دوشیزه زیبایی قربانی جراحی زیبایی شد+عکس+توضیح متخصص جراحی زیبایی

مهرناز زاوه
الو دکتر- برنده مسابقه «دوشیزه زیبایی» گفته بود می‌خواهد وزنش را کم کند، اما ترجیح می‌دهد به جای عمل جراحی لیپوساکشن، با ورزش وزنش را پایین بیاورد، اما اتفاق دیگری افتاد.

الودکتر-دختر ۱۹ساله اکوادوری، برنده مسابقه «دوشیزه زیبایی» زیر عمل جراحی زیبایی جان باخت. طی این حادثه پزشک جراح بازداشت شده است.
کاترین کاندوی ۱۹ ساله، دانشجوی رشته پزشکی منطقه دوران در غرب اکوادور و مدل لباس بود. او پس از برنده شدن در مسابقه ملی «دوشیزه زیبایی» کشورش در ماه اکتبر گذشته (مهر امسال) برای چنین عملی از سوی دیگران، تحت فشار  قرار گرفت.
او به عنوان جایزه، یک دستگاه خودرو، یک تبلت و امتیاز استفاده رایگان از یک دوره جراحی زیبایی نصیبش شد. 
وی دقایقی پس از اینکه به عنوان «دوشیزه زیبایی» انتخاب شد، مقابل دوربین یکی از رسانه های محلی گفت امیدوار است که بتواند در برنامه‌های کمک های اجتماعی و حمایت از حیوانات کاری انجام دهد. او همچنین گفت که می خواهد وزنش را کم کند، اما ترجیح می‌دهد به جای عمل جراحی لیپوساکشن، با ورزش وزنش را پایین بیاورد. اما به نظر می‌رسد که بقیه بسیار مشتاق بودند که او عمل جراحی را انجام دهد.
دانیل زاوالا، برادر وی، می گوید: «یک جراح نه چندان حرفه ای، برای ترغیب خواهرم به این جراحی بارها با او تماس گرفت، با این حال او نمی‌پذیرفت».
برادرش اضافه کرد: «کاترین می خواست امتیاز این جراحی را که قرار بود رایگان انجام شود به کسی که نیاز دارد ببخشد، با این حال، با توجه به فشار فراوانی که روی او بود، خودش به این جراحی راضی شد».  
اکنون پزشک جراحی که این عمل را انجام داده، به اتهام بی‌توجهی منجر به مرگ کاندو در هنگام جراحی، بازداشت شده است. 
کارلوس ریس ایزکیردو، وکیل می گوید: «درباره علت مرگ، ابهامات فراوانی وجود دارد. به من گفتند که او به علت آسیب مغزی جان باخته؛ در حالی‌که کارکنان بیمارستان می گویند وی به علت ایست قلبی فوت شده است.» 
اکنون به ایزکیردو ماموریت داده شده که درباره علت دقیق این حادثه تحقیق کند. 
این حادثه پیش از این نیز موارد مشابهی داشته است و نظیر آن در سال ۲۰۱۱، برای پاملا نازسیمنتو، مدل لباس برزیلی ۲۷ ساله رخ داد.
جراحی‌های بی‌جا و بی‌مورد گاهی عوارض جبران‌ناپذیری به بار می‌آورند که در نتیجه‌ی آن فرد علاوه بر عوارض جسمی با آسیب‌های روحی فراوان رو به رو خواهد شد. به علاوه در عالم پزشکی نمی‌توان به کسی قول ۱۰۰ درصد داد. چنین قول‌هایی جای سوال دارد و متقاضیان نباید به آنها اعتماد کنند. چون به احتمال قوی افراد غیرمتخصص از چنین واژه‌هایی برای جذب بیمار و تشویق او به عمل استفاده می‌کنند.
دکتر نجات حسینی، فوق تخصص جراحی پلاستیک، با اشاره به اینکه بسیاری خانم‌ها و حتی آقایان که چربی اضافی شکم دارند بهترین راهکار رهایی از این معضل را جراحی زیبایی شکم می دانند،گفت: تحقیقات انجام شده بیانگر آن است که جراحی زیبایی شکم و انجام مستمر این کار سلامت فرد را با خطر جدی مواجه می کند و بسیاری از مبتلایان به چاقی به جای استفاده از رژیم های مناسب غذایی و انجام فعالیت های ورزشی به این نوع راهکارها متوسل می شوند.
او اضافه کرد: «هم اکنون سه نوع عمل جراحی پلاستیک شکم ابدومینوپلاستی (تامی تاک)، لیپوساکشن (خارج کردن چربی زیر پوستی) و یا ترکیب این دو روش استفاده می شود که اگرچه به ظاهر موفقیت آمیز بوده و موجبات رضایت فرد را فراهم می‌کند اما عوارضی را به دنبال دارد که بسیاری از متقاضیانی که برای انجام این نوع عمل مراجعه می کنند در مورد آن‌ها بی اطلاع هستند».
عفونت، تجمع مایع، از دست دادن پوست، درد و تورم پاها از جمله عوارض جراحی زیبایی شکم هستند.
حسینی گفت ورزش و انجام فعالیت های ورزشی بهترین راهکار برای کاهش وزن و رفع معضل چاقی است که باید بیش از دیگر روش‌های لاغری از جمله اعمال جراحی مورد توجه قرار گیرد.

(منبع: دیلی‌میل)

مطلب مرتبط:

۵ اشتباه رایج درباره لیپوساکشن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ