عمل جراحی آب مروارید چشم یک ماهی+ویدیو

mojtaba
در نگاه اول، این صخره ماهی مسی‌رنگ تفاوتی با ماهی‌های دیگر ندارد. اما در واقع این ماهی مسن یک تفاوت کوچکی با بقیه ماهی‌های جهان دارد: او عمل جراحی آب مروارید چشم انجام داده است.

در نگاه اول، این صخره ماهی مسی‌رنگ تفاوتی با ماهی‌های دیگر ندارد. اما در واقع این ماهی مسن یک تفاوت کوچکی با بقیه ماهی‌های جهان دارد: او عمل جراحی آب مروارید چشم انجام داده است.
دامپزشکی در ونکوور این جراحی را که در نوع خودش بدیع بود روی چشمان یک صخره ماهی آکواریومی انجام داد که در آکواریوم علوم دریایی ونکوور از سوی ماهی دیگر به او حمله شده بود.

ویدیوی عمل جراحی چشم صخره ماهی
صخره ماهی‌ها هم مانند همه‌ی حیوانات دیگر وقتی پا به سن می‌گذارند دچار مشکلات سلامت می‌شوند و به گفته دکتر مارتین هالنا، دامپزشک این ماهی از ناحیه چشم چپ دچار آب مروارید شده بود.
دامپزشک چشم آسیب‌دیده‌ی این صخره ماهی را خارج کرد و به جایش یک چشم مصنوعی گذاشت تا هم تزئینی باشد و هم در محیطی که رقابت وحشیانه است، او را زنده نگه دارد.
چون اگر چشم ماهی خالی باشد، دیگر ماهیان داخل آکواریوم رفتاری تهاجمی با او خواهند داشت یا برای یک ماهی کور قلدری می‌کنند چون گمان می‌کنند او مریض و ضعیف است.

دکتر هائولنا و دکتر لیزانالا، رییس آکواریوم سیاتل، چشم جدید را در استخوانی که بالای چشم ماهی است گذشتند و آن را بخیه کردند.
صخره ماهی برای انجام عمل جراحی بیهوش شده بود. روی یک صخره ماهی دیگر – دم طلایی– هم این عمل انجام شد که به زودی به آکواریوم بازمی‌گردد.
دکتر هائولنا در وبلاگش نوشت: «بعضی از آدمها تلاشی را که ما برای ماهی‌ها می‌کنیم نمی‌فهمند شاید احتمال اینکه این ماهی در محیط وحشی بدون مراقبت‌های پزشکی زنده بماند، کم است. صخره ماهی‌های مسی از خلیج آلاسکا گرفته تا کرانه‌های اقیانوس آرام در شبه‌جزیره‌ی باجا کالیفرنیا به وفور یافت می‌شوند. این ماهی‌ها هم در عمق و هم در سطح آب شنا می‌کنند. عمر مسن‌ترین صخره ماهی به ۵۵ سال رسیده است.
(منبع: دیلی تلگراف)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ