موهای‌تان ضعیف است؟ این غذا‌ها را بخورید

اگر هنگام آب‌کشیدن موهای‌تان، ریزش مویی بیش از حد معمول دارید، شاید بهتر باشد نگاهی به رژیم غذایی‌تان بیندازید.

اگر هنگام آب‌کشیدن موهای‌تان، ریزش مویی بیش از حد معمول دارید، شاید بهتر باشد نگاهی به رژیم غذایی‌تان بیندازید: داشتن سطح پایین ویتامین D و آهن می‌تواند نقش تعیین‌کننده در ضعیف‌شدن موی‌تان داشته باشد.

دانشمندان در دانشکده‌ی قاهره دریافتند زنانی که ریزش مو را تجربه می‌کنند، آهن ویتامین D2 کمی دارند. و اگر سطح این دو همچنان افت کند، روند ریزش مو بدتر می‌شود.

ریفا  منیر عبدالهی، متخصص امراض پوست در دانشگاه قاهره و یکی از نویسندگان تحقیق می‌گوید: «این اولین بار است که نقش ویتامین D2 در ریزش مو این‌چنین برجسته شده است.» و همین‌طور آهن؛ سطح پایین آهن مانع از آنزیمی اساسی می‌شود که در موش‌ها باعث افزایش ریزش مو شده است. بدن به طور طبیعی به ۶۰۰ واحد ویتامین D در روز نیاز دارد، افرادی که سن‌شان بیش از ۷۱ سال است باید ۸۰۰ واحد از این ویتامین را در بدن داشته باشند. در حالی که مشکل بتوانید در رژیم غذایی‌تان به اندازه‌ی کافی ویتامین D بیابید، هر ۸۵ گرم ماهی قزل‌آلا ۴۵۰ واحد و شیر غنی شده و آب پرتقال ۱۱۵ تا ۱۳۵ واحد ویتامین D دارند. به مکمل‌های ویتامین D هم توجه داشته باشید که علاوه بر کمک به سلامت مو، فوائد دیگری هم دارند و مانع از ابتلا به بیماری‌های قلب، سرطان و شکستگی استخوان می‌شوند.

(منبع: health)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ