راه جدیدی برای ترک سیگار

فرستادن پیامک می‌تواند به ترک سیگار کمک کند.

لیزا رنی- فرستادن پیامک می‌تواند به ترک سیگار کمک کند.
محققان در سازمان سلامت عمومی میلکن در دانشگاه جورج واشنگتن آزمایش گسترده‌ای را برای استفاده از برنامه پیامک موبایل انجام دادند.
لورین سی. آبرومز استادیار سلامت عمومی و پیشگیری در سازمان میلکن و نویسنده ارشد این تحقیق، همراه با همکارانش، از ۵۰۳ سیگاری خواستند در این تحقیق مشارکت کنند. شرکت‌کنندگان اینترنتی به شکل تصادفی انتخاب شدند که یا از برنامه پیامک با عنوان Text2Quit استفاده کنند یا از برنامه‌های کمک به خود که حول و حوش کمک به ترک سیگار دور می‌زنند بهره گیرند. برنامه Text2Quit مبتنی بر پیام‌های متنی است که متقابل هستند و به فرد سیگاری توصیه‌ یا راهنمایی ارائه می‌کند، در عین حال به آن‌ها اجازه داده شد که کمک‌های جانبی بگیرند یا اگر زمان بیشتری لازم دارند، روز ترک سیگار خود را مجدداً برقرار کنند. آن‌هایی که نمی‌توانند خرق عادت کنند، می‌تواند یه پیام بفرستند، بعد در جوابش یک بازی یا یک نصیحت فرستاده می‌شود تا به آن‌ها در فاصله گرفتن از اعتیادشان به سیگار کمک کند.
پس از شش ماه، یک نظرخواهی برای شرکت‌کنندگان اصلی فرستاده شد تا مشخص شود چند نفر واقعاً در نتیجه برنامه موبایلی سیگار را ترک کرده‌اند. محققان دریافتند آن‌هایی که از برنامه پیامک استفاده کردند نسبت به کسانی که با تحت کنترل گروهی بودند بسیار بیشتر امکان ترک سیکار را دارند. براساس این یافته‌ها، مشخص شد که برنامه‌های موبایلی می‌تواند به عنوان راهی برای پیشرفت کسانی که به دنبال ترک سیگار هستند، پیشنهاد شود.
(منبع: dailydigestnews)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ