۸ تمرین استخری که چربی‌هایتان را سریع‌ می‌سوزاند-قسمت اول

مهرناز زاوه
تمرینات آبی به سوزاندن چربی‌ها کمک می‌کنند و از طرف دیگر التیام‌دهنده هم هستند و باعث کمرنگ شدن علائم آرتروز و فیبرومیالژیا می‌شوند. برای تناسب اندام‌تان می‌توانید این برنامه چندمنظوره را انجام دهید.

تمرین کردن وقتی سرگرم‌کننده‌تر می‌شود که در باشگاه یا استخرتان کمی بازی کنید. تمرینات آبی به سوزاندن چربی‌ها کمک می‌کنند و از طرف دیگر التیام‌دهنده هم هستند و باعث کمرنگ شدن علائم آرتروز و فیبرومیالژیا می‌شوند. برای تناسب اندام‌تان می‌توانید این برنامه چندمنظوره را انجام دهید. فراموش نکنید که آب یکی از بهترین ابزارهای تناسب اندام محسوب می‌شود. 
آب باعث افزایش مقاومت می‌شود. در واقع آب به ورزیده شدن عضلات کمک می‌کند و قدرت عضله قلب را بالا می‌برد.
آب بخشی از وزن‌تان را پشتیبانی می‌کند. در واقع آب می‌تواند انجام تمرینات روی مفاصل را ساده‌تر کرده و خطر بروز آسیب را کاهش دهد، خصوصا اگر اضافه‌وزن داشته باشید یا اندام‌تان متناسب نباشد. ورزش در آب بسیار امن است؛ چرا که هیچ مفصل یا استخوانی مجبور به تحمل وزن زیادی نیست.
زودتر التیام پیدا می‌کنید. پزشکان اغلب تمرینات آبی را برای افرادی که از درد مفاصل یا انواع عفونت‌ها رنج می‌برند یا جراحی انجام داده‌اند، در قالب روشی برای تناسب اندام و کاهش دوران بهبودی توصیه می‌کنند.
از علائم بیماری‌های مزمن زودتر خلاص می‌شوید؛ بیماری‌هایی نظیر سندروم خستگی مزمن (CFS)، فیبرومیالژیا و آرتروز.
تمرینات آبی باعث می‌شود تعادل، چالاکی و استقامت بهتری داشته باشید؛ که همه این‌ها باعث افزایش اعتماد به نفس در همه کسانی خواهد شد که همیشه از ورزش دور بوده‌اند.
تمرینات آبی از بهترین چربی‌سوزها هستند. داخل آب می‌توانید در مدت زمان کوتاه‌تری، کالری بیشتری بسوزانید. 
در عمق بالاتر از کمرتان نروید. در این حالت پاهایتان با کف آب به خوبی در تماس خواهد بود و عضلات پایتان می‌تواند بخشی از وزنتان را پوشش دهد.
حین و پس از تمرین، یک عالم آب بنوشید. در واقع همان‌قدر که بیرون از استخر احتمال کم‌آبی بدن حین ورزش وجود دارد، این احتمال در مورد ورزش در استخر هم صدق می‌کند.
یکی از ساده‌ترین و موثرترین تمریناتی که می‌توانید در استخر انجام دهید، آهسته دویدن در آب است. با تمرینات شدید می‌توانید در هر دقیقه ۱۷ کالری بسوزانید –بیش از مقداری که روی زمین می‌سوزانید. به علاوه قوی‌تر هم می‌شوید.
سندرز به شاگردانش توصیه می‌کند ۱ تا ۳ دقیقه بی‌وقفه در عمقی که تا کمرشان است، آهسته بدوند و بعد به تناوب تمرینات قلبی سبک‌تری انجام دهند. این کار تعداد کالری‌هایی را که می‌سوزانید بالا نگه می‌دارد.
بسیاری از سالن‌های ورزشی، کلاس‌های ایروبیک در آب را ارائه می‌دهند؛ اما اگر دوست دارید این کارها را تنها انجام دهید، این تمرینات را به روال عادی برنامه‌تان اضافه کنید.
تمرین ۱ : مرد عنکبوتی
از دیوار استخر مثل مرد عنکبوتی بالا بروید. این تمرین به شما کمک خواهد کرد تا به شکلی بر جاذبه غلبه کنید که شاید روی زمین امکانش وجود نداشته باشد. از طرفی چالشی منحصر بفرد برای بالاتنه و عضلات پشتتان خواهد بود.
نحوه انجام: در کنار استخر سرپا بایستید. شما می‌توانید با قرار دادن دست‌ها روی لبه استخر و حرکت دادن آنها به عقب و بعد به جلو، در حالی که پاهایتان را بر روی دیواره کناره استخر قرار داده و بعد بر کف استخر می‌گذارید، بالا‌تنه‌تان را تقویت کنید. 
تمرین ۲: پلانک استخر
حرکات پلانک بر روی زمین باعث تقویت بالاتنه می‌شوند. اما اگر بالاتنه‌تان چندان قوی نباشد، به سختی عضلات شکم‌تان آنطور که می‌خواهید می‌شوند. اما همه این‌ها داخل استخر به خوبی قابل دستیابی‌اند. علاوه بر این، حرکات پلانک باعث افزایش استقامت شده و جاذبه و دافعه آب نسبت به شما، بالاتنه‌تان را بیشتر به چالش می‌کشد.
نحوه انجام: کفِ استخر بایستید. «نودل» یا «واتر لاگ»، قطعه استوانه‌ای از جنس فوم را که شناور می‌ماند، عمودی در دستان‌تان بگیرید. آن را مستقیما به درون آب فشار دهید و به سمت جلو خم شوید به طوری که بدن روی یک سراشیبی صافی قرار بگیرد. (البته حواستان باشد که سر باید از آب بیرون قرار بگیرد). سعی کنید در این حالت به مدت ۱ تا ۲ دقیقه ثابت بمانید.
تمرین ۳: حرکت کاردیوی ناآرام
این حرکت دویدن در آب را وارد مرحله جدیدی می‌کند. با ایجاد جریان‌های متعدد در استخر و بعد دویدن از میان آنها، شما می‌توانید تمام عضلات بالاتنه‌تان را تقویت کنید. سعی کنید در وضعیت هم‌ترازی عمل دویدن را انجام دهید – گوش‌ها، شانه‌ها و ران‌ها باید در یک امتداد عمودی باشد – بنابراین با فشاری که به بالاتنه می‌آید، علاوه بر شانه‌ها و پاها کل بالاتنه‌تان حالت صاف و شق پیدا خواهد کرد. 
نحوه انجام: از یک سر تا سر دیگر استخر، زیگ‌زاگی در آب بدوید، بعد مستقیم درست از میان جریان‌های آبی که ایجاد کرده‌اید، بدوید. این کار را در سه بازه زمانیِ ۳ دقیقه‌ای انجام دهید بعد می‌توانید به طور متناوب برخی حرکات دیگر که شدت کاردیوی کمتری دارند، با آن انجام دهید؛ مانند پلانک یا تعادل روی یک پا.
منبع: lifescript 

قسمت دوم را اینجا بخوانید

روش‌های شگفت انگیز برای آب کردن چربی با چای

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ