آیا ترازو به کاهش وزن کمک می‌کند؟

می‌دانید که عددی که ترازو نشان می‌دهد تنها راه قضاوت درباره کاهش وزن نیست، اما کاری می‌کند که عمل وزن کردن خودتان به یک کلید برای کاهش وزن تبدیل شود.

آنا بورگس- می‌دانید که عددی که ترازو نشان می‌دهد تنها راه قضاوت درباره کاهش وزن نیست، اما کاری می‌کند که عمل وزن کردن خودتان به یک کلید برای کاهش وزن تبدیل شود. حداقل تحقیقی جدید که در مجله PLOS One  منتشر شده این‌طور می‌گوید.
در این تحقیق ارزش وزن کردن در یک سال از سوی ۴۰ نفری که اضافه وزن داشتند و در تحقیق‌های مختلف گفته بودند که داشتند تلاش می‌کزدند وزن کم کنند.  در ۱۱ تحقیق از ۱۲ تحقیقی که محققان تحلیل کردند، متوجه شدند کسانی که روزی یک بار می‌پریدند روی ترازو عموماً وزن کم کردند، در حالی که کسانی که بین فاصله بین وزن کردن‌هایشان بیش از یک هفته بود، دیدند که وزن‌شان به آهستگی کم می‌شود.
لازم به ذکر است که شرکت‌کنندگان در این تحقیق شاخص توده بدنی ۲۵ و بیش از آن داشتند و این‌که آن‌هایی که رژیم‌گیرنده‌های «خوب» بودند بیشتر تمایل داشتند که به طور مداوم خود را وزن کنند، در حالی کسانی که رژیم غذایی‌‌شان «بد» بودند بیشتر دوست داشتند بی‌خیال وزن کردن خود شوند.
نویسندگان این تحقیق می‌گویند می‌توان درباره ارتباط بین وزن کردن خودتان و کاهش وزن نتایجی گرفت. وزن کردن مداوم شاید منجر به نارضایتی شود، چون می‌بینید که در رسیدن به هدف‌تان در کاهش وزن موفق نیستید و بنابراین شما را ترغیب می‌کند که تلاش بیشتری کنید.
ما با اطمینان نمی‌توانیم بگوییم که روزی یک‌بار وزن کردن خود واقعاً باعث می‌شود وزن بیشتری کم کنید. اما به نظر بهتر است حداقل هفته‌ای یک بار خودتان را وزن کنید‌.

سریع ترین راه برای کاهش وزن

(منبع: womenshealthmag)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ