد)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ